onsdag 20 januari 2010

Mera Loppisfynd!!!

.
Hej!!! Allt bra i snön!?? Vilken tur att vi slipper en grå och trist Januari!! Det är så vitt och fint!! Visst är de fina dessa "hjärtan på tråd" verkar vara en favorit i bloggvärlden...
.
Här kommer fler fynd från min lilla loppisturnè;o) Den här vågen blev bara ett sånt där... måste ha....Gillar den cremiga färgen!!!

En liten pokal till en liten blomma;o)

Grönsaker kan man ju alltid dekorera med....


Gillar detaljerna....

Hittade massa knivar och gafflar med den rätta patinan....


Och så dessa örngott!!! 4 stycken till vår säng!! Med infällda spetsar...

Visst är dom fina, ska tvättas och strykas!!!

Den här lilla tekannan till en teoman...

Det här fatet ääääälskar jag....Kunde inte motstå;o)

Det har snöat lätt i ett par dar nu, snön är så ren och fin!!!
Ha det gott Alla, så ses vi snart igen!!!
.
Kram Kram Malin

29 kommentarer:

Tezz från Kungens Kurva sa...

Vågen var otroligt fin! Den skulle inte jag heller ha kunnat motstå. Loppis är verkligen toppen, och man hittar nästan alltid något att ta med hem :)

essemia sa...

Så mycket fint du hittat. Det blir nog att jag måste åka till det stället jag också. Hade ingen aning om att det var öppet där nu, haha. När man ser dina fina saker så blir man väldigt avundsjuk. Speciellt på vågen!
Hoppas du har en bra dag i snön. Här är en som INTE gillar det vita alls. Speciellt inte som det ändå är grått och trist väder.
Hoppas du får en fortsatt bra onsdag.
Kram Elzie

Sköna o Gröna Ting sa...

Så gärna jag skulle vilja besöka dom loppisarna du springer på Malin.., fast före dig då förståss:)!!!!
Vi faller för samma saker så det kunde bli rena rama loppiskriget mellan dig och mig i samma byggnad!

Snö.., lite lätt?!?!
Här vräker det ner för tillfälligt och jag skottar, skottar och skottar....
Ha en skön kväll...
Kram
Marianne

Linda i Lönnbacka sa...

Åååh allt du hittat är verkligen jättefint!

Älskar den charmiga cremefärgare vågen och uppläggningsfatet eller ja, allt du hittat är bara sååå..

Men vad har du turen att hitta så fina loppisar?!! :) I mina trakter finns kanppt några denna säsongen...

Ha det gott!
Kram

bakom berget sa...

Oj, va mycke fint du har hittat! Örngotten blev jag lite avunssjuk på. Jag tycker det är sååå fint med gamla spetsar.
Till helgen blir det nog en loppissväng för mig åxå. Och så blir det Antik&Symässa i Uppsala. Det missar man ju inte. Ha det gott! Kram Åsa

livet på utanäs sa...

Åhh så fint du visar , jag gillar ALLLLT =)

Vilka ursnygga skor dessutom =)

Ha en fortsatt fin fin vecka !
Kram Sussi O

The Secret Garden sa...

Ja vilken fin våg! Jag skulle också vilja ha en sådan. Har sett många och hela tiden kännt att en sådan skulle sitta fint i köket! :)

Trevlig kväll!

Mom´s kitchen sa...

VÅG TYCKER JAG OM :)
KRAM OLG@

Vit som snö sa...

Underbara fynd Malin! Vågen var ljuvlig, pokalen såå söt med liten sirlig blomma i, besticken jättevackra!!!
Snö... jag är riktigt trött på den nu!
Kram Cilla

Livet på Berget sa...

Åh jag döööör vilka fynd å äntligen fick man se dem också:). Åh gud så roligt du måste ha haft!!!! Älskar precis allt hade helt klart handlat allt det där jag med om jag sprungit på det. Lycka!
Kram
/Sara

Gúa sa...

KRAM på dig!...underbara fina kvinna!
Vet du, jag är så glad att du finns och för alla dina varma generösa, snälla kommentarer du ger mig!
Du är heeelt bäst! Så är det bara!

Och jag skäms att jag är så dålig på kommentarer...*sorry*! Men så är det. Fast jag vill också att du vet att...jag är härinne och tassar runt och njuter, ofta!
Och dina fynd i detta inlägg är bara ljuvliga!
Jag älskar vågen!

Puss på dig...och min varmaste största kram till dig!
Må bäst, alltid!

Nina sa...

Hej Malin
Första gången jag kikar in i din blogg.
Vilken härlig våg du hittat!!! Bilder är så himla fina du visar.
Blir följare till dina inlägg.
Ha det bra
Kram Nina

VITA NYANSER sa...

Snygga stövlar, har något liknande själv = )!

Ha det gott!
Kram L-L

Vita verandan sa...

Hallo Malin!
Det var riktiga fynd, vilken lycka och komma hem med så mycket. Jag kan tänka mig att du "virrade" runt och visste inte riktig var du skulle ställa allt, hihihi.
Myaiga grejor särkillt vågen.
Jo våran Linus har allt slitit ut våra golv. Vi har inte målade golv mer än hallen och där har det gått bta. Värst utsatt är vid köket då han rivstartar när det kommer någon....glad som han är!

ha det jättebäst!
kraaam Anna

Fröken Fräken sa...

Men vad du loppisfyndar, jag blir ju sååå avis! Fast idag slog jag helt oväntat till på en näverburk - jag har börjat gilla hemslöjd verkar det som!
Hjärtan på tråd är underbara och vågen likaså!

Queen Of Småland sa...

Jättefina loppisfynd! Du skulle storkna om du var på loppisarna här på skånska landsbygden... massa silver och shabby-grejer (=
Jag riktar ju som vanligt in mig på mustiga orientaliska saker och jag känner igen känslan du beskriver över ett lyckat fynd! Så är det ju miljövänligt också att just återanvända!! och det gillar vi ju (=
Ha en superfin kväll Malin!
Kramar
STina

Viola sa...

VIlka kap du har gjort, vågen blev min favorit, imorgon blir det FORMEX, JIPPI!!!! KRAM

liven sa...

Kjempefine funn Malin!!
Hvor heldig du var!!!
Kjenner jeg får "sug i magen"
Vekten ligner på min....men er ikke helt make da!!
Kjempefin var den hvertfall!!
Her har også vært hvitt en hel måned nå...så fint!!! Har nettopp gått en liten kveldstur...og når det bare er 3 minus er det deilig :o)

Ha en fin kveld :o)

Signe 1 sa...

Men jisses vad mycket fina loppisfynd du har gjort!:-) Speciellt vågen förstår jag att du verkligen föll för!!

Ha en fin dag, kram Sofia

emilias gömmor... sa...

Himmel, vilka massa underbara fynd! Det verkar som du loppar i lika takt som jag! (hihi)

Kremelikram/Mimmi

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Å så mycke vackert!!!!
Så klart var du tvungen att ha den vågen!!!!
Mmmm så mycke fint att beskåda!
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Otroligt vad fina fynd du gjort!! Vilken toppen-Loppis du hittat. Vågen var så fin, det var en modell jag inte sett förut. Och örngotten och tekannan, ja allt var superfint. Du kan känna dig riktigt nöjd med dina fynd.
Goa kramen
AnnaMaria

JASMINEN PÅ LANDET sa...

Vågen var fin en sådan har jag alltid velat ha.

Helen sa...

Hej!
Vilka härliga loppisfynd du har gjort, jag gillade särskilt vågen och besticken. Ha det bra.
Kram/Helen

Elsa och Helena sa...

Vilka fynd Malin...avundsjuk? Nej inte jag, hehe!

Vågen är helt underbar och besticken! Säger bara åhhh! Jättefina bilder har du tagit också.

Kram Helena

Lilla Lycksta sa...

Vilka fina fynd du gör.Vågen var helt ljuvlig.
Ha det gott!
Kram Camilla

Helt Enkelt sa...

jo, du kan tro att allt ligger risigt till nu när jag har tid... ;9

underbara fynd....underbara....

stor kram
anna-malin

hemtrevnad marie sa...

Å, vilka fynd!!
Och vågen är helt fantastisk!!
Hittade själv en grön jugendvåg i somras som jag blev kär i...tyvärr är väl inte grönt rätta färgen i mitt kök, din hade ju en toppenfärg:)
kram på dig!!

Helen sa...

Hej igen!
Tack för din kommentar. Jag blev lite nyfiken för du kallade klockan för Amerikaklocka och jag vet inget om den. Kallas sådana klockor Amerikaklockor och vet du nåt mer om den, skulle vara jätte kul om du hörde av dig igen i så fall. Ha det bra.
Kram/Helen