torsdag 30 januari 2014

Frustrerad....:((



Ni som känner mig vet att jag lider av värk i nacke, axlar & huvud till & från....
Förr hade jag även migrän men det var flera år sedan nu.
Nu är det spänningshuvudvärk som oftast varar mer eller mindre i upp till 3-4 dagar....
Nu är det 3:e dagen jag kämpar på & försöker låtsas som den inte finns där....:((
Blir galet frusterad & försöker vila men det går en liten stund sen är jag uppe igen....


Det är så mycket jag vill/behöver göra....
Har provat alla olika sorters huvudvärkstabletter men inga hjälper.
Idag läste jag att man ska inte ta några då det kan förvärra istället.....
Var hos naprapaten förra veckan & ska på massage på tisdag.
Jag gör verkligen allt för att underhålla men det hjälper visst inte....
Nu när jag fått gnälla av mig...om Ni fortfarande har orkat läsa hit....
Undrar jag om Du har någon erfarenhet eller några tips att ge mig?


Kram M






19 kommentarer:

Ambienti sa...

Migrän är inte roligt...Jag brukar också ha det lite då och då!;-(
Och det jobbiga är ju att det ofta tar ett par dagar innan det går över, precis som du skriver (oavsett om man vilar eller inte). Det enda som hjälper mig är tabletterna Sumatriptan som nu finns receptfria på apoteket. Hur nyttigt (eller skadligt då) det är att ta dem vet jag ju inte, men de hjälper i alla fall om jag tar en direkt när jag känner symptomen och ev en till lite senare...Har dem alltid i väskan och de har räddat många dagar för mig...!:)
Krya på dig!
Kram
Christina

KNORKAN sa...

Hej Malin, jag brukar också få spänningshuvudvärk (speciellt om jag har mycket att göra på jobbet). Det enda som hjälper för mig är att gå ut gå en långpromenad. Det brukar släppa nästan direkt när jag kommer hem. Kram/Knorkan

Ida sa...

Lider av samma, mkt migrän..
Mina tips, som du förmodligen redan vet men något kanske är nytt och värt att prova:
Vatten, så klart ;) mkt vatten.
Undvik socker, byt ut även pasta och potatis till grönsaker.
Minska på kaffe..
Har du provat ostiopat? Efter två besök halverade han mina migränattacker och minskade spänningshuvudvärken markant!

♥ Pia... sa...

Hej ..förstår om du blir frustrerad...tyvärr inen bra idé att ge dej...det är väl så att det enda dom hjälper är dock förmodligen ...vila och avlasta nacke och axlar..yoga kanske..meditation ??? Jag skälv har andra saker som gör mej frustrerad och det är värk (artos bla) och svår tinnitus ..samt hörselproblem (hör nästan ingenting) ryggont/axelont... Muskelinflammation ..har minskat min vikt ganska rejält och har igenom det börjat gympa och träna rygg/magegympa det har hjälp mej en hel del med värken för det har stärkt muskler och rygg mage...kör även plankan så mycket det går och hjälper tydligen det oxå ..förutom tinnitusen och hörsel då förstås;) där får jag kämpa på annat vis... Jag hoppas du går lugn och ro och att värken släpper snart...kram ..Pia ... PS vilka vackra bilder du visar både här och på IG...

Anonym sa...

Jaa, kaffe kan du ju inte minska ned på....och socker har jag hört är bra mot huvudvärk (alltså man kan få ont i huvudet av för lite socker), så det som återstår är ju massage, värme och möjligen träning (yoga eller core kanske skulle passa?). Lider med dig, huvudvärk är verkligen grymt! :-(
Tusen kramar och god bättring!
Nettan

Anonym sa...

Hej Malin!
Jag har inte så stor erfarenhet av migrän eller spänningshuvudvärk, men jag vill gärna rekommendera ayurveda, en gammal indisk livsfilosofi som handlar om balanser/obalanser i kroppen. Jag har själv ledgångsreumatism vilket ger mig värk och smärta i bla axlar, nacke och käken, men mår idag mkt bättre när jag har lärt mig vad som ger mig obalans i kroppen och hur jag kan undvika det.
Bara ett tips :)
Kram Nina

Anonym sa...

Jag har samma problem.jag har gått hos sjukgymnast och fått Akupuntur i nacke axlar rygg.Har nu inte megränen,huvudverken så ofta ,det har blivit mycket mycket bättre.Jag har även tabletterna Sumatriptan 50 mg. de hjälper mig.Hoppas det blir bättre.Föresten vilka fina gardiner de vita,var har du köppt de.kram

Meta sa...

Testa youga det är ju ofta avslappning som behövs.
Har du varit och röntkat din nacke???
Kram Meta

Anonym sa...

Jag rekommenderar yoga. Det är en fantastisk form av livsterapi. //Jane

Anonym sa...

Hej!

Min man har blivit av med sin migrän helt och hållet med lågkolhydratkost.(LCHF) Och jag har markant mindre ont i nacke och axlar sen vi började äta strikt lågkolhydratkost. Jag yogar också och det mjukar upp mina muskler och gör mig mindre spänd. Funkar jättebra tycker jag:)I julas fuskade vi lite och åt vanligt bröd som innehåller gluten och det dröjde inte många dagar förrän maken fick ett redigt migränanfall. Det första på ett år...

Hoppas du är bättre snart!
Anna

Syster vit sa...

Hej Malin, det är verkligen inte kul med värk. Har själv från och till ont i axlar och nacke men tackolov inte migrän. jag har ett litet träningsprogram på gymmet som en PT har gjort till mig det är med T-rex band som är fästa i taket och man använder bara sin egen kroppstyngd som motstånd, det mjukar upp och stärker musklerna. Går också hos osteopat med jämna mellanrum och det var han som rekommenderade mig att börja med lätt styrketräning. Kan säga att jag är beroende av styrketräningen för att kunna funka på jobbet. Hoppas du hittar något som hjälper.
Kram Liselott

Anonym sa...

Hej!

Lider med dig,

Har själv haft spänningshuvudvärk i perioder men slipper nu oftast det men migränen är kvar, hänger ihop med hormoncyklarna.

Min spänningshuvudvärk blev jag av med vid upprepade (läs typ 8) behandlingar hos naprapat med inriktning på nacke och axlar.

Lycka till!

Hälsningar Mika W

Anonym sa...

Vill bara skicka en krya-på-kram!

Hoppas det går över fort..
Kramar Marie

Anonym sa...

Hej Malin,
Det låter som stress som sätter sig i dina muskler. Jag vet, jag har haft precis likadant. Det är olidligt. Det som har hjälp mig är framförallt yoga, meditation (ca 15 min varje dag!) dricka vatten, massage !
Lästips: Hitta din energikod av Sanna Ehdin, där finns tips på både kost, och hur vi ska tänka.
Jag masserar dig gärna!
kram Kristina Jonasson/LUGNA RUM.

Rutiga pricken sa...

Erfarenhet av värk har jag...
Migrän har jag också, ofta, och har en migränmedicin som fungerar bra! men som ger mig kramp i musklerna som jag inte tror på sikt är bra och inte minst är det jobbigt. Sista tipset jag fick var att testa magnesiumtabletter, vilket jag börjat med, 1/dag (2 var för mycket, påverkade mina muskler negativt) och ...jag vet inte om det beror på magnesiumet, men huvudvärken är bättre!! Tydligen är magnesium ett viktigt ämne i kroppen och har man för lite så kan det ge en massa symptom. Jag har inte fått det utskrivet av läkare, utan tar det som ett kosttillskott och har köpt det på hälsokostbutiken. Värt att testa!? Undvik också rödvin, citrusfrukter, ost, choklad...eller snarare testa dig fram. Hög/lågtryck påverkar också vissa personer negativt, Drick mycket vatten!! Lite tips så där...
Du har ju också ändrat på din tillvaro, dina rutiner, det kan också omedvetet ställa till det. Axlarna sitter, utan att man vet om det, under öronen. En sjukgymnast sa till mig att axlarna ska hållas så långt nere att det gör ont...tänker man på det så har man dom där så småningom:)
Lycka till och trevlig helg!!
hälsningar lisa

Anonym sa...

Huvudvärk i olika former är oerhört jobbigt. Jag har dock haft ett par personer i min omgivning som har lidit av olika former av huvudvärk och någon person rekommenderade dessa att ta kontakt med en tandläkare och blev hjälpta på det viset. I de fallen har de varit någon tand/tänder som har spökat och gett besvären. En av dem var min chef och han hade svåra migränliknande anfall och han blev helt besvärsfri efter åtgärd från tandläkaren.
Långsökt kanske men konstigare saker händer.

Oavsett vad du gör så önskar jag dig lycka till och hoppas du finner en lösning

Anonym sa...

Hej på er!

Jag vill bara tala omför Pia att jag nyss gjort en ci op. Nu hör jag bättre än jag vågat hoppas på och det bästa av allt, på den sidan jag gjort op. så kommer hörseln aldrig att bli sämre,bara bättre!!:)

Anonym sa...

Och Tinnutusen är borta efter ci op.

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk