fredagen den 4:e januari 2013

Man har alltid ett val....:))



 Freeeeeedag & solen skiner!!
Nyårslöften är inget för mig....har liksom svårt att hålla dom;))
Men de sista åren har jag lovat mig själv att alltid välja det som känns bäst för mig & familjen!!!
Det är inte så lätt alla gånger, men det har visat sig bli såååå bra i slutänden....
Det kan gälla precis allt!!
Vill jag det här ...eller vill jag inte...??
Är det för andra vill eller för att inte sticka ut....
Jag kör mitt eget race & det känns skönt att skapa sitt eget liv & inte låta andra göra det.....
Jag har inte alltid stått på mig...tro mig....men man blir kanske visare med åren;))
Det är så mycket enklare att vara 40+ än 20....så mycket bättre helt enkelt....*ler*....
Japp, det var lite fredagstankar från mig.....;))



Har fått ta till ett rum i Norregård till målarstuga....
Har mycket att måla & nu har lusten infunnit sig igen:)) 
Ha en bra fredag & tänk på att du har alltid ett val.....

Kram M




24 kommentarer:

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Hei gode Malin :)
JA, det var gode ord på en Fredag og så vise ord.. de skal jeg ta med meg :)
Flott bilde du viser her, og nydelig skap du har begynt å male :) Flinke deg :)

God helg :)
Klem til deg!

STENLYCKA sa...

Tack för dina underbara fredagstankar.
Önskar dig en riktig härlig helg!
Kram Raina

Ljuva Magnolia sa...

Det gör du rätt i, kör ditt race! Åh så vackert skåp!!

Ha en lovely fredag och trevlig helg =))
Kram Catta

Claras Lantliv sa...

Mycket kloka ord från dig Malin!
Jag har just förtillfället ett litet "problem" som jag går och funderar över hela tiden, men med dina ord så har jag bestämt mig nu!! Tack :)
Man ska göra det som är bäst för sig själv!!

Önskar dig en mysig fredag!
Kramar

Hemmavid sa...

Kloka ord!
Fler borde tänka som du..

Ha en fin fredag.
Kramen Jenny

Tinas vita bo sa...

Håller med föregående talare..
Fler borde tänka så..

Härligt skåp!

Ha en mysig helg
Kram Tina

vardagsvitt sa...

Så klok!!
Hoppas dina bestut får massa bra att hända er under 2013
Kram Marith

Källeboda lantliv sa...

Kloka ord du säger ! Ibland behöver man hjälp .. Håller med ! Tro på dig själv .. Tankens kraft är värt mycket ! Kram Goa du .. Trevlig helg ! Jeanettekallebodalantliv

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så sant, känner oxå det fast jag är 30+ :) man ska inte lyssna så mycket på vad andra säger om de nu är negativt, utan göra som man själv känner är bäst för en.
Kram

Ellinor sa...

Det du säger är så sant. Jag brukar säga till mina elever (som är mellan 16-19 år) att det är så mycket som är skönt med att bli äldre. T ex att man inte bryr sig så mycket om vad andra tycker utan vågar lite mer till sig själv. Så det är ett bra motto att leva efter!
Härligt att målarlusten finns där. Jag är också så suuuugen på att måla och fixa här hemma!
Kram
Ellinor

Satu Pysselblogg ! sa...

Du har så rätt så!
Fint skåpet blir.
Kram Satu

Långasjö Vandrarhem sa...

Hej!
Ja så sant Malin! Bra inställning! Mycket fint skåp du målar.
Kram Eva G

Anonym sa...

Kloka ord Malin!

Du har såå rätt..Tro på sej själv!! I tanken vill man(läs jag..) o drömmer så mycket, men vågar för lite.. Man blir så inspirerad av såna som dej, att man ska Våga lite här i livet!!
Kram Marie

monica sundvik sa...

O ja, skall snart fylla 50, och jag har nog lärt mej med åren att göra som man själv tycker, gäller i mångt och mycket och inte höra så mycket på vad andra säger.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Livet på Vestergård sa...

Fina fredagstankar och precis vad jag också kommit underfund med under åren :) Hoppas att du får en riktigt fin helg! Kram Kicki

Sallys hus sa...

Hej fina du1
Vilket otroligt fint inlägg!
jag blev rörd och kände verkligen att dina ord berörde..;)
Ha en fin helg!
Kram Katarina
Ps..
super snyggt skåp!

LOPPISLIV sa...

Så kloka tankar Malin!! Håller med dig fullt ut, man blir duktigare med åren att prioritera sig själv :-))

Vilket fint skåp du målar!! Kraaaaam Paula

PS: You got mail :-))

Tre Engler sa...

Virkelig gode ord og noe for oss andre å tenke på:)
Herlige bilder som alltid og det skap blir bare kjempe fint:)
Ha en herlig helg skjønne du:)
Klem Merete

Malin sa...

Hej Malin!

Vilken fin blogg du har. Håller med dina kloka ord om att vi alla har ett val att göra, det är inte alltid så lätt och veta om man gör rätt väl här i livet...

Jag har ännu inte hunnit titta in i butiken men ser verkligen fram emot ett besök där!

Gabriella sa...

Fint inlägg, så kloka ord minsann!=)

Anonym sa...

Håller fullständigt med,som vi har pratat om förut men det tåls att höras hela tiden.Det blir lätt en massa negativ energi om man ska lyssna för mycket på andra jämt.....Fint skåp! kram B

Blockethuset sa...

Underbart skåp och underbara ord...

lotten-flowernecklace sa...

hej finaste <3
klok som en bok, jag håller med dig, jag har gjort så mycket med siktet inställt hur andra har det, mår, vill...inget dåligt alls men om man aldrig siktar på sig så blir det typ obra, vi siktar inåt i år och lyssnar till vår egna röst, varmaste kramen lotten

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Halloj finaste!!! ÅÅÅÅ vilka härliga ord, jag blir så varm om hjärtat för visst är det så...varför ska man vara alla till lags för just DE VILL det o inte för att jag vill....jag ha tom ibland haft tvivel när det gäller min inredning kan man ha det eller det??? Vill jag ha det så ska ingen annan bry sig eller hur??? Jag tycker det är härligt att komma till insikt om sådana här saker..kanske det är lättare när man blir äldre jag är ju definitivt 40+ hahahhahaha.
Underbart skåp ska du sälja det i butiken???? Är på jakt efter ett som jag kan hänga ytterkläder i.....Tack fina Malin för din härliga kommentar på bloggen stooor kram från Maja