torsdag 15 maj 2014

Något gott till kvällsfikat.....:))



God Kväll....:))

Mina första cupcakes....*ler*.....
Det är ju faktiskt kul att baka, har bara aldrig tagit mig tid förut.

Vill Ni ha receptet!?
6 stora eller 10 små muffins

4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
1/4 tsk salt
1 1/2 dl kakao
125 gram osaltat smör, rumstempererat
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 3/4 dl gräddfil
1 tsk vaniljextrakt eller vaniljsocker

Blanda de torra ingredienserna i en stor skål 
och ställ åt sidan.
Vispa smör & socker luftigt med elvisp, vispa
i äggen och tillsätt gräddfilen & vaniljextraktet.
Rör ner äggblandningen i de torra ingredienserna
och rör om tills allt är ordentligt blandat.
Fördela smeten i muffinsformar nästan ända upp 
till formkanten.
 Grädda i 25-30 minuter i 175 grader
 för stora muffins eller något kortare för mindre.

Chokladglasyr
100 gram Philadelphiaost
350 gram florsocker
4 msk smör
ca 1 msk vatten
Rör ost & smör mjukt & luftigt med elvisp och
rör sedan i kakao och florsocker.

Bred eller spritsa på glasyren:)))

Kram M



6 kommentarer:

Hannis sa...

Dina första!!
Så där fina skulle inte mina första vara. Ser himmelskt gott ut!

Kram till dig//Hannis

HWIT BLOGG sa...

Tackar för receptet och då vet jag vad jag vill ha till fikat nästa gång jag besöker dig hi hi!
Jättefin bild...
Ha en skön kväll Malin!
Kram Titti

Anonym sa...

Gud så goda dom ser ut!!
Då kanske man kan beställa sådana till fikat när man kommer o njuter på din the`veranda "live"?.. ;) Vill dit NU!!

Tusen kramar Marie

Anonym sa...

..glömde ju säga,
att jag glädjs(stavas det så?)med dig, att du går runt och ler o lever Ditt liv!! Såå härligt!
Kramelikram igen /Marie

Anonym sa...

Bravo ,himmel va fina ,ser ju kanongoda ut,fina också för den delen...kram B (hörs ikväll)

Magdalena Wanat sa...

It looks great :) Awesome! <3 Greetings from Poland!