fredag 25 juni 2010

Midsommar & en liten glimt.....

Hej!! Strålande solsken och klarblå himmel!!! Midsommarafton firar vi med knytkalas och goda vänner! Tänkte Ni skulle få se vad jag ska göra resten av helgen....

Vårt lilla uterum har massor av fönster som ska skrapas, oljas bytas rutor och målas..... Nu har vi fått dom på plats och det är bara att plocka ner några i taget och fixa till! Mycket jobb men jag tycker faktiskt att det är ganska kul;o) Särskilt när jag tänker på det färdiga resultatet...

I går kväll var det en riktigt härlig ljum sommarkväll tänk att det blev sommar till slut...

Min miniros trivs i lite lagom skugga under bordet och solens strålar skiner in genom spetsduken.....

En enkel midsommarkrans av endast ekblad pryder de gamla fönstren än så länge utan rutor.....
.
En liten zinksamling.....

Här är baksidan, jag älskar dessa gamla fönster.....

Sett inifrån mot huset, längtar till det är färdigt och jag kan ligga här inne och lata mig och läsa en tidning......

När vi var ute och cyklade igår kväll plockade jag massor med prästkragar, det är Midsommar för mig!!!!

Nu vet ni hur min Midsommar ska se ut, kalasande och dona med uterummet!!! Kan inte bli bättre;o) Hoppas att solen skiner på Er och att Ni får en härlig Midsommar!!
Ha det bäst!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

36 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så härliga bilder! Det kommer att bli jättefint när fönstrena är klara.Hoppas att du får tid att njuta av midsommarhelgen! Kram Kicki

The Secret Garden sa...

Glad Midsommar!
Verkar bli en toppenhelg låter det som! :)

Ha det finast!

Magdalena sa...

Så fina bilder! härligt med uterum!

Glad midsommar på dig också!

största kramen på dig

magdalena

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Ha en bra och trevlig midsommar!
Kram Anette

LenaS sa...

Så härliga bilder!!
Önskar dig också en riktigt härlig midsommarafton!
Kramis/LenaS

Margareta sa...

Ljuvliga bilder!Hur fint ska det uterummet bli?
Det är ju fantastiskt redan nu.
Du har det så mysigt!!!!!!

Ha den bästa midsommar!
Kram Margareta

Mom´s kitchen sa...

Så fint har ni det!

Glad midsommar!!! :0)

kram/Olg@

Agneta sa...

Hej kära Malin, än en gång har Du skapat en bild som sammanfattar sommaren i ett nötskal. Jag älskar att besöka Dig men jag är en dålig rackare på att besvara Dina goa kommentarer. Men Du vet att jag smiter in då och då och njuter av Din konstnärliga ådra!

Agneta

Agneta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
bakom berget sa...

Önskar dig en fin och solig midsommar!
Kram Åsa.

Hem ljuva hem sa...

Vilket härligt sommarrum då fått, önskar att jag hade ett också..men det kommer något liknande snart hoppas jag.
Glad midsommar !
Kram Anneli

Ljuva Lantliv sa...

Önskar dig en riktigt härlig midsommarafton!
KRAM Anna

STENLYCKA sa...

Hej Vännen!
Önskar dig en skön och helt underbar Midsommar!
Kramar Raina

Fröken Fräken sa...

Åh så fint huset är! FÖrstår att man gärna offrar sig lite när man ser hur fint det blir. Här har vi också njutit av solen hela midsommaraftonen - för en gångs skull! ;-D

Solveig sa...

ÅÅÅÅÅ så fine bilder!!! Her var det sommerstemning så det holdt! Nydelige møbler og hageting du viser.
Flott midtsommer til deg, vennen.
Klem fra Solveig

Mitt hvite hus sa...

Nydelig vakkert... for et herlig sted å sitte å nyte sommerdagene...

ønsker deg en fin midtsommer helg..

klem Kerstin

Rosor och Spetsar sa...

Åhh så härligt det ser ut ert uterum, jag förstår att du tycker det är roligt att fixa till så du kan njuta resten av sommaren sen.
Ser fram emot att se det färdiga resultatet.
Så fint du redan gjort utanför med möbler blommor o zink
Ha en fortsatt fin helg
Kramar
Annelie

Nyanser av vitt sa...

Vilket underbart uterum vännen. Håller med dig om prästkragar men jag har gärna blåklint i buketten också.
Kram Agneta

Sjabbig men chic sa...

Underbara bilder! Så somriga och härliga. Hoppas att du har en ljuvlig midsommarhelg. Har en liten live-hälsning inne hos mig;)

Kramar Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du har en fin midsommarhelg, är ju fortfarande lite helg kvar. Att skrapa och måla fönster är mycket jobb, tur att du tycker det är liite kul.
Solig kram
AnnaMaria

Helen sa...

Vilket härligt uterum ni har. Ha en fortsatt fin helg.
Kram/Helen

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Vilka ljuvliga bilder du bjuder på! Och jag förstår känslan av att få stå och fixa med något som man vet blir kanon i slutänden, jag är likadan.

Själv firar jag midsommar i midnattsolen, tillsammans med mina systrar och mamma som jag inte ser så ofta... i morgon skall det bära iväg på auktion!

Hälsningar Monica

ias corner sa...

Åååå, så vackert! Önskar med jag kunde ha ett litet uterum!
Verkar som en supermysig midsommar! Vi hade en underbar dag med släkten och lille vovven fick lära sig mycket nytt, som tex att när det är fest, så ska man hålla sig i köket! Speciellt om man är valp - tom min mamma föll till föga och gav honom från buffén, hon som aaaaldrig matar hundar vid bordet!! *fniss*

Ta hand om er!
Stor kram!

Sjabbig men chic sa...

Äsch då Malin! Jag tycker småländska är härligt. Precis som att när man har rakt hår vill man ha lockar och när man har lockar så vill man ha rakt;)

Kramis Lisa

Helena sa...

Men hjälp så snyggt! Underbart läckra gamla fönster och OTROLIGT vackra bilder - den tredje från slutet är helt underbar! Att detta kommer att bli tidernas finaste uterum råder det ingen tvekan om, och jag hoppas du sedan verkligen tar dig tid att njuta av allt det vackra, och låter andra projekt få vänta lite... ? ;-D

Varm kram, Helena, The Swenglish Home

Jenny sa...

Hej Malin!
Tack detsamma! Hoppas du hade en riktigt trevlig midsommar!

Åh vad fint ditt uterum är!!

Kraam Jenny

Fågel Blå sa...

Åh så härliga bilder du bjuder oss på!
Så underbart somriga!
Hoppas du haft en fin Midsommar!
Kram Kathrine

Gammelbålsta sa...

Hej!
Hoppas ni haft en skön midsommar. Uterummet ser ut som en dröm med de vackra fönstrena. Skulle älska att måla dem. Ha det gott kram Aydan

Lyckoslanten sa...

Jättehärligt ser det ut och jag hoppas du har fått den midsommar du drömde om med alla planer åtminstone till en del genomförda! Ha en skön söndag! ♥

Loppisliv sa...

Härliga sommarbilder, det kommer att bli sååå fint när du är klar med fönstrena, det är fint redan nu. Hoppas midsommar har varit fin för er. Kramis Paula

Börjelundskan sa...

........Åhhhh, vilken dröm att ha ett sånt uterum, ...jättefint med dom gamla fönstrerna som har en skön patina, det ser urläckert ut :)!! Skulle lätt kunna tillbringa en dag där med en god bok, ....kanske praliner och nåt läskande att dricka *fniss*.

Här har du en till som har börjat samla fönster, framtiden ska utvisa vad dom hamnar ;), ....jag har mina planer, bildbevis kommer nån gång för den som äger tålamod *hihi*.

Ha en skön söndagskväll vännen. Kram Cin

promenader på landet sa...

Hej vännen och vilka härliga bilder, jag älskar också Prästkragar! Lycka till med fönstren! Kramar Maria

Solgården Butik och Café sa...

Fönstren är ju underbara redan nu, så vackra när dom är skavda och lite färg som fattas :) charmigt!!!

Älskar dina mysiga bilder, så inspirerande!
Kram kram

Vita små hjärtan sa...

Hej Malin!!!!
Men å så fina bilder från dig! Riktigt ögongodis!!!!
Kram Agnetha

Tulipa sa...

Hej!
Hoppas du fått mycket gjort! Kan förstå att du längtar tills det blir klart...
Jättefint, och fönstrena,mmm...,...påminner om våra tycker jag...väääldigt fina!

Och så alla prästkragar, kan det bli mer midsommar?!

Kram Mariette

Livet på Berget sa...

Vilka underbara sommarbilder både inne och ute! Jag har missat massor under min lilla tripp till Turkiet. Så fint du har! Idag ska jag köpa plantor, jag ligger liiiiiite efter kan man säga.
Ha de gott!
Kram
/Sara