fredag 11 april 2014

Köket före & efter nya golvet....:))



Hej....:))
Så var det fredag igen, imorgon kommer min J hem igen.
Har varit gräsänka heeeeela veckan, jag vill ha de mina nära. Inte i Venedig....;))
Skönt när han är hemma igen, men han skulle säkert stanna ett tag till om han kunde....
Det är sommar där nere!
Igår sa jag "hej då" till mina arbetskamrater & fick fin blomma & presentkort.
Känns bara bra...:))
Tänk 24 år på samma ställe....OMG jag är gammal....*ler*...


Här är köket innan vi fick in trägolvet.
Ekparketten är ett minne blott...:))


Så här blev det....
Linoljefärg på både golv & bänkskivor.
Att måla bänkskivorna var inga problem. (Slipade dom innan)
Men kanske ska man ta rollern istället!?
Penseldragen syns men det är ju en smaksak så klart...
Det finns säkert många av Er som tycker det var bättre innan?
Men jag är nöjd, även om det städas en hel del numera....

Trevlig fredag...:))
P.S Glöm inte att jag har Öppet imorgon 10-15. Det är ju Öppen Gård HÄR D.S

Kram M


16 kommentarer:

lisashus sa...

Så mycket snyggare det blev! Det ser mera harmoniskt och rent ut, smakmässigt! Den gula träfärgen stör ju ganska mycket, i alla fall i mina ögon. Supersnyggt! Vilket fint jobb ni har gjort!
Grattis till ett jättevackert kök!
Lisa

Tre Engler sa...

Wow..for en utrolig stor forandring også så utrolig flott det ble:)
Hvite gulv er bare lekkert og dette var nydelig:)
Herlig kjøkken du har:)
Ønsker deg en herlig palmehelg
Klem Merete

Nenna sa...

Vilket härligt kök! Blev Kanonfint med vitt golv!

Ainosofia sa...

Beautiful!

Syster vit sa...

Det var fint innan men ännu bättre nu. Trevlig helg
Kram Liselott

Anonym sa...

Såå snyggt!!
Tänk nu är det Klart!! ;)
Njut vidare av Våren!
Här har vi ett tran-par som dansar på ängen framför vårt hus, ljuvligt!

Kram kram Marie

monica sundvik sa...

det vita golvet är helt suuuper fint!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Anonym sa...

Det blev kanon, det kommer du aldrig ångra. Kram på dig B

LantlivsAnette sa...

Ohhhh vad snyggt, himmel vilken skillnad det blir då man får ett annat golv, jag vet, jag har ju också vita golv nu, och jag njuter av dom varje dag. Kraaaam Anette

Browneyedgirl sa...

God morgon :) men vad fint det blev, vilken skillnad. Blir så fräscht med vitt tycker jag.
Kram och ha en fin dag

Källeboda lantliv sa...

skitsnyggt !
kram jeanette

HWIT BLOGG sa...

Jättefint blev det, ljust och snyggt! Skulle behöva ta tag i mina golv också men tiden finns inte just nu...det får vänta!
Önskar dig en skön helg Malin...
Kramis,
Titti

LOPPISLIV sa...

Jättefint blev det med vitt golv, tänk vilken skillnad golv gör, det ger ett helt annat intryck med ljusa golv, jättefint!!
Kram Paula

Frida sa...

Det blev ju jättefint med det nya golvet :)
Kram Frida

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
ÅÅ så galet snyggt!! Gillar gillar!!

Blev det bra med linoljefärg på bänkskivorna? Är det ett bra val?

Kram Monica

Ekenäsliv sa...

Sååååå snyggt det blev!
O så himla härligt att du kan förverkliga din dröm!!
Underbart är det:)
Kram anna