torsdag 1 oktober 2009

Shoppingfynd!!!

.
Hej!! Visar lite av mina "shoppingfynd" idag! Vad sägs om det har kakfatet/fruktfatet från Lene Bjerre? Det stod högt uppe på ett skåp i butik Ambiance, när vi tog ner det stod det mitt namn på.... Jag kunde i alla fall inte motstå!!
Ambiance var en riktigt trevlig butik, om jag förstod rätt ska de snart ha nätbutik också!!

När jag gick på Roslagsgatan stod denna fina kopp ute på ett bord vid en antikaffär. "Teoman" som jag är såg jag framför mig hur jag satt på verandan med en tidning och drack en kopp te!


Jättefint fat var det också! Tror jag ska inviga den ikväll när jag kommer hem från jobbet!


Den här krukan kommer från Årstiden!! Där fanns det en hel del jag ville ha... Bestämde mig för två såna här. De var tunga att bära på stan!



Jag tyckte de där två skulle passa bra ihop med den här stora krukan! I den här har jag mitt stora olivträd och den tillhör mina favoriter här hemma.

.
På Ambiance köpte jag även den här jättefina boken! Romantiska hem & Inspiration i Vitt är skriven av två bloggare. Den är super, blev mycket bläddrande i på hemvägen. Och så kom jag ju på att Mollys Hus låg lägligt till... De är med i boken. Jag skulle ha köpt den innan men den har varit slut, så nu blev det äntligen av!


Vad sägs om den här fina sjalen jag hittade på Mollys Hus? Den passar perfekt till min tunika från Odd Molly!

Den är från cream. Jag har lagt med Mollys Hus på blogglistan om någon är nyfiken!
Riktigt gammaldags!!


Den här mössan är från Lisbeth Dahl och också köpt hos Molly. Vantarna köpte jag på Årstiden, önskar Ni kunde känna hur mjuka och gosiga de är!! Nu måste jag förbereda lite innan jobbet. I morgon kommer lite till.. En lampskärm, kuddar...
Kram till Er från Malin