onsdag 21 april 2010

Fika!!!

Hej!!! Hoppas allt är bra med Er!!! Igår fick Filip och jag bakfnatt;o) Händer inte ofta...Det blev både bullar och blåbärspaj!!!

Fikar gör vi ju med loppade skedar och fyndade tallrikar så klart;o)

Filip ville göra stora bullar och jag små så det fick bli några av varje!!

Kan bara inte hålla mig från växthuset nu....
.
Det var ju kyligt ute så det blev att sitta på verandan!!



Min tårtspade från Lene Bjerre är en riktig favvis;o)

Har fått en award av en ny bloggbekantskap!!! Tack för det Börjelundskan;o) Det är kul med en utlottning, många nya hittar hit!!! Fantastiskt att så många vill vara med, än är det gott om tid att vara med;o) Med awarden följer en liten utmaning att berätta sju saker som gör en glad!!!
Försöker fatta mig kort!!!
1. Min familj!!!
2. Mina arbetstider!!! Jag har massor med fritid;o)
3. Att blogga och läsa ALLA fantastiskt snälla kommentarer jag får!!
4. Loppa!!!!!!!!!
5. Ta en prommis i vårsolen med Jack och vännina B!!!!
6. Just nu är jag en blomfrossare;o)
7. Plocka kantareller är jag helt gaaaaaaaaaalen med när hösten kommer smygande, jag kan gå hur många timmar som helst i skogen!!!
Jag väljer inte ut några bloggar denna gången, Ni är alla värda en!!!
Ha det bäst Alla!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

47 kommentarer:

liven sa...

Hei Malin!!
Tror jeg setter meg her hos deg og tar ettermiddagskaffen jeg!!
Disse bollene så gode ut....og jeg vil gjerne drikke fra en slik nydelig rosekopp :o)
Kjempefine bilder!!!

ha en fin onsdagskveld

Börjelundskan sa...

Hej Malin!

Vilken njutning det skulle vara att sätta sig ner på din vackra veranda och fika med dom goda bullarna, .....en liten smakbit på blåbärspajen skulle lätt slinka ner också :) Älskar muggarna, har sneglat på dom länge nu, kanske blir det ett inköp när köket är klart.

Ha en fortsatt go dag. Kram Cin

Iva sa...

Hej, kakor du lyckats, jag ska göra för min Philip bulle. Lovely muggar. Nice eftermiddag. Iva

Sara sa...

Hej hej!
Åh nu ska jag gå ut och baka när jag har bloggat färdigt!! =)
Vilka härliga bilder du tagit och vilken bra idé med lampskärmen! Jag har en likadan...smart smart, nu får jag äntligen användning utav dom ;)
Hoppas att du får en fortsatt bra vecka.
Kram Sara

NataljaOblonskaja sa...

Visa inte mig de där bilderna, skulle inte äta mer idag hade jag lovat mig själv. Men nu blev jag himla sugen*ler*. Himla inbjudande kök har du.
Gillar alla dina "gladsaker", speciellt att gå i skogen och plocka kantareller, kan också gå hur länge som helst.

Rummet för välbefinnande sa...

Det här såg otroligt gott ut, och väldigt, väldigt fint!
Du har allt öga för det vackra du :) :)
Ha en fin kväll!
Kram kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här blev det både snö och regn, vi frös också in från uterummet. Hoppas det blir bättre till helgen. Så gott ni har bakat, ser jättesmarrigt ut. Söta koppar har du också. Grattis till awarden, alltid roligt och läsa listor.
Stor kram
AnnaMaria

Lyckoslanten sa...

Vilken tur att jag fann din blogg! I skrivande stund har jag en tonfiskpaj i ugnen i en likadan form som den på din första bild. Jag skickade paket åt dig i går och det tar väl sina dar innan det har hunnit andra sidan Bottenhavet! Njut kvällen! ♥

Annbritt Schmützer sa...

snålvattnet rinner..



annbritt

Vita verandan sa...

Nu blev jag ju sugen på fika...och det gapar tomt här hemma. Visst känner man sig rik när man har fyllt frysen. Gillade dina koppar, sååå fina. Fina bilder som vanligt och gillar din veranda!
Ha det så gott!
Kram Anna

Livet på Vestergård sa...

Å så mycket gott !
Härliga rosenkoppar du har. Ingen dum ide´att ha lampskärm som blomkruka :)
Må så gott!

Rosor och Spetsar sa...

Vilken härlig fika ni hade. Och jag älskar din lampskärmskruka, vad fiffigt.
Ha nu en skön kväll
Kramis
Annelie

Viola sa...

Skulle gärna suttit med vid det bordet och njutit utav allt det goda, hoppas dagen varit bra, kramen

Hagagården sa...

Hej
Men oj vilka härliga fika bilder du visar,ser helt underbart ut.
kram o ha en fin kväll.
ninni

Signe 1 sa...

Mums vad gott med bakat, jag har oxå bakat idag, dock bara en sockerkaka, men mums vad gott det var!:-) Grattis till din award!! Kramkram Sofia

Sussi sa...

Känner doften av nybakade kanelbullar ända hit...! Mummmms!
Underbara koppar! Underbara bilder!
Kram
Sussi

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Grattis till din Award! Älskar dina rosenkoppar...och vilka härliga bullar du bakat...och pajen med:) Skulle gärna suttit på din verandan och njutit av allt det goda!
KRAM Helena

Margareta sa...

Oh, va härligt det ser ut.Man riktigt känner både kaffe och bullsmaken.Muggarna är ju bara såå fina.
Ha en fin kväll!
Kram Margareta

Vintage House sa...

Ser underbart gott ut.
Vilka ljuvliga koppar:)
ha det så härligt
sandra

Fröken Fräken sa...

Bakfnatt fick gärna drabba mig oftare! Det såg ju så mumsigt ut. Och vilka fina koppar!
Ja, det är rätt härligt att vara tillbaka och blogga igen, särskilt när man får en sådan fin kommentar som från dig!!

mariaK. sa...

Tack för krya-på-dig-hälsningen! har inte vågat titta på tummen i sitt paket än, men den känns iallafall lite bättre:-)
Vilka underbara rosenkoppar du har! Tänk vad enkelt det egentligen är att göra vardag till fest;-)
Kramisar, Maria

Solveig sa...

Du har bare et av de koseligste hjemmene jeg har sett! Ikke bare viser du veldig mye flott og gir inspirasjon så det holder - det hersker en egen atmosfære her hos deg:o) Man får bare lyst å komme på besøk og nyte alt det vakre og koselige du omgir deg med:o))
Jeg likte både koppene, kakespaden, lampeskjermen som oppbevaring...ja alt sammen!! Trenger ikke interiørmagasin jeg, jeg kan bare stikke innom deg:o))
Klem fra Solveig

Fröken Tindra sa...

Vad fint du dukat!! Muggarna är ju bara för söta.
Ha det gott!
Kram!

Änglarnas hus sa...

Så smarrigt!..man känner sig så duktig då ett storbak är klart!..så fina roskoppar du har!

Ha det så bra! Kram Sanne!!

Marie sa...

Vad gott det ser ut och så fint du har dukat!!

Kram Kram
Marie

Mitt Stugliv sa...

HejHej Malin!

Mmmm vilken fika! Jag bjöd ju oxå på det idag, bullarna ser sååå goda ut och bilderna är ljuvliga för öga o gom. Blir sugen efter tre veckors soppa.

Ha det underbart
KramKram
Lotta

lottens vita och gröna sa...

heeeeeeeeelt magiskt, vilken dukning och så himmelskt gott! gillade lamskärmen där som kruka, finurligt och fint!

må väl goa malin, varmkram lotten

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så gott det ser ut. Vad duktiga ni är. Ha det riktigt bra kram Aydan

No.47 Mia sa...

Ojojojo!!! Såå mycket mumsigt du har där.. Jag är ett riktigt kakmonster.. Men.. i förra veckan började jag med att hålla igen på kakor och godis för ett tag.. Ja, det är ett måste just nu.. Tack för att jag fick smaka lite på bilderna ; )

Kram Mia

Strandkullen sa...

Vilka vackra muggar och det ser såååå smarigt ut med bullar och paj...mvh semlan

Anonym sa...

Åh, vad gott det ser ut! Och vilka söta rosenkoppar! Ser så mysigt ut på din veranda.

Kram Marita i Björkhagen

Anonym sa...

Hej Malin!
Tack för tipset om loppisarna :) Tänkte ta o besöka dom en helg framöver snart! Vad sugen jag blev på att baka nu när jag såg dina smarriga bakverk, bakfantast som jag är :) Men det får vänta tills imorgon..
Vart har du köpt dina underbart fina muggar?
Ha det bra, Kram Tilda

tildahallstrom.blogg.se

Romantiska Hem & Inspiration i Vitt sa...

Men så flotta bilder och åååhhh såååå gott och vackert! Kram Petra
www.romantiskahem.blogspot.com

Anonym sa...

Oj vilka fina bullar,de såg väldigt goda ut,Filip är som mej,med stora bullar,vi gjorde också paj av de goda blåbären ,tack än en gång kramB

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ for et herlig kakekalas du har hatt... blåbær paien så riktig god ut...
og koppene dine.. så skjønne... smaker ekstra godt når en bruker det gamle man har...

Ønsker deg en fin torsdag...
Klem Kerstin

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilket fika bord,,mummsss..så mycket gott, och allt vackert porslin !!
Släng över några bullar till mig vet ja, så att jag har till morron kaffet..fniss..
Kraaam Anette

Prillig sa...

Vilken underbar veranda! Jag blir helt lyrisk!

Var har du hittat de underbara muggarna?

Kram Britt

Lantliv på Holm sa...

Halloj Malin!

Å va mycket gott ni har bakat!!!! Jag som är så hungrig...och vilka ljuvliga koppar du har.

Grattis till den fina awarden - den är du värd!

Ha en skön torsdag - kram!

Solgården Cafe, Butik sa...

men guuuuud så gott de ser ut, det bara vattnar sig i munnen =)
Nu blev jag inspirerad av att baka lite jag med, tror minsan att jag ska göra det nu.

HA en bra dag! Kram /sofia

belles choses sa...

Hello,

I just found your blog and must say I'm enthusiastic about your pictures! Finally a "Nordic" Blog with some colour, I love it!

I will put you on my bloglist if you don't mind?

Sunny regards from Germany,
Angelika

essemia sa...

Vad gott det såg ut med lite nybakt. Får nog försöka pressa in lite sånt i morron innan vi åker. (Hur nu det ska gå till, haha!).

Dina muggar är bara så snygga. Säkert har du berättat var du fått tag i dom också, men jag frågar ändå, var har du köpt dom???

Hoppas du har sluppit hagel och snö idag. Ha det så gott.
Kram Elzie

Mycket annat & lite betong sa...

Vad mysigt! Det ser ut som om ni var på ett gammeldags konditori.

Agneta

Lissboden sa...

Hej Malin!
Som vanligt visar du många vackra saker. Jag tycker mycket om dina vackra muggar och dina bakverk ser också mycket goda ut.
Ha en mysig helg med dina nära och kära!
Kram/Maria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka vackra muggar, så sött med rosorna och de små änglarna på. Bullarna ser jättesmarriga ut.

Ha en skön fredag och helg!
Kram,
Regina

EVA AGNES sa...

Hej Malin!
Vilken njutning. Den fikan hade jag gärna varit med på.
Vackert rum, vacker dukning och vilka bakverk!!
Mums!
Kramar Eva Agnes

husvidhavet sa...

Hej
Så trevlig blogg du har undra varför jag inte tittat in till dig förr...
Kommer iaf igen hit nu ska jag kika runt lite.
Å du, man kan ju inte annat än bli sugen på fika!
Ha en trelvlig helg!!
Kram Marith

Sjabbig men chic sa...

Grattis till awarden! Det var minsann riktigt bra gladsaker det där. Dina bilder gör mig glad. Skulle gärna ha suttit med er och fikat. Så fint och så gott!

Kram Lisa