tisdag 14 januari 2014

Funderingar om att bli sin egen....



Hej...:))
Många av Er har säkert fortsatt det nya året ungefär som Ni avslutade det förra....?
För mig är det en enormt stor omställning att ha förverkligat min dröm....
Drömmen att jobba hemma & driva eget:))
Att jag är tjänstledig (till sista april) ger mig den frihet som jag så länge längtat efter....
Efter ca 3 år av renoveringar & utöver det driva Butiken senaste året har det varit fullt ös....
Helt plötsligt har jag tid att bara läsa en bok mitt på dagen om jag har lust....;))
Men har så svårt att njuta av det....det känns overkligt faktiskt.
Jag får nästan dåligt samvete är det inte gaaalet?
Nu bestämmer jag när & hur mycket jag vill jobba!
Antar att det tar ett tag att få nya rutiner & ställa om sig....
Har ju även tid att fundera en hel del numera....
Innan var det bara att pricka av på listor & göra allt i tur & ordning.

Ibland undrar jag om jag är helt från vettet!?
Att kasta mig ut från tryggheten med ett fast jobb. (har dock inte sagt upp mig än)
Det här är inget man blir rik på & det blir att leva betydligt enklare än innan.
Men vad är det som betyder något egentligen?
Pengar eller att få göra det som känns rätt i hjärtat...
Jag vet hur jag vill ha det & har turen att ha en familj som stöttar mig:))
Hur vill du ha det??

Kram M





15 kommentarer:

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh! Jag tycker det är helt underbart att du följer ditt hjärta..det blir så bra ser du ju när man får göra det man älskar mest....lycka till..

Ha en underbar vecka♥
kram wivi

Mette sa...

Det høres ut for at du har tatt ett riktig valg og våget noe mange kanskje ikke våger !
Og jeg er så glad for at noen gjør dette ! Til glede og inspirasjon for andre. Så utrolig hyggelig som det er å besøke butikker som har det lille ekstra ! Jeg har jo ikke vært hos deg, men håper jeg får en anledning en gang. Kanskje familien tar noen sommerdager og kjører oss en tur. Lykke til videre med din butikk !!
Mette

Goa sa...

Det som känns rätt i hjärtat baby! Du vet :)
Kraaaam och tvivla ej. OK!

Kääärlek

Lena sa...

Hej !
Jag har det PRECIS som du. Jag har gjort exakt samma "resa".
OCH sagt upp mig.
Jag är också min egen, driver eget och jobbar hemifrån. Friheten att få lägga upp sin dag precis som man vill betyder oerhört mycket för mig.
Lycka till !
Många hälsningar
Lena
www.casabella.dinstudio.se
titta in i min nätbutk ..... :)

Fågel Blå sa...

Önskar dej all Lycka med Butiken,
Kramar Kathrine

No34 sa...

Helt klart, följ ditt hjärta!!!!Säkert värt att de blir lite "sämre" ekonomiskt, åtminstone för ett tag!!
Jag håller på Dig, och Du... NJUT!!!!
Kram Kate

Malin`s Diner sa...

Jag skulle vilja ha det precis som du! Men för min del får jag nog vänta lite med det beslutet. Kanske om ett år så är det mer aktuellt.

Jag är nu lite smått besviken eftersom en möjlighet precis gott i stöpet. En tjej ville ha mig med i ett nytt kul projekt i stan, inredning och fik i samma lokal. Hade hittat en perfekt lokal, men den blev såld till andra. Det hade varit kul att ta tag i. Men men, det kommer andra chanser, med säkerhet!

Det är så kul att läsa om hur det går för dig. Det blir väl inte annat än att läsa, för tid att komma och hälsa på tror jag blir svårt att hitta...

Kram kram

vardagsvitt sa...

Underbara tankar och har du chansen ta den!!!
Jag önskar att jag oxå hade den möjligheten och jag har bestämt mig att den dagen oxå kommer men inte riktigt än...

Så riktigt lycka till på vägen till din dröm!!
Kram Marith

Anonym sa...

Kör på Malin, Du gör såå rätt!!
Tänk, snart är det sommar igen o tänk så många som vill besöka Norregård!! Kanske får ni bygga ett Bed & Breakfast på "hö-loftet", för en dag räcker knappt när man är där.. ;)
Njut av Livet,här och nu!!
Varmaste kramar Marie

Anonym sa...

Å Malin, det känns som att läsa mina egna tankar.. Precis sådär tänker jag också. Jag har dock inte vågat "hoppa" än och går fortfarande och velar om att våga starta mitt eget och leva min dröm.. Go for it Malin, njuuuut och kasta samvetet(dvs Jante)åt pipsvängen, det är du värd!!

Styrkekram från Karlstad

Källeboda lantliv sa...

Du har gjort det många går och drömmer om ..DU VÅGADE ! bra ! ja man har bara ett liv här och nu ..inte sedan ...stämmer så bra ..vi är dock många som fegar ...du har hoppat !! grattis ! kram frpån en som tänker dagligen på drömmar å livet ..källebodalantliv ...

Anonym sa...

Åh det måste kännasbra både i hjärtat o magen,,,Du har kommit så här långt med din dröm,mindre lön ,men pengar är inte allt.Go for it.Kram Lopploellan

sussi sa...

Underbart! något som jag har velat länge men inte vågar. Gud så modig du är som följer ditt hjärta men det är väl det man ska. gud så avis jag blir. åh jag måste följa dig ännu mera nu och höra hur det går. Har du tagit lån och vad har du tänkt dig att ha i butiken? Lycka till många kramar Sussi

Anonym sa...

Stor kram till dig Malin! Jag tycker du gör helt rätt<3 /Emma

Anonym sa...

Helt rätt!!!! Jag undrar hur du gått tillväga?om du fått hjälp med något"tex" starta eget bidrag. ? Tagit lån för inköp m.m? Står inför ett beslut om jag ska våga ta steget själv...har köpt ett litet torp och har planer att starta liten butik och salong(är frisör) i ladugårdsdelen som är omgjord till en llägenhet... ska sö ka starta eget bidrag, känns lättare om man kan få lite hjälp. Kul att se och få inspiration av din fina butik. Tack.