lördag 9 januari 2010

En liten glimt....

.
Hej!!!! Tack för alla värmande, tänkvärda ord om farmor!! Det är så gulligt av Er att ta er tid och skriva alla kommentarer!!
.
I dag blir det en liten glimt av Filips rum!! En kille som vill ha enbart svart i sitt rum... Han var inte nöjd när jag bytte dom svarta linnegardinerna till lite ljusare julgardiner!! Har lovat att byta snart... Han har en svart fondvägg och en svart Klippansoffa. Loftsäng från Ikea och så har jag målat hans möbler i en ljusgrå färg. Helst skulle jag vilja ha enbart auktionsfyndade möbler i hans rum, men det vill inte han...
.
Lampan är köpt på Mairo, design Karin Mannerstål!!

Svarta förvaringslådor!

Dessa är från Ikea, perfekta till teckningar och tidningar!! Han gillar färgerna!! Ska visa lite fler bilder en annan dag!!

Blev ett litet snabbt inlägg idag! I morgon ska vi dra vinnarna i min utlottning!! Det är inte försent än, om det är någon som missat den!!
Ha det gott Alla, nu ska granen ut. Det kommer nog inte finnas ett barr kvar på den stackaren innan den är ute...
.
Kram Kram Malin

25 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Hej
Hoppas det gick bra med granen, gjorde samma manöver igår:). Så fint han har de er lilla kille och visst måste de själv få bestämma lite över hur det ska vara på sitt rum. Tänk själv att vara varje dag någon stans där man inte tycker det är mysigt, bra att han fått välja. Gör samma sak med Mini, därav hela rummet i rött, vitt och rosa. Har en sådan vackar qvilt till hennes säng men hon vill hellre ha sitt rosa Hello Kitty överkast...suck.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Huset vid ån sa...

Det ser ut att vara ett fint killrum....Lycka till med granen! Kramis Therese

Jenny sa...

Hej Malin,
Vad tråkigt med din farmors bortgång, jag beklagar sorgen. Mor och farföräldarna betyder så mycket,de finns ju där från det att man själv är liten. Vad skönt att begravningen gick bra och att det var en fin ceremoni.

Din sons rum är jättecoolt, gillar speciellt taklampan!!

Ha nu en bra lördag vännen!
Jag håller tummarna i din tävling!

Kraam Jenny

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen.., hade jag varit kille då då.., hade jag ÄLSKAT det rummet ju:):)
Det var verkligen fräscht och härligt men jag förstår dig Malin..., det kliar väl i fingrarna att få springa på auktioner och loppisar och fylla rummet med det vi alla älskar!!!
Gamla möbler....

Ha en skön lördag vännen och ta väl hand om dig i kylan.
Kram kram
Marianne

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Vilket fint rum Filip har! Men jag vet precis hur det är...samma sak här!! Elsa har en gammal prydnadskudde som det kliar i fingrarna att få slänga! Men se icke, det får jag inte fast jag lovar att köpa en MYCKET finare ny!! En fråga...var har du köpt Filips bokhyllor...jättesnygga!!

Kram Helena

Gammelbålsta sa...

Hej!
Jag beklagar sorgen.. vet hur det känns.. min farmor gick bort i somras. fint rum din kille har. Jag har lovat min yngsta dotter att vi ska fixa i hennes rum för det blev inte så mycket tid till att tänka innan vi flyttade in. Hon valde då vita väggar och vita möbler, tror hon blivit påverkad av "nån" här hemma. nu vill haon ha tapeter med träd!!!!! och grått golv.. vi får se hr det slutar. Ha en bra lördag. Kram Aydan

Lilla Lycksta sa...

Vilket fint rum Filip har. Du har lyckats få in en hylla som ser lite gammeldags ut ivarje fall. De lyckades jag aldrig med när vår Emil bodde hemma. Det är dock roligt att de vet vad de vill ha och hur det ska se ut i deras rum. Ha det gott.
Kramar Camilla

Mom´s kitchen sa...

Hej Malin!
Svart färg... mmm... Inte lätt att hitta balansen, men den kanske inte så viktig när man är så ung? ;) Och smaken brukar ändras med tiden. :D
kramar Olg@

essemia sa...

Roligt när dom vet vad dom vill. Nog inte lönt att komma sättande med en liten byrå i rokoko där inte, hihi. Ungar är för härliga.
Snyggt var det i alla fall.
Hoppas ni har en bra helg. Känns som vi varit i Kallinge hela dan idag! Bilbyte på gång - igen!
Kram Elzie

promenader på landet sa...

Hej vännen! Läste om din farmor tänker på dig och förstår att du är ledsen. När min mormor dog 2007 så kände jag hur viktigt det var att ta sig tid att vara ledsen ibland, jag har gråtit mycket och saknar henne mycket, men det känns bättre nu! Må så gott! Stor kram från Maria

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Ett riktigt grabb rum har han Philip - jättefint tycker jag :) Så kul att Philip och Alice har hittat varandras bloggar :)

Ha en skön lördag, vännen!

liven sa...

Et kjempekult rom Filip har !! Tenker han trives her!!
Ikke alltid de har samme smak som mamma nei :o)

Ha en fin lørdagskveld

Helt Enkelt sa...

så fint han har det!
lampan gillar jag, är lite sugen på den till lilla A:S rum som också går i svart & vitt ;)

ha det gott!

kram
anna-malin

Viola sa...

Vad läckert han har det i sitt rum, härliga färger du satt samman...här har man nu äntligen fått besöka sina loppisar...6 st blev det så nu är man piggare..:0) ha en skön lördagskväll,

KRAMEN

Solveig sa...

Så heldig han er, gutten din! For et flott rom-han høres ut som om han har gått sin mor i næringen når det gjelder interiør; han vet hva han ønsker:o))
Det blir spennende med trekkning i morgen:o)
Ønsker deg så gode dager som mulig.
Klem fra Solveig

Annika Christensen sa...

Den svarta åldern kommer jag bestämt ihåg.
Undrar om alla går igenom den.
Annika

Queen Of Småland sa...

Supercoolt rum (= känner igen det där...redan! Lampan skulle A älska utan tvekan. Han är så fin din Filip, och så duktig! Har kikat in på hans blogg (=
Här är det kallt och kaminen går dygnet runt. Vi försöker elda så mycket vi kan. Ved finns här gott om och så blir det ju en sån skön värme. Kaminen är från norska Morsoe gjord i gjutjärn från sekelskiftet och den är riktigt effektiv. Den värmer upp hela vårt lilla hus utan problem.
Nu ska jag kika vidare på alla fina bloggar!
Ha en fin lördagkväll!
Kramar
Stina

Queen Of Småland sa...

Förresten Malin, så roligt att du tycker om smycket!!!!!
Kram igen (=

Lilla Blanka sa...

Hej!

Åh vad sorgligt med din farmor..! *kram*

Det ser jättefint ut i pojkrummet, så fräcka färger!
Kram
Mia

Huset vid ån sa...

Kikar in o tackar för titten....Önskar dig en skön söndag med dina nära o kära! Kram Therese

Änglarnas hus sa...

Jag tycker att det är såå härligt med ungarna och att de har sina egna idéer om hur de vill ha det. Vårt hus går allt i vitt UTOM i sonens rum!! Han har svart/grått rutigt golv. Svarta väggar , mörkgrått tak..Kromsprayade tak/golvlister...mörkt som tusan.. men han älskar sitt rum!
Om inte jag hade fått fria händer själv av mina föräldrar hade min kreativitet stoppats :)..

Ha det så bra!! /Kram Sanne

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Malin!

Jag tycker att Filips rum blev jättefint! Barnen måste ju få vara med och säga sitt, eller hur?

Vad roligt att du vill delta i min utlottning. 2 lotter ligger i potten för din del. Lycka till!

Söndagskramar Anna-Lena♥

mormor Hannele sa...

Läckert :)

disa sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色

Anonym sa...

Hej! Vad har du hittat stjärnor gardiner? jag skriver från finland! tack!