tisdag 11 juni 2013

Blogg, Facebook, Instagram.....Funderingar....:))



God Kväll....
Undrar lite hur Ni tänker som är inne i den galna cybervärlden...;))
Att uppdatera bloggen, FB & IG är ju en hel del jobb!
Visst är det frivilligt, men det är kul & det är bra när man driver Butik...:))
Det som är kruxet är att man har ju inte tid eller fantasi att uppdatera med olika bilder på alla 3 sidorna....
Frågan är hur gör Ni? Ni som har båda har Ni samma bilder?
Känns som det ena tar ut det andra litegrann...
Ni som följer mig på bloggen kollar Ni IG oxå?
Jag kommer inte sluta med något av det men skulle vara kul att höra lite kommentarer om dagens I-landsproblem.....:))
Har du tid & lust skriv gärna en rad!

See you!
Kram M



20 kommentarer:

Gamla Posthuset sa...

Hej Malin!
Jag är nog en av de få som inte har Instagram. Jag orkar liksom inte vara överallt så att säga. Har inte tiden heller. Men om jag hade IG också så skulle jag nog köra på med samma bilder. :)

Ha det så gott!
Kraam
Ina

Anonym sa...

Jag följer dig bara här på bloggen. Det blir för mycket för mig/tar för lång tid, att kolla andra ställen. Sedan är jag inte med i vare sig Insta eller Face, har valt bort dessa, tycker att blogg fungerar bäst.

Jag bloggar på två ställen, The Secret Garden och på ÖstersundsPosten. Då använder jag samma bilder och samma text.

http://www.hemligatradgarden.blogspot.se/

Jag ids ofta inte ens logga in och kommenterar därför anonymt ;)

//Boije

kråke sa...

Hej du goa Malin i cybervärlden;) Så vackra bilder jag har missat här:) Har ej IG eller FB nu så jag kan inte svara men jag tycker att det är svårt att bara hinna med bloggen emellanåt:)))

Stor kram till dig vännen:))

kråke

Ann Kåge sa...

Jag följer dig bara på bloggen. De som har blogg facebook och instagram alternerar kanske mellan dem.
Har ju själv nyligen börjat blogga och lär mig det tekniska kring det så jag har inte funderat på de andra alternativen. Tycker att du kan använda samma bilder till allt för de som följer dig på bloggen kanske inte följer dig på facebook och vice versa.
Kram Ann

Norrfrids Eija sa...

Visst är det bra med dessa media när man har företag, man når ut på ett helt annat sätt! Men jag tycker att det "konstnärliga" och personliga litegrann har försvunnit på facebook och instagram, det är för "lätt" så att säga att göra inlägg, samma hände då musik endast blev filer på datorn, då försvann halva poängen och intresset för de olika banden. Det blir liksom förbrukningsvara över det hela. Sen kan det vara oerhört stressande att ha tre eller kanske till och med fyra media att uppdatera om jag sj´ka vara ärlig. För mej är bloggen fortfarande närmast hjärtat, mitt eget och din Norregård blir bäst i bloggform!

Ekenäsliv sa...

Hej!!
nu följer jag överallt:)
Tycker inte att vare sig instagram eller facebbok behöver vara så pretentiöst. Då är det viktigare med bloggen, det är där man inspireras på riktigt tycker jag, det andra är mest på kul. så tycker jag, men jag har ju just skaffat instagram;-)
Kram Anna

Anneli Mellstrand sa...

Följer dig bara på bloggen , tycker du kan ha samma bilder överallt ...............

//anneli

Anonym sa...

Följer depå bloggen.Läser den varje dag, fast lämnar ej kommentar varje gång.Har ej Facebook eller Instagram.Förstår ej hur folkhar tid.....Snälla sluta Ej med din blogg,,!!!!!kram Lopploellan

Syster vit sa...

Hej Malin, Tycker att bilderna på bloggen blir mycket bättre och mer inspirerande än IG-bilderna. Jag följer bara din blogg och hoppas du lägger in samma bilder så jag inte missar några ;) (har inte IG och kommer nog inte skaffa heller. Facebook kan jag däremot tänka mig att följa.
Kramar Liselott

Anonym sa...

Hej Malin!! Följer dig bara på bloggen men det beror på att jag varken har FB el IG. Tycker att du har en jätte fin blogg och jag förstår att det kan vara svårt att hinna med allt nu när du driver en butik oxå. För er som inte har besökt denna mysiga butik så tycker jag att det ska vara ett av era resmål i sommar. Ha en härlig sommar och hoppas att den kommer att ge er många trevliga sommar minnen! Kramis från Therese

Designe sa...

Hej! Följer både blogg och instagram. Är på FB oxå men har inte ännu sökt upp dig där. Instagram är ju väldigt enkelt och snabbt och jag själv med mina bilder är mer där än på bloggen pga just att det är enkelt och det behöver inte va lika perfekta bilder som i stora bilder på bloggen. Vill gärna följa din blogg fortfarande! Allt blir ju så mycket större och bättre bildmässigt! Kram :)

Rosa i huset i vitt sa...

följer bloggen och på IG ..man kan ha samma bilder tycker jag
kram Rosa

Anonym sa...

Hej!
Jag följer dig på bloggen, har inte instagram och hinner nästan aldrig med facebook men att kolla bloggar blir liksom en avkoppling och stor inspirationskälla! Hoppas du orkar hänga i ;) !!!
Kram//Britteli, Alingsås

Anonym sa...

Hej!

Jag tycker bloggen är bäst för dig, bilderna från IG blir inte lika fina, min smak. Bra att du är med och uppdaterar på facebook, då ser man enkelt när något nytt hänt på bloggen. Jag kommer oftast in den vägen.
Kram

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej Malin !!! Ha själv varken Facebook eller instagram , o dig följer jag troget på bloggen varje dag, o jag håller med de andra klart du kan ha samma bilder!!!! Ha en fin dag kram från Maja

G:a Affären sa...

Jag föredrar helt klart bloggen och den bildkvalitén. Har FB men ännu inte IG, men det känns mer som en genuin inspirationskälla att följa dig här.
Jag saknar någon blogg som nästan helt övergått till IG, så tråkigt.
Samtidigt kan jag förstå att det ska vara lätt för dig att meddela omvärlden öppettider, erbjudande osv och då kanske det är smidigt med IG eller/och FB. Men, det är ok om det blir samma på bloggen också.

Kramar
Cia

Annelie sa...

Jag uppdaterar på alla å mest blir de samma bilder,för flera på IG följer inte bloggen å viseversa,men jag kan glömma blogga ibland...:))) Blir lätt lite mycke

Kraaaam å ha en fin dag!

Annelie sa...

Jag uppdaterar på alla å mest blir de samma bilder,för flera på IG följer inte bloggen å viseversa,men jag kan glömma blogga ibland...:))) Blir lätt lite mycke

Kraaaam å ha en fin dag!

No34 sa...

Spar tid och välj samma bilder...
Själv har jag 3 bloggar..*fniss och fb men inte IG. Räcker så bra så ändå, för det tar trots allt tid!
Torsdagskram från Kate

Anonym sa...

Jag följer dig på bloggen och instagram. Jag är inne på instagram flera gånger per dag medan jag tittar igenom intedningsbloggarna någon/några dagar i veckan eftersom de inte uppdateras så ofta (kollar alltså igenom alla intedningsbloggar jag har som favoriter samtidigt). Jag önskar mest fokus på bloggar eftersom de bilderna blir bättre och man kan zooma in dem. På instagram är allt så smått. Jag följer inte dig (eller någon annan) bloggare på Facebook eftersom jag vill välja lite själv när jag vill kolla inredning. Det blir lite som känslan av att ha en ny tidning framför mig när jag bestämmer mig för att kolla bloggarna.
Det var min åsikt :). För övrigt är din blogg en av mina favoriter och du är den bästa på stilleben!