måndag 19 april 2010

En liten soffa!!!

Hej!!! Kikar in och önskar Er en bra start på nya veckan!!! Det var flera stycken som visste vad det var för blomma i förra inlägget!! Känns inte som det var det bästa jag gjort att plocka in dom...tänk att de var så giftiga...Kanske bättre att njuta av dom där de står;o)
Har ni sett vilket fint fårskinn jag köpt av en arbetskamrat till mamma!!! Jag är så nöjd med det!

Denna soffan köpte jag på loppis förra söndagen!! Kallas visst för kärlekssoffa, jag tycker dock att liten soffa låter bättre;o) Söt är den iaf!!!

Tänkte ha den på altanen i sommar;o) Alltid bra med lite extra sittplatser!!

Men när vädret inte tillåter som igår...får den stå här i "biblioteket"!!!

Den är ju lättplacerad när den är så liten!!!
.
Det är inte lätt att fota mot fönstret....

Det var ett litet snabbinlägg från mig!!!
Ha det bäst Alla!!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

48 kommentarer:

The Secret Garden sa...

HAlloj! Vilken fin liten soffa! ser såå mysig ut och passar lika bra inne som ute.
Tack för awarden! :)
Den där blomman i förra inlägget det är en tibast. Akta dig för den, den är en av sveriges absolut giftigaste växter!!! Även vattnet som den har stått i är "inte så bra"...varken för människor hundar eller något annat levande. Är man känslig kan man få utslag bara man nuddar i den. Vacker...men tja...

Ha det gott

Sussi sa...

Fin soffa...fint fårskinn...fin kudde!
Finfint!
Kram
Sussi

fröken knopp sa...

Så otroligt söt!!!

O vilket bibliotek..blir helt salig, så fint!!!! Oj där hade jag kunnat läsa många, många böcker..tihi..

Var,aste kramarna Elin

Millygarden sa...

åh vilka fina bilder du visar oåh kärleksoffan är jättefin hos dig med den fina franskinpirerade kudden till!

Ha en bra vecka!
Kram Marina

Lilla Lycksta sa...

Vilken underbart fin soffa du köpt på aktion. Det ser så mysigt ut med fårskinnet och den fina kudden. Ha en fin vecka.
Kramar Camilla

Lyckoslanten sa...

Grattis! Det blev du som vann Tildadockorna hos mig! Jag skickar mail till dig! ♥

Vita verandan sa...

Vad det ett snabbinlägg!!
Många fina bilder, och jag gillade soffan jättemycket, så fin. Den passar överallt. Kudden gillar ju jag...
Roligt att få se lite rum hos dig. Biblioteket var så fint.
Kraaam Anna

EVA AGNES sa...

Hej Malin!
Vilken jättesöt soffa du kom över på den loppisen. Gör sig väldigt bra både ute och inne i det mysiga biblioteket.
Läckert rum förresten.
Kram Eva Agnes

Signe 1 sa...

Kanonfin liten söt soffa du har köpt!! Ja allt du visar är sååå fint!:-))

Ha en bra kväll!

Kramkram Sofia

mariaK. sa...

Vilken söt liten soffa! Ser jättemysig ut med fårskinnet och kudden.
kram, Maria

Vintage House sa...

Soffan är supersöt:) har sett sådana i Moheda..
fårskinnet så fint.
kram
sandra

Dona blogg sa...

Fint fynd! Tyckte den lilla soffan var ursöt i ert mysiga bibliotek :)

Beundrar din energi - alltid nya, fina projekt att vila ögonen på. Och alltid orkar du ge uppmuntrande blogghälsningar. Tack för det!

KRAM KRAM

Fröken Fräken sa...

Men vilken fin soffa! Faktiskt som ett riktigt konstverk och passar ju både inomhus och ute. Underbar!

Elsa och Helena sa...

Vilken härlig Kärlekssoffa...den passar ju in överallt. Jättefin är den...och fårskinnet också!
KRAM Helena

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Wow vilken gullig lite mysig soffa, och så lätt att placera. Du visar otroligt fina bilder och jag njuter i fulla drag.
Jag bara älskar skinn men har bara vita och gråa, kanske man ska investera i ett svart för det är urläckert.

Ha det underbart
KramKram
Lotta

Ullen sa...

Hej Malin! Guuud, vilken fin soffa du har loppat!! Jag blir RIKTIGT avundsjuk!!Och det fina mörka fårskinnet passar perfekt!Jättefina "rumsbilder", det som är roligast att kolla in....
Ha det bra!
Kram Ullen

Jenny sa...

Hej Malin!
Åh vilken söt liten soffa!!
Tröttnar du på det där ljuvliga runda bordet i "Carl Larsson" stil kan du höra av dig till mig!;)

Ha en toppenvecka Vännen!

Kraam Jenny

Margareta sa...

Så liten och fin soffa!Lättplacerad kan jag tänka. Jättefint med det mörka fårskinnet och kudden där.Vilket fint bibliotek du har!Så mysigt.
Ha en bra vecka!
Kram Margareta

bakom berget sa...

Vilken söt liten soffa du hittat. Den kallas väl för kärlekssoffa av den enkla anledningen att....om man ska sitta sååå nära, måste man vara bra kära i varandra!
Den blev i alla fall jättefin med fårskinnet.

Mom´s kitchen sa...

Trodde man förr i tiden om man satt tättare blev man kär/mer kär? :DDD

Finaste små soffan du har, Malin!! Vill oxå, ingen trädgård här, men viljan finns :)

kram Olg@

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den är jättesöt, tänk att du hittade den på loppis. Fårskinnet passade så bra, blev jättefint.
Kramar
AnnaMaria

Karin Lindström sa...

Hej Malin!

Ett lite snabbinlägg?! Så mycket fint du visar och så många fina bilder;) Tänk att du fyndade soffan, den är verkligen jättesöt! Perfekt att den är så lättplacerad;) Så fint ni bor, vackert i varje rum.

Ha nu en fortsatt fin vårvecka!
Många kramar
Karin

Känslans väg sa...

Vilken söt soffa du fått tag i! Ja, tänk ibland har man tur alltså.
Den där kudden är väldigt fin den också.
Idag har jag målat och målat och målat..... Sen ställde jag iordning en del av sakerna jag hittade i lördags också fotade jag. Älskar att göra dessa stilleben så du må tro att jag tassade runt där i min lokal och tyckte att livet var toppen. Så har jag fyllt på med lite bilder i shopen också - ja, idag har jag varit riktigt alert. Nu ska jag titta på Mia Törnblom på TV och sedan ska jag nog gå och lägga mig så det blir imorgon och jag kan gå och skapa igen *ler*
Ha en fin-fin vecka!
Kram Mia

Vit som snö sa...

Åhh en så gullig soffa, perfekt storlek! Skinnet är också jättefint! Och kudden går jag och trånar efter! Vacker!
Så du har ett bibliotek, vilken härlig lyx!
Jag måste bara säga att jag har inte glömt min award, den kommer med i nästa inlägg, jag blev såå glad för den:))
Kram Cilla

liven sa...

Hei!!
for en søt liten benk du fant på loppis!!
Fin både ute og inne hos deg den Malin :o)

ha en fin uke!!
Klem!!

Solgården Cafe, Butik sa...

Åååå skulle oxå vilja ha en sån soffa!!
så otroligt vacker o h speciell!
Nu ska jag fortsätta kika in din blogg =)

Må så gott!/Sofia

emilias gömmor... sa...

Det var ju en jättesöt soffa!

Kram Mimmi

LenaS sa...

Åh vilka härliga bilder, soffan med den vackra fällen i föll jag verkligen för!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Mitt hvite hus sa...

Så fin sofa benk du fant...virkelig flott og den passer både inne og ute hos deg...

ønsker deg en fin uke videre..

Klem Kerstin

Lantliv på Holm sa...

Ett snabbinlägg...hmm:)

Vilken underbar liten minisoffa och vilket superfint bibliotek ni har - vill också ha bibliotek!!!

Ha en skön tisdag - kram!

Heléns Hantverk sa...

Vilken jättevacker liten soffa !! Det blev väldigt fint med fårskinnet och den fina kudden till ! Vilket fynd !
Ha en underbar dag ! Helen :0)

Anonym sa...

Den lilla soffan är ju bara så fin,och skinnet gillade jag skarpt,kanske får beställa de ett nån gång kram B

Nyanser av vitt sa...

Men så förtjusande som farmor skulle sagt. Jättefin och fårskinnet...I love fårskinn...
kramis

Anonym sa...

Hej Malin.

En av årets stressigaste dagar, massa födelsedagar och annat man inte får glömma.
Men självklart hinner man in för en titt på sin favorit blogg.

Hälsningar Gull-Britt

Livet på Vestergård sa...

Vilken söt liten soffa!Den kommer att bli snygg ute också i sommar. En sån brukar man ibland se brudpar sitta i :)
Ha en skön kväll!

Livet på Berget sa...

Hej
Men så sockersöt liten soffa! Du har så fint hemma så jag nästan blir lite avis:).
Ha de gott!
Kram
/Sara

Huset vid ån sa...

Du har så smakfullt o fint....Verkligen hemtrevligt! Soffan är jättefin! Kramis Therese

Livet på Berget sa...

Taaaack Malin!
Missade det ursäkta, gud vad du är gullig. Det får bli morgondagens inlägg!
Kram
/Sara

Viola sa...

Lyckos dig som blivit ägare till denna ljuvliga soffa..så vackra bilder från ditt hem, kramen

Lyktor och Tyg sa...

Hej jag kikar in till dig för första gången, vilken fin blogg du har!
jag hittade dig genom Lyckoslanten.
mvh Kristina

Lissboden sa...

Vilken söt liten soffa som blev fin både ute och i ert bibliotek där det för övrigt var såå fint.
Må så gott!
Kramar från Maria

Malin sa...

Soffan var ju skit snygg :) vad fyndade du den för?

kram M

Masy sa...

nei men så fin! og for et nydelig lite "Bibliotek" du har. kjempetrivelig.:-)
ikke lett å ta bildet langs fönsteret nei, men du klarte jobben ;-)
god dag!
Mvh
Masy

Sjabbig men chic sa...

Men jösses vilken fin liten soffa! En sån skulla jag också vilja ha. Precis som du säger så passar den ju lite överallt.

Kram Lisa

Designe sa...

Vilken underbar liten soffa/fåtölj! Den passar ju lite överallt! Så vackert du bort!
Kram :)

anna sa...

Hej malin!
Vilket fantastiskt bibliotek ni har. O va fint!

Jag blei alldeles till mig här bakom skärmen!
Ps. Du har mail!

Kram Anna mylovelythings

Lindwallska Gården sa...

Hej Malin!

Är precis uppstressad nu för tiden...hinner varken blogga eller lämna kommentarer ;-)
Men jag kikar som hastigast in då och då...hoppas vi ses snart hos N!!
Ha det gott..
Kram Sanna

Zink & vita ting sa...

Vilket fynd du gjort! Kanon med möbler som passar lite varstans! Å vilket fint bibliotek du har! Härligt rum!
Hoppas att du har en bra onsdag!
Kram Mimmi