onsdag 16 juni 2010

Skolavslutning & Jordgubbstårta!!

Hej!! Så kom då sommaren lagom till skolavslutningen!!! Vilken fin morgon, titta vad härligt solen skiner på mitt köksfönster;o)

Rhododendron har slagit ut och sträcker sig mot en klarblå himmel!! Vilken tur med vädret, igår var det hällregn.....

När vi kom hem från kyrkan var det fika med jordgubbstårta på altanen! Så mysigt att kunna sitta ute och äta;o)

Enkel tårta....färdig botten med lite vaniljkräm, grädde och jordgubbar!!
.
Strösslade lite choklad på.....



Nu har mina rostiga krukor hamnat här;o)

Liljekonvaljerna plockade jag i regnet igår.....

Avslutar med en glad sommarlovsfirare, vår son Filip slutade 4:an idag!!! Här gosar han med vår Jack, ser ut som han precis delat ut en blöt puss....
Ha det bäst Alla!! Så ses vi snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

35 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Underbara sommarbilder från dej!
Önskar dej en fin sommar!
Kram Kathrine

Börjelundskan sa...

Hallå Malin!

Vilka härliga sommarbilder du bjuder på i dag,....ser hur gott ut som helst med jordgubbstårta,.... det är ju ett måste med en sån på skolavslutningen *ler*.

Ha en skön dag vännen. Kram Cin

Hannis sa...

Men vilken tårta!!
Blev såååå sugen!

Fin bild på sonen och er hund.
Jack ser något kärlekskrank ut=))

Kram Hannis

fröken knopp sa...

Underbart Malin!!!

Varmaste kramarna Elin

liven sa...

Hei Malin!!
Nydelige bilder og det ser så godt ut med jordbærkake :o)
Ha en fin junimåned...og vi blogges i juli :o)
Klem!!

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilka undebara bilder! Vad gott med jordgubbstårta!

Din Filip ser ut som en riktigt cool kille:)


Kraam Jenny

Rummet för välbefinnande sa...

Härligt att ni fick solsken. Det gör så mycket på skolavslutningen. Sen den där jordgubbstårtan - MUMS!!!!!! Den hör verkligen till den också.
Här har barnen haft sommarlov en vecka nu snart och det är gott för dem.
Kram kram Mia

Anette sa...

Härliga sommarbilder!! Och vilken tårta! Blir ju så sugen...Vi hade också kalasbra väder på examen så vi fikade ute...precis som ni=)

Kraaaam/nettan

Tulipa sa...

Hej!
Måste varit en perfekt dag för skolavslutning!

Önskar att jag också kunde ha tårtkalas för mina barn när det är sommarlovsfirande på agendan, men då jobbar jag ju alltid som mest så det hinns inte med.. Ser helt ljuvligt ut!

Kram mariette

di bianco e d'azzurro sa...

Hi Malin, your strauberry cake is so inviting!!!
Kisses and hugs, Annamaria

Marie sa...

Sol och jordgubbstårta, låter som en perfekt skolavslutningsdag! Härliga bilder Malin!

Kram Marie

Margareta sa...

Jordgubbstårta och saft och kaffe ute det är sommar.Bilderna är så fina att man nästan känner hur det smakar.
Riktigt fin bild på sonen och Jack också!

Ha en bra kväll och morgondag!
Kram Margareta

Skogslyckan sa...

Åh vad tårtan ser god ut..det nästan doftar jordgubbar ur datorn..ler. Vilken vacker vit pressglas vas du har den gillar jag.
Kramar Pia

Fröken Fräken sa...

Tur att solen bestämde sig för att glädja er med sin närvaro. På avslutningsdagen måste man ju få sol.. ja, gärna resten av sommardagarna också, förstås..

Viola sa...

Vilket väder ni har haft, precis så här ska det vara när det är skolavlslutning, ljuvliga bilder, kramen

Joyforhome sa...

åhhh vad jag blev hungrig nu :) har fortfarande inte ätit jordgubbar en enda gång detta året. Undrar vad det kan bero på?? har dock inte sett till några försäljare här så... Tårtan såg i alla fall goooood ut.

ha en Härlig kväll

Kramar Malleballecykelskalle ;)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka härliga bilder! Soligt och jordgubbstårta, kan inte tänka mig en bättre början på ett sommarlov. Å en hundpuss är inte heller dumt;-)

Vilken fin veranda du har. Där jag bodde som barn hade vi innanfönster. Kommer ihåg att det var en speciell känsla när de togs bort.

Ha det allra bäst!
Kram,
Regina

mariaK. sa...

Vi hade skolavslutning i torsdags, och såklart i kyrkan och med jordgubbstårta.
Hääärligt!!
Kram, Maria

Heléns Hantverk sa...

Vilka vackra sommarbilder !!
Vi hade precis en sån tårta till studenten ! :0)
Mums !!!
Ha en fin dag ! Helen :0)

Signe 1 sa...

Men jisses vilken mumsig tårta!! Jag fullkomligt älskar jordgubbstårtor!!:-)

Ha en fin sommardag!

Stor kram Sofia

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå så vakre bilder Malin....

bløtekaken så virkelig god ut..

Så moro å se Jack da.. ser han ligner min >Eyas... det smale snuten .. de er så skjønne disse jasktlabbene...
Nå er det en lang og god sommarlov som ligger ofran unegene... herligt =)

Klem Kerstin

Lyckoslanten sa...

Underbara bilder från sommaravslutningsfikat! Vaknade till en ny underbar dag här på den vackra ö ni har i ert land!

LenaS sa...

Åh vilka härliga bilder!
Håller på att få fnatt på fraktkostnaderna för att få ner skolplanscherna till dig, bussgods tar 181 kr, helt sjukt ju. Min syster har ganska precis flyttat ner till Karlskrona och vi har en plan att åka ner men det kanske inte blir förrän i augusti eller september men antar att du vill ha dem ganska omgående....
Tack för att du vill vara med i min lilla utlottning!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Vita små hjärtan sa...

Härliga äkta sommarbilder!!!
Ha en fin junidag!!!
Kram Agnetha

LillaFlisan sa...

Men jösses så vackra bilder!

Den där tårtan skulle sitta fint vilken sekund som helst för ett kakmonster som mig!!

Tusen tack för din hälsning!

Den gjorde mig så glad!

Kram

Flisan

Designe sa...

Så vackert fönster och så fina somriga bilder du visar! Härligt med sol! Kram :)

Anonym sa...

Så fina sommarlovsbilder! Det ser jättehärligt ut Malin! Idag blir det sommarlovspannkaka här, med jordgubbar och blåbär från frysen:) Den står i ugnen just nu. Gott med glass till.
Kram Marita i Björkhagen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är sommar det, jordgubbstårta ute i solen. Härligt med sommarlov för Filip, hoppas det blir en bra sommar.
Kram till dig
AnnaMaria

Lissboden sa...

Vad gott det ser ut med jordgubbstårta. Det ska jag göra i helgen och bjuda på i Lissboden.
Din son ser jättemysig ut i sitt fina hår.
Må så gott i helgen!
Kram från Maria

Livet på Vestergård sa...

Härligt att ni fick sån fin skolavslutning. Jordgubbstårtan ser verkligen god ut :)
Ha det gott! Kram Kicki

Huset vid ån sa...

Åhhh, vad somrigt o härligt det ser ut....Kul att få se en bild på stiliga sonen o goa Jack! Trevlig helg! Kramis Therese

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Åh, vilken perfekt skolavslutningsdag och vad mysigt att starta sommarlovet med en sådan mumsig tårta. Måste nog ta mig i kragen och baka lite jag med.

Hoppas att du får en skön helg!

Kram Anna-Lena♥

Vit som snö sa...

Vad härligt när solen får lysa på skolavslutningen! Här är avslutning imorgon, ena dottern går ut 4:an den andra 2:an. Är lite besviken att jag beordrats extrajobb imorrn så jag missar det...men vi ska ha mys på kvällen istället.
Ha det gott i din vackra sommarmiljö!
Kram Cilla

Inspiration i vitt sa...

den tårtan smakade gott förstår jag, då är det sommar på riktigt när man får smaka på sånt fint och gott. Kram på dig Malin/Ingela.

Agneta sa...

Herregud vilken feeling Du förmedlar, varför hör jag 'den blomstertid nu kommer' när jag besöker Dig? Lovely!! Din Filip är bara en ljuvling upphöjt till tio, och jag måste säga att han har en väldigt softad & skönt kaxig stil, som tilltalar en pojkmamma som mig (tre bigga killar), hälsa honom det!!

Agneta