söndag 2 februari 2014

Bara därför att....:))



Bara för att jag känner för det....
gör jag ett inlägg till idag med några sommarbilder från mitt lilla Glashus...:))
När jag står & diskar tittar jag alltid på hur årstiderna förändras....
Tiden går så fort & jag vill vara i nuet men visst är det så att vi ständigt längtar!?


Längtar efter något som ligger längre fram i tiden...
En resa, ett kalas, nya tapeter, nytt golv, nya kläder eller vad vet jag....:))
Jag tror det är det som driver oss...


Det är inte konstigt att vi längtar i detta trista väder...
Allt känns ju liksom lite lättare då, eller hur....;))

Trevlig Kväll!
Kram M



6 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Åh vilka mysiga bilder från ert fina glashus! En dröm...
Håller med dig vill ha snö tills det är dags för vår då är den välkommen ;) Kram Suss

Meta sa...

Det är längtan till nåt eller någon som håller oss vid liv när allt annat har nåt botten
Ha en fin kväll
Kram Meta

Blan betong och gammeldags pioner sa...

ååå visst längtar man...det regnar på ön oxå...håller med snön kunde väl legat kvar tills efter sportlovet..men tyvärr kan man ju inte välja...men jag njuter av dina vackra sommarbilder i stället kram från Maja

Rutiga pricken sa...

Det är klart att det är längtan till något roligt, vackert, gott, nytt...som driver oss att gå vidare, inte minst när allt känns botten. För så känner vi väl alla ibland. Men att leva nu, det är ju ändå att se det som finns runt omkring, ta in det som är just nu. Men längta, ha visioner och planera det får vi inte sluta att göra, då stannar allt.

Ha en fin söndagsafton.
hälsningar lisa

Gabriella sa...

Härliga bilder! Vilken fin dukning!

Sopa Azul sa...

What a wonderful place!!! I love it :D