onsdag 28 oktober 2009

Pardörrar & Skrivmaskin....

.
Hej!!! I dag tänkte jag visa mina pardörrar mellan nya glasverandan och köket!! De är inköpta på blocket och var ljusblå när jag hämtade dom...

De är mest till prydnad men kan vara bra att ha, om man vill stänga ute en ivrig labbe...

Här är från verandan mot köket...


Den gamla kedjan är kvar....Har köpt ett gammalt dörrhandtag på loppis:o) Men har inte bestämt om jag ska ha det eller leta vidare...
.
Blev inspirerad av LantlivsAnette för ett tag sen när hon visade en gammal skrivmaskin!! Kom på att mamma & pappa hade en sån! Och de hade kvar den ...Jag brukade skriva på den när jag var liten....

Pappa tror den är från 40-talet...
.
Tangenterna är fina, såg att någon hade gjort ringar av såna!!!
Det var allt för i dag!! Tack snälla för trevliga & värmande kommentarer!! Jag blir jätteglad:o)
Kramar Malin


18 kommentarer:

Hanna sa...

Otroligt vackra dörrar.
Hanna

Gammelbålsta sa...

Hej!
Jag tror jag svimmar, vilka dörrar.... Annat än min "fula" ytterdörr. Men någon gång i framtiden hittar jag nog passande dörr och fönster till rätt pris. Våra får duga så länge. Ha det riktigt bra Kram Aydan

Lisa sa...

Vilka härliga dörrar, och skrivmaskinen :-) en sån gammal sak har jag också, den är såå fin
Kram Lisa

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Vilka underbara pardörrar, jättefina. Skrivmaskinen är läcker kan tänka mig att det var kul att skriva på den när du var liten:)
Kram Helena

Livet på Berget sa...

Ah så underbart vackra dörrar. Dem har du gjort ett fantastiskt jobb med! Du har ett jätte vackert hem, man blir glad:),
Må gott!
Kram
/Sara

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Hur får man tag på så fina dörrar? Jag har letat länge efter likanande dörrar, men den som väntar på något gott.... Ha en fortsatt trevlig vecka.
Kram Camilla

Blåbärs och smultronstället sa...

Åh, vilka vackra dörrar, blir faktiskt lite avis...
Skrivmaskinen är cool.
Ha en fin vecka, jag och dottern åker ev, till Sth. Det beror på hennes feber.
Kram Susanne

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilka underbara dörrar !! Ojjj så vackra !!
Vad roligt att jag inspirerade dig till att söka fram den där fina skrivmaskinen !!
Ha en toppen dag
Kraaam Anette

Queen Of Småland sa...

Vilka fina dörrar och vilken cool skrivmaskin! Härligt att bli inspirerad av varandra! Nu ska jag skynda mig till jobbet. Ha en bra dag!
Kram
Stina

Gittan sa...

Ohhhh vilka underbart fina dörrar!!! De gillar jag!! skrivmaskinen var häftig.
Kul med din blogg man får så många bra tips till vårt gamla hus.
Ha det så bra. Kramizar//Gittan

zinkbaljan sa...

Ohhhh så vackra pardörrar, sådan vill jag med ha!!!

Å skrivmaskinen var ju häftig!
Kram

The Secret Garden sa...

Oj vad vackra dörrar!!! Det är något speciellt med små glasrutor och spröjs. Så vackra!!

Mysiga lantliga ting sa...

Hej!
Oj så otroligt fina pardörrar!! Det är så fint med spröjsen. Supersnyggt.

kram johanna

Inspiration i vitt sa...

Vilka attans snygga dörrar du har Malin, ååååå den som ändå hade sånna. Har oxå en gammal skrivmaskin och min heter royal, din var jätte fin och är vacker att pynta med.
Kram/Ingela.

Ita sa...

Åh, blir avis, vill också ha en gammal skrivmasking, så FIN. Precis hittat hit, mysiga bilder, kommer tillbaka =)
Ha fin halloween! Vinkar Ita

EmmaBerg sa...

Hej Malin!
Tycker dina pardörrar var superfina, letar själv lite. Man kanske inte har användning för dem just nu men när man väl behöver dem finns de ju där:-) Glasverandan är kanonfin, jag tror jag får börja bearbeta Fredrik att när stall och garage är färdiga kan man ju alltid bygga en glasveranda;) Kram Emma

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk

Meiqing Xu sa...

15916meiqing
mont blanc
giuseppe zanotti sneakers
moncler outlet
snapbacks wholesale
nike elite socks
tommy hilfiger outlet
vans shoes
swarov ski jewelry
polo ralph lauren
louis vuitton handbags
canada goose jackets
nike roshe run women
nike huarache
barbour uk
nike free run
longchamp outlet
timberland uk
abercrombie
hollister uk
louboutin pas cher
basketball shoes
moncler jackets
jordan shoes
michael kors handbags
oakley sunglasses
new balance outlet
lebron james shoes
ray ban outlet
fake oakleys
mont blanc pens