fredag 18 juni 2010

Sommar i Lilla Tamburen!!

Hej!! Fredag, ny Helg!! Håller fortfarande på att plocka ur innanfönster här hemma....det är några stycken!! Vi har en liten tambur mellan glasverandan och vardagsrummet där trappen går upp!! Har tagit ner gardinerna och släppt in sommaren även där;o)
.
Sett från verandan...

Den här bilden är sommar för mig....även om den är tagen inomhus...

Sett uppifrån trappan....

Här hänger ett av mina favoritplagg, även om den ska användas när det regnar! Min regnkappa är inköpt i Köpenhamn för tre år sen, jag älskar den!!!

Mönstret är härligt!!!!

Hyllan är sen huset byggdes....

Har fått tag i en flaska till med vin & spritcentralens etikett;o)

Kornischen sitter där den alltid har suttit....
Hoppas Ni får en bra Helg! Själv ska jag kurera mig, är lite krasslig...
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

43 kommentarer:

Linda i Lönnbacka sa...

Jättefin och vacker tambur, så somrigt piffad och du har ju verkligen känsla för detaljer och ljuvliga ting.

Jag hoppas dock att du inte får mycket användning för den läckra regnkappan i sommar ;)

Kramar Linda

Hagagården sa...

Hej
Jätte fint du har det i tamburen,välldigt sommrigt och fint.
Regnkappan var ju ursnygg.
Kram o ha en trevlig helg.
ninni

Hannis sa...

Underbart att ha fönster där man inte behöver ha gardiner!
Det är snyggt!

Ha en riktigt go helg/
Kram Hannis

Designe sa...

Åh vilken underbar liten tambur och så fint du gjort uppe på hyllan! Måste ta och plocka mig lite lupiner jag med! Ha en fin helg! Kram :)

bakom berget sa...

Det är alltid en fröjd att se bilder från ditt hus.
Krya på dig och ha en fin helg!
Kram Åsa.

Börjelundskan sa...

Åhhh Malin vilket underbart hus ni har, jag kan inte se mig mätt på allt du visar, jag bara älskar den genuina sekelskiftskänslan i dina bilder. Huset kan verkligen tacka sin lyckliga stjärna för att det är just du/ni som har tagit hand om det. :)

Förstår att ni har en del att pyssla med när fönster ska ut på våren och upp igen till hösten, det tar sin lilla tid men det är det värt för känslan på våren när man plockar bort dom är obetaldbar. :)

Ha en mysig helg. Kram Cin

MARY PERNULA sa...

I love this little entry way. I also find the little hooks holding the creel and dress interesting.......I wish I could find those in the states here. HUGS MARY

di bianco e d'azzurro sa...

HI Malin , your little entry is very nice!!!
I love the little chair and the flowers cover on her!!!!
The trench is very beautiful!!!
Have a nice weekend, kiss Annamaria

Livet på Vestergård sa...

Så mysigt du har i din lilla tambur!
Ha en skön fredagkväll! Kram Kicki

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
snygg regnrock, men så tråkigt att den måste användas!! Ni sitter man här igen och längtar efter den riktiga värmen... känns som om man inte gjort annat under väldigt lång tid!

Ni har ett läckert hus!
Önskar dig en underbar helg med utan regnrock!
Kram Monica

Sussi sa...

Härligt somriga bilder!
Det måste verkligen vara ett påtagligt startskott på sommaren att ta ur innefönstren! Nästan som en ritual...nu kan sommaren komma!

Ha nu en underbar helg, och krya på dig!
Kram
Sussi

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Din tambur är verkligen somrig och fin. Önskar jag hade en sådan fin tambur i mitt hus. Krya på dig och var rädd om dig. Ha en trevlig helg.
Kramar Camilla

Mitt hvite hus sa...

Virkleig vakkert... alle dine små og store stilleben er så sjarmerende og vakre,,


Ønsker deg en fin helg..

klem O=)

Änglarnas hus sa...

Det måste vara mysigt att ha ett hus fullt med gamla detaljer..ifrån året det byggdes!
Snyggt iaf!

Kramis Sanne!!

Margareta sa...

Underbara bilder du visar.Jag gillar som vanligt alltihop. Jag tror bestämt att du har en Roberts radio där i fönstret. Den misspryder inte precis.Och korgväskan,regnkappan,quilten,hatten...Fiiint.

Ha en bra helg!
Krya på dig!
Kram Margareta

Rosor och Spetsar sa...

Så ljust o fint i er tambur, o bilden på stolen med pläd är verkligen somrig, vilka härliga färger.
Krya på dig
Kramar
Annelie

Kanonska Gården sa...

Hej hej!!

Så somrigt och fint i tamburen och vilken snygg regnkappa, jag förstår verkligen att du gillar den!!!

Ha de bra!

Kram Gunilla

VITA NYANSER sa...

Vilken härlig hall! Här har jag också plockat bort gardiner och släppt in ljuset, så skönt!

Krya på dig och ha en skön helg!
Kram L-L

Helena, The Swenglish Home sa...

Supersöt liten hall och så fint du har gjort! Att jag är avis på Sveriges alla lupiner och nog får lov att "odla" några i vår trädgård något år, ja, det känner jag allt tydligare för varje blogg jag besöker nu... ;-D

Önskar dig en trevlig helg!
Kram, Helena

Anonym sa...

Så fint du gjort i er lilla tambur! Somrigt och härligt!
Krya på dig nu och ha en fin helg! Ser ut som du får användning för din fina regnkappa i helgen. Men vi kan ju alltid hoppas på solsken, så får regnkappan pryda sin plats i tamburen istället:)
Kram Marita i Björkhagen

Strandkullen sa...

Gillar kannan och tamburen i övrigt. Krya på dig! kramis semlan

Fågel Blå sa...

Underbara bilder från din Hall!
Förtjusande!!!!!
Hoppas din dag blir fin!
Kram Kathrine

envilsenloppa sa...

Oj det andas sommar och saltkråkan , underbart !!!!
Ha en trevlig helg !
Kraam/Lotta

Iva sa...

Hey, you look out the window is a beautiful, beautiful details.
Nice weekend
Iva

Heléns Hantverk sa...

Vilka vackra bilder !!
Jättesnygg regnkappa !!
Ha en fin dag ! Kram , Helen :0)

Nordingården sa...

Jamen du har ju bara för fint! Så lanltigt och hemtrevligt att jag får ont i magen!!! Alla vackra och somriga detlajer fr hallen och så fönsterbilden utifrån nedan, såååå vackert! Ha en festlig bröllopshelg bloggvän! Mari.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du kurerat dig så du mår bättre, du får krypa upp i soffan och gå på bröllop sen. Jättefin tambur, ser sådär lantligt charmigt ut. Supertuff regnkappa, blir ju helt klart roligare och gå i en sån när det regnar.
Ha det gott och krya på dig
Kramar
AnnaMaria

Fru Inredning sa...

Hej Malin.

Vilken fin tambur ni har:)Regnkappan gillade jag, jättefin:)

Hoppas du tar hand om dig riktigt ordentligt nu. Ha det gott.
Kram Kristina

Magdalena sa...

Hej Malin!
...ååå, så roligt att du tycker om min lilla kreativa oas...Tack för dina ord!

...och du...vet du jag gillar jätte mycket sommarkänslan i dian bilder...så vackert, så mysigt...så många vackra detaljer!

stor kram på dig och ha en underbar kväll

magdalena

Vit som snö sa...

Såå mysiga bilder, det är bara såå fint i ert hus! Regnkappan är en riktig goding! Lite regn behövs ju så du får passa på att vara fin i den då! Men vi hoppas att den kommer att bäras lagom mycket, sen får den vara fin där den hänger.
Tack gulliga du för din kommentar om min trädgård, jag blir såå glad:)
Joo, du har rätt, jag borde jobba mindre... "jobbar" på den saken;)
Ha det gott vännen! Kram Cilla

Lyckoslanten sa...

Javisst är det somrigt i din lilla tambur! Vackert med lupiner, flaskor och stolen där! Regnkappan tycks nog komma till användning även denna sommar! Ha en skön söndag! ♥

Loppisliv sa...

Ohhh så fint i lilla tamburen. Massor av fina ting överallt. Blommiga qvilten på stolen ser så somrig och fin ut. Och regnrocken är ju bara för läcker, men vi får hoppas du slipper använda den i sommar :-) Kram på dig //Paula

Vita små hjärtan sa...

Hej Malin!
Så fint du har det. Å de charmiga gamla flaskorna på rad!!!! Härligt!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

mariaK. sa...

Ja in med sommaren bara! Den kan man inte överdosera;-)
kram, Maria

Joyforhome sa...

åhh så snyggt :) ääälskar dina flaskor

ojdå krasslig? inte bra ju , hoppas du kryar på dig och blir bättre bums

Kramar Malinpalin

Marie sa...

Så fin liten tambur ni har Malin. Ser härligt somrig ut med sina fina detaljer.

Hoppas du kryar på dig snart!
Kram Marie

Jenny sa...

Hej Malin!
Åh vad fint ni har det i tamburen! Riktigt somrigt:)

Gillar din snygga regnkappa!

Ha det gott!

kraam Jenny

Lissboden sa...

Du har en jättevacker tambur med många fina detaljer.
Din regnkappa gillar jag mycket. Jag försökte få tag på en liknande förra året. Regnkappor kan gärna vara lite roliga så man blir lite glad i regnet.
Må så gott i midsommarveckan!
Kram från Maria

Helt Enkelt sa...

så fint det är hos dig.
det är så svårt att få till den där mysiga känslan i ett nytt hus...
jag gillar dina flaskor, ska spana på loppisarna i sommar :)

kram på dig!

Viola sa...

Vilken fin tambur, härliga färger och ljus, läcker regnkappa, den kanske du haft användning utav denna dag, kramen

Huset vid ån sa...

Så somrigt o fint du har gjort....Hoppas att du haft en trevlig helg! Önskar dig en fin midsommarvecka! Kramis Therese

Vita verandan sa...

Hoppas du har kryat på dig. Missade helt ditt inlägg i fredags.
Mysigt i hallen en riktigt lantlig liten tambur.
Regnkappan var ju häftig.
Ha det så bra
Kram Anna

promenader på landet sa...

Hej goa bloggvän! Vilka jättefina bilder från din tambur du har så hemtrevligt och snyggt! Må så gott kram Maria