torsdag 22 januari 2015

Ett nytt litet DIY-projekt....:))



Hej!
Min stackars familj vet aldrig vad som väntar när dom kommer hem....
Igår hängde det en lapp på Verandans dörr:))
Jag går & funderar på allt jag vill göra & så plötsligt händer det!
Japp, sån är jag & visst kan det vara galet påfrestande för familjen.
Men de låter mig hållas som tur är;))
Det går längre mellan mina projekt oxå nu för tiden....


Ni som följt mig ett tag vet att jag är så trött på detta golvet.....
Skulle gärna bytt till något snyggt & dyrt nytt golv...*ler*...
Men man blir INTE rik på att driva en liten Butik hemma på gården;))
Inte läge att riva upp ett helt & felfritt golv som inte är något annat fel på än på färgen.
Så vad gör man...MÅLAR så klart. Bästa sättet att förnya hemma!


Igår skurade jag noga med målartvätt & maskerade listerna.
Idag har jag grundmålat med Flüggers interior Fix Primer häftgrund.
 I morgon ska jag stryka första gången med Hagmans Golvfärg 1K.
Kan Ni gissa vilken färg det blir? INTE vitt....
Jag är sååå spänd på resultatet!
Fortsättning följer....

Ha en bra dag:)
Kram M



13 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Spännande! Det kommer bli kanonfint tror jag! Grått gissar jag på:)
Kram Anna

Syster vit sa...

Hej Malin , gissar på ljusgrått. Har precis målat färdigt en liten byrå i ena sonens rum den blev ljusgrå...färg som blev över sen jag målade en mörkbrun gammal buffé. Det blev så fint. Jag är också så där så jag funderar ett tag och plötsligt kommer infallet och man bara gör :) Det kommer bli superfint vilken nyans du än väljer ;)
Kram Liselott

I min smak sa...

Så spännande, jag ska följa med och se hur det blir! Vi har nämligen Höganäskakel i terrakotta på flera ställen i huset och tycker precis som du att det är onödigt att byta ut det som egentligen är felfritt, inte bara av ekonomiska skäl utan också ekologiska.
Susanne

Meta sa...

Visst blir det snyggat men jag är lite skeptisk. Det är inte samma sak att måla kakel på vägg som på golv.Är nyfiken på resultatet och en månad senare.
Hoppas allt blir ok och lycka till
Kram Meta

Anonym sa...

Hej vännen min, ska verkligen bli spännande att se hur det blir. Man ser ju redan att det kommer bli ljusare. Kul att testa något nytt. Kram b

Cat sa...

Vad spännande! Visste inte att det gick att måla på klinker, men visst det mesta går ju att måla, så varför inte liksom.
Enfärgat grått, svart eller kanske rutigt? Ska bli kul att se resultatet.
Ha de gott. Kram, Cat

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Tjingeling Malin!!! Jag gissar ljusgrått , ha själv blivit helt betuttad (hrm vilket ekivokt uttryck)i grått i alla nyanser, ser med spänning på resultatet.
Tjingeling från Maja

HWIT BLOGG sa...

Hi hi, du fixar och donar du! Ja golven ja, huuu, där har jag ett framtida projekt att bita i! Färgen ja...hm...mörkt skulle jag tro! Får väl kolla efter helgen om jag hade rätt eller fel...
Varm kram till dig,
Titti

LissasVita sa...

Ojoj.. det var modigt att ge sig på... !! Kramen Lisbeth

angie sa...

what great pictures and inspirations !!! love greetings from angie from Germany

Gabriella sa...

Åh, det låter ju jättespännande! Jag gissar på ljusgrått:)

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad spännande att få se vad du valt för kulör, jag gissar på grått eller svart ! Vilken skillnad bara med grundfärgen..
Kraaam Anette

mysiga heestrand sa...

Det kommer att bli jättefint.
Ska bli roligt att se resultatet.
Kram
Marita i Heestrand