onsdag 15 januari 2014

Minst 5 Bekymmersfria år.....



I helgen gick Butikens luftvärmepump sönder.....grrrr....
Har varit så nöjd med den!!!
För att hålla nere kostnaderna innan vi öppnade valde vi att köpa en beg.
 Eftersom vi fick ett bra tillfälle.
 Inte gammal alls....
Men ibland har man helt enkelt otur!!!!!
Så idag har det installerats en ny & jag väljer att se det som
att jag har minst 5 bekymmersfria år med värmen:))
Istället för att tänka på vad det kostar....
Jag har inget val & det är bara att gilla läget.

Totalt ointressant för Er så klart....
Men en fråga jag ställer mig ofta är faktiskt hur mycket jag ska dela här på bloggen.
Hur privat jag ska vara & vad Ni egentligen vill läsa....
Många av Er läsare som hälsar på mig "känner" mig & jag har ingen aning om vilka Ni är!?
Mycket märklig känsla....

Tack för Alla kommentarer i gårdagens inlägg, så kul att läsa:))
Ni gör min Dag!
Ikväll har vi Öppet som vanligt kl.16-19.
Varmt Välkommen;))
Ni behöver inte frysa....

Kram M




10 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att ni slipper frysa igen.Tråkiga pengar, men,men...nu har ni många varma vintrar framför er!!!!kram B

Sidse sa...

Det er væmmeligt at fryse, det er ikke spor sjovt. Og ja… de penge det koster er snart glemt igen.
Hvor meget du deler, ved du selv. Hvad er fint at andre ved og hvad er ikke. Det er en offentlig side du har, så alle kan læse hvad du synes. God dag og dejlig varme igen.

Sidse sa...

Det er væmmeligt at fryse, det er ikke spor sjovt. Og ja… de penge det koster er snart glemt igen.
Hvor meget du deler, ved du selv. Hvad er fint at andre ved og hvad er ikke. Det er en offentlig side du har, så alle kan læse hvad du synes. God dag og dejlig varme igen.

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Jag hållet tummarna för minst 5 bekymmersfria år med både värme och jobbfunderingar! Kram Anna

kråke sa...

Jag håller tummarna jag också för en sjuhelsikes massa bekymmersfria år och att få göra det som hjärtat vill;))

Kram fina Malin!:)

kråke

Browneyedgirl sa...

Trist sak att lägga pengar på, men å andra sidan kommer den fungera bra många år =) Vilken dröm att ha en egen butik sådär som du har, en dröm jag haft länge, men vågar inte satsa.
Kramen

The Secret Garden sa...

Trist att måste kosta på det igen! Lika trist som att måste köpa nya däck till bilen, det är också en sån där nödvändig sak som man tvingas göra fast man inte vill.

Jag tycker att bloggar blir mycket mer intressanta när man får följa både med- och motgångar, det är ju så livet är för oss alla. Bloggar som bara skriver positiva och "utvalda" saker ledsnar jag på att läsa. Det är när det är varierande saker som det blir intressant.

Min KuriÅsa Värld sa...

Förstår dina funderingar! På min egen blogg är jag personlig, men inte privat. De flesta som läser har jag aldrig träffat. Har man det att gå efter är det mycket lättare, tycker jag i alla fall:)
Kram Åsa

vitahoje@hotmail.com sa...

Hej Malin. Jag har följt dej i en himla massa år och du ska fortsätta vara den du är på bloggen. Kanske får jag träffa dej i verkligheten någon gång i din ljuvliga butik. Ett citat från mej till dej: Att våga är att förlora fotfästet en stund men att inte våga är att förlora sig själv. Ha det gott du fina! /Ewa

Vem är Dyrafina? sa...

Värme är ju något som man gärna vill ha…och tyvärr kostar det att få det!
Tycker att du är precis lagom privat på din blogg, det är väl det som är fördelen med en blogg…man kan välja lite själv hur pass "nära" man ska vara..!
Fortsätt som hittills, det blir alldeles utmärkt!
Måste förresten ta mig till din butik en dag….

Dyrafina