fredag 21 mars 2014

Måla Bänkskivor.....:))



Hej Freeeeedag....:))
Idag har jag trotsat min envisa huvudvärk & målat mina bänkskivor! Jiiipppiii!!
Har funderat länge nog nu.....
Tvättade & slipade med min eviga följeslagare, lilla slipmaskinen Skil Octo.
Den är super, som ett litet strykjärn;))


Inte utan min linoljefärg....
Har penslat med bensvart från Ottossons.
Blir det ett bra resultat? Vet ej....
Har googlat lite & det är fler som målat iaf...;))
Vi får se, ska stryka en gång till har jag tänkt.
Är nöjd med att ekskivorna är borta, är verkligen inne på svart nu....
Kanske blir det en tapet runt ön oxå.


Ha en bra fredag;))
Jag ska måla trappan en sista gång.
Blockerad övervåning igen alltså....
Kram M



8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket kanontips!! Måla ekskivorna i köket svarta!! Det har jag aldrig tänkt på. NU börjar jobbet med att övertala "gubben"!!! Trevlig helg på Dig!

Tre Engler sa...

Dette blir spennende:)
Gleder meg til å se og det er jo et kjempe tips til alle oss:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Chris sa...

Hi there, your countertops look really nice. I'm just stopping by to say how delightful your blog is. Thanks so much for sharing. I have recently found your blog and am now following you, and will visit often. Please stop by my blog and perhaps you would like to follow me also. Have a wonderful day. Hugs, Chris
http://chelencarter-retiredandlovingit.blogspot.ca/

Anonym sa...

Spännande att se resultatet ,tror verkligen på detta.Kul ...kram B

Anonym sa...

Hej Malin!!! Du är såå himla duktig, (Din man också förstås)tycker det är såå kul att få följa Din blogg o läsa om Ditt vackra hem o Din häftiga affär, helt underbart!!! Men till Din "dumma" huvudvärk, Du tror inte att all linoljefärg är "boven" i dramat??? Själv får jag ont av all färg och måste vara noga med att lufta ordentligt!!! Hoppas att Du slipper värken och kan njuta till fullo av allt det vackra runt omkring Dig!!! Kram Eleonora

Anonym sa...

Hej Malin!!! Du är såå himla duktig, (Din man också förstås)tycker det är såå kul att få följa Din blogg o läsa om Ditt vackra hem o Din häftiga affär, helt underbart!!! Men till Din "dumma" huvudvärk, Du tror inte att all linoljefärg är "boven" i dramat??? Själv får jag ont av all färg och måste vara noga med att lufta ordentligt!!! Hoppas att Du slipper värken och kan njuta till fullo av allt det vackra runt omkring Dig!!! Kram Eleonora

Hanna sa...

Ha en fin söndag
Hanna

Made in Persbo...Carina sa...

Detta är något jag funderat över att göra läääänge, men jag har ännu inte vågat mig på det.
Mina är i väloljad bok och jag har funderat över hur hållbart det skulle bli om jag målade dem svarta med linoljefärg istället. Du får gärna berätta framgent hur det går så kanske jag vågar mig på det jag med ;)

Kramar, Carina