söndag 1 december 2013

Dags för utlottning & Öppet 12-16.....;))



Tidigt idag var jag ute i Butiken & tände första ljuset...:))
1:a Advent & 1 år sedan vi slog upp portarna!
Gissa om jag var nervös den dagen....;))


Det har varit det tuffaste (arbetsmässigt) & roligaste året i mitt liv!
Det enda som kan slå det var när vi fick vår Filip:))


Vi firar ju nu & det är dags för utlottning!!
Du kan vinna ett fint smycke från Anna Örnbergs kollektion "Vintage de Luxe".
Skriv en kommentar för 1 lott, vill du länka får du två chanser...;))
Har du ingen blogg kan du välja anonym i kommentarsfältet & skriva namn & mailadress.
Vinnaren drar vi nästa söndag den 8/12.
Lycka till!!

Idag är det traditionell Julskyltning.
 Butik Norregård finns med på Konsulgatan 5 i Emmaboda med ett litet urval av varor!
De har även försäljning av bl.a sylt, bröd godis & hantverk
Kika gärna in hos tjejerna där....:))
De bjuder på glögg & pepparkakor kl.15-18

Det är goa Anna som har hand om vårt, hon lever sin dröm som tatuerare & konstnär!!
Kika gärna HÄR om du är sugen på en tatuering;))
Så kul att hon finns här i Emmaboda!!

Varmt Välkomna att ta en tur ut till oss:))
Vi bjuder på adventsfika 12-16.
Kram M



47 kommentarer:

Anonym sa...

Så klart man vill vara med i utlottningen av ett sånt fantastiskt och unikt smycke!

Tack för din fina blogg förresten, jag är en av dina anonyma följare och jag gillar ditt hem och din butik så mycket!
Nu har vår äldste flyttat till Kalmar för studier så jag planerar att besöka din butik när vi hälsar på honom där.

Britteli Ekman
Alingsås
britteli.ekman@telia.com

Anonym sa...

Grattis til ett år! Anne-Mari annemarigabrielsen@gmail.com

Anonym sa...

Hei hei.

Veldig lyst til å delta i utlodningen. Krysser fingrene!
Ønsker deg en fin adventstid med julekos og hygge :-)

Klem fra Anne-Britt Martinsen.

mail: vipaadalheim@hotmail.com

Tiger sa...

Grattis till ettårsjubiléet för din butik! Jag som i stort sett alltid använder smycken är gärna med och tävlar om det härliga smycket. Jag länkar med bild, så det blir 2 lotter. Nu håller jag tummarna...

Adventshälsningar
Elisabet

Anette sa...

Jättefina smycken och jag vill väldigt gärna vara med på en lott :)

Ha en fin advent!

Anonym sa...

Jag är gärna med på utlottningen,de är så häftiga ...kram B

Livet på Vestergård sa...

Grattis till det första året!
Ha en fin 1:a advent.

Marit Bekkevold Skoglund sa...

Melder meg på utloddningen din.
Dette er vakre unike smykker.
Jeg falt helt for de.
Må være gøy å kunne selge og nå gi bort noe så fint.
Vennlig hilsen Marit med bloggen bruktogblandet.blogspot.no

Anonym sa...

Hej! Jättefin butik o vackra smycken!
Åsa Justegård
Nybro
asa.justegard@nybro.se

Källeboda lantliv sa...

Tänk att det är ett år sedan du öppnade ... Tiden går så fort ...du har verkligen fått det fint å mysigt ! Är allt lite avis på dig och ditt engagemang ! Min dröm med ! Men i Olofström ?? Källeboda ?? Hm ! Nej ! Inget som hade gått så bra här tror jag .. Det finns ju redan några butiker i den stilen ...vilka fina smycken Anna Örnberg gör .. Fantasifulla å originella ...ha en bra skyltsöndagen ! Kram Jeanette

Mira sa...

Gratulerer med 1- årsdagen.
Prøver gjerne lykken med 1 lodd.

Ha ei fin adventstid, klem,

Wilhelmiina sa...

Beautiful :)

Anonym sa...

GRATTIS på ettårsdagen! Tycker du är så modig som vågar ta steget ut och leva din dröm! En sann inspiratör är du. Kanske jag en dag vågar hoppa, jag också:)

Jag vill gärna vara med i utlottningen av Annas smycken, dom är ju sååå fina!

Kram och trevlig advent
från Anna i Karlstad
malva75@hotmail.se

Berit Sjöstrand sa...

Grattis kära du till din fina butik. Som jag besökt 2 gånger bla. förra helgen.
Min man har gjort en fin stjärna till mig idag.

kramar
Berit
tallebo56@gmail.com

Kukkaiselämää - My flowering life sa...

Vackra smycken. Du har en vacker och fin blogg!
Ha en fin adventshelg!
Kram/Satu från Finland

Tre Engler sa...

Gratulerer med 1 årsdagen og kjempe kos at det går så fint for deg:)
Vil veldig gjerne være med og krysser fingrene for litt lykke:)
Ønsker deg en herlig advents kveld
Klem Merete

Anneli Mellstrand sa...

Grattis till första året .....

Vilken mysig butik du hade ( var där i Lördags från Kalmar ) där hade jag kunnat vara och gå i flera timmar men som du kanske kommer ihåg var mannen med då gäller det att inte ta för lång tid på sig så han följer med en annan gång .......
Vill bara säga ljusstaken blev kanon här hemma

Kommer nog snart och hälsar på igen ( tar nog väninnorna med mig då )
//Anneli

Anonym sa...

Grattis på ettårsdagen:) Det är alltig lika uppiggande att gå in och läsa din blogg.

Klar jag vill vara med i utlottningen.

Ha det fint //Din namne Malin

malin_kronmar@yahoo.se

toves sammensurium sa...

jeg bare må få prøve lykken i den flotte utlottningen din,det smykket var bare fantastisk - merker jeg må sjekke ut siste nytt fra ANna Örnberg!!!!!!!!!!
Jeg deler link på egen blogg også :)

Men du - grattis med første året!S¨mye spenning det må ha vært før du startet,forventninger,glede :)
Og så herlig å ha kommet i gang,og blitt tryggere på hva man gjør!DU er kjempeflink!!
Lykke til videre!!!

TOveklem:)

Margareta sa...

Gratulerar på 1-årsdagen!!!
Jag har inte kommit iväg till dig än...men det ska bli förr el. senare.Jag beundrar dig och din butik så mycke.

Jag vill gärna vara med i din fina utlottning.

Kram Margareta

Carina sa...

Grattis!
Klart jag är med i din utlottning, jag tar 1 lott.
Kram Carina
kattarsel@live.se

Anonym sa...

Din sida inspirerar verkligen. Vilket jobb du lägger ned och vilken passion detta är för dig! Härligt!
Vore ju jättekul att vinna det fina halsbandet.
Hälsningar
Anna G
kkg@telia.com

Anonym sa...

Grattis Malin!! Att ett år gått så fort!! Vill gärna vinna Annas smycke och vinner jag så kommer jag personligen och hämtar det! Kramis från Therese

Anonym sa...

Goa Malin, klart jag vill vara med!!
Hoppas att ert 1-års firande blev över förväntan idag.. Hipp hipp hurra!!

Kram kram Marie :)

Anonym sa...

Självklart vill jag vara med å prova lyckan :)
Grattis igen.

Hälsningar
Åse
aseoge@hotmail.com

vitagavlar.blogspot.com sa...

Grattis till ett år! Jag GÄRNA med i utlottningen, jag länkar! Mvh Lisa

Min KuriÅsa Värld sa...

Stort grattis till ettåringen:)
Självklart vill jag vara med och ha chans att vinna ett smycke från Anna Örnberg, denna kreativa kvinna! Länkar på min blogg:)
Kram Åsa

Anonym sa...

Hej Malin å grattis, att det redan gått ett år är helt sanslöst:-) jag vill gärna vara med i utlottningen av det fina smycket. Kommer på besök snart till dig. Må gott. Kram Anna
anna.fagerstrom@emmaboda.se

Gjuterian sa...


Vill gärna prova lottlyckan.

Adventskramar från Helen

Anonym sa...

Hej!

Vilken fin butik du har. Jag kommer när jag har vägarna förbi Smålandia... Jag vill gärna vara med i din utlottning tills dess.

Kramar från en trogen följare,
Jennie

bokanin@hotmail.com

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Grattis än en gång till er framgång. Ni har verkligen kämpat och är värd allt.

Jag tar en lott för det läckra halsbandet.

Kram Monica

Anonym sa...

Hej! vill gärna vara med i utlottningen och tar en lott, hoppas på tur!

Hälsningar Elisabeth

elisabeth.karlsson@edu.boras.se

Cat sa...

Oj, klart att även jag vill vara med i utlottningen. Jag länkar också så har jag ju dubbel chans.
Ha de gott. Kram, Catarina

några bilder blev det allt vid besöket ;-)
http://catspassions.blogspot.se/2013/12/andas-kanna-och-insupa.html

Anonym sa...

Hej Malin
Önskar gärna få vara med i utlottningen av det jättefina smycket.
Ha det gott / kram Pia
piaingeli@hotmail.com

Anonym sa...

HEJ!Vill gärna delta idin utlottning med det mysiga smycket! Grattis till 1-år än en gång./Kram Lopploellan

Anonym sa...

Hej

jag är jättegärna med och tävlar med 1 lott, underbart smycke!

Mvh Jenny
jenny.svensson@bt.se

Anonym sa...

Hoppas på tur! Och grattis till den fina butiken/Kristina
teamnilsson@telia.com

G:a Affären sa...

Vilken fin utlottning! Jag hoppas på turen med 2 lotter. Och grattis än en gång till 1 årsdagen!

Kramar
Cia

Syster vit sa...

Jag är gärna med i utlottningen och länkar också. Hoppas ni har er fina butik många år till :))).
Kram Liselott

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej hopp !! Klart man vill vara med i utlottningen på en sådan läckerbit kramelikram från Maja

Anonym sa...

Hej Malin,
Klart jag vill vara med i utlottningen, kollade ju in detta igår
/Anita
anita.klevtun@telia.com

Anonym sa...

Hej Malin, Grattis till 1-årsjubileumet. Härligt att få leva sin dröm! Njut! Fin blogg och butik du har. Jag kommer snart en sväng igen. Jag vill gärna vara med i utlottningen.
Kram Kristina Jonasson

Anonym sa...

Helena i Uppsala
Jag är med!
Kollar på söndag om jag varit lyckosam.

Anonym sa...

Grattis till 1 års jubileum fin butik . Vill gärna vinna det fina halsbandet roligt med något så originellt smycke.
Ha en trevlig adventstid
Mvh yvonne Gustafsson

gustafsson.yvonne@telia.com

Jenny sa...

Grattis till ett år! Jag är gärna med i utlottningen!

/Jenny

Anonym sa...

Vilket läckert halsband! Är gärna med och hoppas på den fina julklappen!

Kommer ut och tittar till Dig o butiken innan jul, man får så mycket inspiration av allt fint du har i butiken. Med många designintresserade barn i familjen så hoppas jag kunna finna några "klappar" till dem i din härliga butik.

Kram o grattis till jubileet!
/ Lillemor
lkarmenstad@hotmail.com

Marita sa...

Gratulerer med 1-års jubileum :) Jeg er med med 1 lodd ;)
Marita Ø. (marri95@online.no)