tisdag 25 februari 2014

Renoveringskaos.....:))



Hej....:))
Ett härligt renoveringskaos har infunnit sig i Norregård! Äntligen....;))
Har beklagat mig så många gånger att vi inte hinner med huset längre....
All tid & ork har som bekant gått till Butiken under flera år.

I höstas fick vi en liten vattenläcka i köket...:((
Men inget ont som inte har något gott med sig, ekparketten är ett minne blott...*ler*...
Bänkskivorna i ek likaså om jag får bestämma....
Nu blir det ett trägolv, som vi målar med linoljefärg....;))


Det råder allmän röra överallt....
 Har målat svart idag, får se om det flyttar upp i hallen:))
Eller hamnar det i Butiken, har inte bestämt mig än.


Tråkiga bilder idag....
Slipade hela trappan igår, nu är det dags för väggarna & räcket.
Ska äntligen fixa till kvistarna som lyser igenom:((
Har retat mig såååå länge på dom!
När det är klart blir allt vitt, opraktiskt.....jag vet...
Får se hur länge jag står ut;))
I hallen uppe sitter det en AC i taket som ska byggas in.
Det är väl bara sisådär 2,5 år sedan den kom på plats...
Nu blir det att sänka taket & sätta pärlspont.
Sen blir det väggarna, rören ska döljas....
Blev långt idag...är Ni kvar!?
Hoppas Ni vill hänga med & se hur det blir....

Trevlig Kväll...:))
Kram M



9 kommentarer:

Meta sa...

Man brukar ju säga som man bäddar får man ligga. Men så härligt nöjd du blir när det är klart.
Lycka till
Ha det så gott
Kram Meta

Syster vit sa...

Nja inte såå opraktiskt om jag får säga det. Man får bara dammsuga lite oftare ;). Vi målade trappa och räcke för många år sedan och jag dammsuger gärna...det blir så ljust och fint. Ni är verkligen flitiga.
Kram Liselott

homeby Lotta vita nyanser sa...

Hej vilken härlig blogg du har!

Jag målade våran furutrappa vit i höstas och ångrar mig inte alls! Är supernöjd!

Älskar förändringar!

Ha en fin kväll!
Kram
Lotta

Viola sa...

Härligt men samtidigt jobbigt men har man en gammal gård så tar det aldrig slut.....ser fram emot resultatet, kram

Hanna sa...

Roligt med projekt
Ha en bra kväll
Hanna

Anonym sa...

Vad härligt att golvet är på gång, ska bli kul att se det färdigt. Kram B

Anonym sa...

Så kul Malin!
Är det golvvärme man skymtar?..
Nyfiken på om man kan ha det till trägolv.. Har hört både ock..
Tänk så fint det blir när ni är klara!! Har precis samma jobb framför oss med synliga kvistar..
Målar du med kvistlack eller?.. Oops många frågor blev det.. :?
Kram kram Marie

Anonym sa...

Roligt att fixa,o fint blir det allagånger! Inväntar med spänning på resultatet,,,,kram Lopploellan

HWIT BLOGG sa...

Underbart att få lite nytt hemma men ack så jobbigt under tiden! Jag drar mig verkligen från att sätta igång några projekt här hemma nu även om det skulle behövas...
FINT blir det hos dig i alla fall!
Kram Titti