torsdag 14 januari 2010

Guldspeglar!!!

.
Hej!!! Hoppas alla har det bra i vårt vintriga januari!! Tack alla som tipsat om färg till badrummet!! Det var myyyyycket vitt och lite grått!! Men det blir nog vitt!! Frågan är om bjälkarna också ska bli det....

I dag blir det guldspeglar, många har Ni sett!! Det har blivit några stycken genom åren!! Även om jag gillar mycket silver och zink trivs jag med mina guldiga speglar;o)

De har ofta vackra detaljer....

Mitt fina auktionsfynd!! Hänger i "biblioteket"!!

Den här har hängt med läääänge, hänger på Gamla Glasverandan!!


Lite detaljer även här...


Dessa guldiga lampetter är från Ikeas 1700-tals serie, som de hade en gång!!



.

De hänger två på varsida om en karta över Norregård från 1861. Visserligen en kopia men så roligt att ha!! Den fick vi i julklapp av förre ägaren när vi köpte huset!!


Den här är arvegods från min momor!!



Hänger i hallen uppe!!

.

Ännu ett auktionsfynd i sovrummet!!



Vackert...


Ytterligare ett auktionsfynd......


Jag gillar verkligen detaljerna på den här!!


De är nog ganska vanliga, har sett flera bloggare som har dom;o)


Och till sist min lilla miniguldis!!


Inköpt för måååånga år sen på Mormorsfönster!!
Nu ska jag ut och gå med vännina B!!

Ha det bra Alla!!
Vi ses snart igen!!

Kram Kram Malin