söndag 31 januari 2010

Resväskor & Tulpaner!!!!

Hej!!!!! Hoppas allt är bra med Er i kylan!!
Min farmor gick ju bort strax innan jul och igår var det dags för kusinerna att se om det var något vi ville ha som minne!! Det kändes konstigt att komma till huset när det inte fanns någon liten farmor som kom till mötes....Men allt gick bra och alla 7 kusinerna har fått något som de önskade, det var skönt tycker jag. Vi har alla olika smak och tycke, därför fick jag ta dessa underbara resväskor.....
.
Jag tycker de är så läckra, nu pryder de mitt drängaskåp i vardagsrummet...

Jag gillar ju som bekant, detaljer.....



Ser Ni veven som skymtar längst upp...

Visst är den läcker...

Kolla in vevgrammofonen, den fungerar oxå!! Till sonens stora lycka;o)
Igår provade vi att spisa stenkakor....

Vilken lycka att jag fick glädjen att ta hand om dessa!!
Jag har fått så mycket fint efter farmor!! Veckan som kommer ska jag med glädje dela med mig mina skatter! Hoppas att Ni vill se;o)

I torsdags när solen tittade fram, var jag tvungen att ta fram kameran.....Fotonörd som man blivit. Mina löktulpaner söker sig mot solens strålar!!!

De står i en gammal patinerad lerkruka på verandan...

Är de inte underbara dessa tulpaner....

Jag tycker de vita är allra finast!!

Hoppas att de här bilderna kan tina upp Er lite i kylan!!
I dag hade vi -21 på morgonen...
Nu snöar det igen!!
Ha det gott Alla!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin