måndag 21 juni 2010

Den här har jag spanat på länge....

Hej!! Midsommarvecka, tiden rusar iväg....Kolla in min svarta rakspegel, den har jag haft ögonen på en längre tid;o) I tisdags var vi där igen och jag prutade faktiskt lite!!!! Så den fick äntligen följa med hem!!!
.
Nu har prästkragarna börjat slå ut, lagom till midsommar!!!

Spegeln hänger i ett av fönstren i vardagsrummet, men det är så svårt att fota....

Den får hänga här ett tag....hamnar väl snart någon annanstans;o)

Jag gillar den svarta lite skavda färgen....Hoppas Ni får en fortsatt trevlig måndag, Filip och jag ska ut och åka en sväng!! Ha det bäst, så ses vi snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

37 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej,
Den är verkligen helt underbar.
Gillar verkligen den svarta skavda färgen...
JA tiden flyger verkligen iväg men ska bli kul med midsommar hoppas bara på fint väder..
kram
sandra

Vita verandan sa...

Ja i dag blir det två kommentarer på samma dag!
Så fin Malin, förstår att du inte kunde glömma den, det var nog meningen att du skulle ha den.
Visst är det svårt att fota mot ett fönster.
Midsommar är prästkragar för mig. Brukar fästa fast det i tjejernas hår på midsommarafton.
Kram Anna

Margareta sa...

Vilken spegel så underbar.Den skulle jag inte kunnat glömma heller.Så fina bilder som vanligt.
Här är det vita öar i trädgården av prästkragar.Jag tycker det är så fint med dessa ängsblommor = midsommar.

Ha en fin dag!
Kram Margareta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken vacker rakspegel, och asken med lock var så fin på den lilla hyllan. Jättebra placering på spegeln också.
Ha en fin midsommarvecka
Kram till dig
AnnaMaria

ias corner sa...

Ååå, så söt!!
Och vilken kul idé att hänga den mitt i fönstret! Jättesnyggt!

Ha en underbar midsommarvecka och ta hand om er!
Kram ia

Börjelundskan sa...

Åhhh, guuuva vad fin Malin, den hade jag norpat så fort jag sett den (naturligtvis betalt för den så klart ) :). Vilket tur att den fanns kvar. Och du, ...vilket underbart somrigt stilleben du har gjort på den. :)

Jag år åxå inne på att dutta lite svart här och där, beställde en ljuvlig Grafitgrå (mörk ) nyans Äggoljetempera på OVOLIN idag som jag ska måla våran köksbordskiva i, ska bli sååå spännande och se resultatet. Älskar att måla i denna färgen, det ser gammalt ut direkt, inga plastytor här inte. *hihi*

Ha en skön midsommarvecka vännen. Kram Cin

essemia sa...

Jättefin spegel. Och vad härligt att blommorna fortfarande finns så man kan få ihop en midsommarbukett. Det är väl det enda man är tacksam för, gentemot vädret, haha.

Hoppas ni får en fin tur i solen. Här är det visserligen lite moln och lite dugg emellanåt, men annars kan man inte klaga.

Kram Elzie

Signe 1 sa...

Men åhh vilken fin!!:-) Den passar ju perfekt där i fönstret!!

Ha en fin dag!

Stor kram Sofia

Fågel Blå sa...

Hej!
Vilken fin spegel du har fyndat!
Passar ju som ett smäck!
Hoppas du får en fin midsommarhelg!
Kram Kathrine!

Mitt hvite hus sa...

Nydelig rakspegel du har funnet deg.. ønsker meg en slik..får kikke etter det når vi skal til sverige i sommer..

så fint du har det hjemme hos deg O=)

klem Kerstin

Anonym sa...

kul att den lilla spegeln äntligen har hittat hem,så fin den är kul...Kram B och I

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, den är verkligen jättefin.........
Har själv en brun rakspegel som jag flyttar runt på lite då och då. Tänk att man hittar så många nya ställen till sakerna hela tiden *ler*
Önskar dig en riktigt fin midsommar om det är så att jag inte hinner kika in igen före det.
Kram på dig!
Mia

Mom´s kitchen sa...

Åh, den var mycket fin! Jga har sett liknande, vill ha ;0)

kramar/Olg@

Lyckoslanten sa...

Tänk så mycket speciellt ni får tag på där borta. Jag tror aldrig att jag har sett skymten av en rakspegel. Nu vet jag! Njut nu av veckan! ♥

Lisa.L sa...

Men vilken fin blogg jag helt och hållet missat ! Ska lägga till dig i min lista om det e ok :D ? Den dära rakspegeln var helt gudomligt vacker :D vilket fynd ! kram Lisa

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin spegel och vad fint den hänger.
Ha det så bra. Sköt om dig
Kram Agneta

Viola sa...

Den var verkligen fin, förstår att du suktat efter denna..ovanligt med svart faktiskt..ha en fin midsommarvecka, kramen

di bianco e d'azzurro sa...

Hi Malin, your shaving mirror is very cute!!!
Have a nice week, Annamaria

Skogslyckan sa...

Supersnygg rakspegel i svart! Och den lär nog få flytta runt en hel del i ditt vackra hem..
Ha en fin midsommar vecka! Kram Pia

Strandkullen sa...

jättefin....kramis semlan

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Det förstår jag det att det har spanats här ett tag! jisses så söt den var..och att den flagnar så fint var ett riktigt plus!!

Jag säger som du! Redan midsommar..BROMSA!! allt går för fort!!

Ha en riktigt fin, solig dag!!

Kramis Sanne!!

Helt Enkelt sa...

underbar spegel. den hade gärna fått flytta in här med ;)

ja, jag tänkte att om jag gör en fin uteplats så kanske solen och sommaren kommer. jag hoppas på det ;)

kram
anna-malin

envilsenloppa sa...

Förstår din lycka och gläds med dej , den är verkligen såå fin !
Kul ställe att hänge den på , me like !
Kraam/Lotta

The Secret Garden sa...

Ja den var vacker den där spegeln. Jag gillar också svarta lite ruffiga möbler. Gör sig ofta bra i inredningen, bryter av mot det andra på ett snyggt sätt.
Och visst är det skoj när man spanat på nåt ett tag och sedan slår till...och prutar! :) Det är så det ska va! hihi

Ha det gott!

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej,
ja men vilken vacker rakspegel! Förstår att du inte kunde låta bli den :)
Jag är själv på jakt efter en sådan men än har ingen kommit i min väg. De är inte så vanliga häromkring.

Ha det gott!
Kram, Carina

Solveig sa...

Dette speilet skjønner jeg godt at du forelsket deg i:o) Det minner meg om et speil min bestemor hadde - så nostalgisk og fint! Så lurt å prøve seg på litt pruting, det gjør vi kanskje for skjelden..:o))
Ønkser deg flotte sommerdager, kjære Malin. Blir litt til og fra nå noen uker, men titter innom deg med jevne mellomrom:o)

Klem fra Solveig

Nilla sa...

Jättefin rakspegel och vad roligt att få pruta lite, då känner man sig ännu nöjdare. :)

Ha de bäst !!
Nilla

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Vilken fin rakspegel. Förstår att du kollat in den länge. Önskar dig en härlig midsommarvecka.
Kram Camilla

Marie sa...

Underbart vacker rakspegel! Så fint att hänga den i fönstret!

Kram Marie

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilken fin spegel och jag måste säga att den hängde väldigt fint där i fönstret!

Hoppas att du får en fin midsommarhelg med massor av mys med nära och kära!

Kram Anna-Lena♥

No.47 Mia sa...

Vacker kära du.. Vilket härligt rum! tycker den passar bra där..

Jag tjatar på min far om att få hans fina halvmånebord som är i avskavd matt svart färg..
skulle passa så bra här ; )

Ha en fin morgondag Malin

Kram Mia

Livet på Vestergård sa...

Den var verkligen fin så jag förstår att du är glad att den blev din !

Millas hem sa...

Jättefin är den! Ja, jag håller med! Den avskavda svarta färgen är perfekt till den ljusa bakgrunden och bryter snyggt mot den!


Kram Camilla

Helena sa...

SÅ fin! Jätteläcker lagom patina! Förstår att den fick följa med hem... ;-D

Stor kram, Helena, The Swenglish Home

Elsa och Helena sa...

Åhh så fin rakspegel...fin placering också!
Ha en fin Midsommarvecka:)

KRAM Helena

mariaK. sa...

Jättefin spegel! Kul när man gått och spanat länge på något, och sen verkligen får det också!
Ha en riktigt skön midsommar!
Kram, Maria

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Din spegel är verkligen fin! Jag har kikat lite efter en rakspegel, men har inte blivit någon ännu.

Jag kikar in och önskar dig en underbar midsommar!
Kram Monica