tisdag 14 januari 2014

Funderingar om att bli sin egen....



Hej...:))
Många av Er har säkert fortsatt det nya året ungefär som Ni avslutade det förra....?
För mig är det en enormt stor omställning att ha förverkligat min dröm....
Drömmen att jobba hemma & driva eget:))
Att jag är tjänstledig (till sista april) ger mig den frihet som jag så länge längtat efter....
Efter ca 3 år av renoveringar & utöver det driva Butiken senaste året har det varit fullt ös....
Helt plötsligt har jag tid att bara läsa en bok mitt på dagen om jag har lust....;))
Men har så svårt att njuta av det....det känns overkligt faktiskt.
Jag får nästan dåligt samvete är det inte gaaalet?
Nu bestämmer jag när & hur mycket jag vill jobba!
Antar att det tar ett tag att få nya rutiner & ställa om sig....
Har ju även tid att fundera en hel del numera....
Innan var det bara att pricka av på listor & göra allt i tur & ordning.

Ibland undrar jag om jag är helt från vettet!?
Att kasta mig ut från tryggheten med ett fast jobb. (har dock inte sagt upp mig än)
Det här är inget man blir rik på & det blir att leva betydligt enklare än innan.
Men vad är det som betyder något egentligen?
Pengar eller att få göra det som känns rätt i hjärtat...
Jag vet hur jag vill ha det & har turen att ha en familj som stöttar mig:))
Hur vill du ha det??

Kram M