tisdag 5 januari 2010

Frusen....

.
Hej!! Det snöar lite lätt ute!! Härligt!! När jag kom hem efter min promenad med Jack, var jag så frusen...Då tog jag mig en liten mysstund framför vedspisen;o) Det här lilla nattduksbordet har jag fått efter min mormor.(med lite vit färg över den bruna är det riktigt fint)

På andra sidan väggen är vedspisen, så det är smidigt att bara flytta det om man vill ha ett litet tebord...

Det brinner så gott i spisen, ingen annan värme är som den från en vedspis!!

Här kan jag sitta och värma mig och njuta en stund;o)

.
En kopp te behövs alltid...

En trevlig bok att roa sig med;o)

Här värmer jag mina små fötter...

Rykande hett te....

Boken kan jag verkligen rekommendera! Den heter At home with White, Atlanta Bartlett.

Den har så många fina bilder att njuta av;o)

Lite ved i en Zinktunna. Perfekt att bära in veden i, lagom stor med handtag!!
.
Ha en trevlig TrettondagsAfton!!
Det går bra att anmäla sig till utlottningen ända till den 10:e..
.
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

32 kommentarer:

LinnaLi sa...

Mysigt! VÄldigt fin ljusstake du har där!

Tror jag måste sätta mig vid kakelugnen ett tag jag med =)

Kramar

Linda

Vita verandan sa...

Vad mysigt!! Smidigt att flytta runt det lilla bordet som blev fint med lite vit färg...det är tur att färg finns:)
Kram och trevlig afton
Anna

The Secret Garden sa...

HIhi så där brukar jag också sitta och värma fötterna när man varit ute och blivit iskall. Just nu sitter jag med ryggen mot en kakelugn och har datorn på pianopallen. Det är som sagt jättebra med små bord som man kan flytta omkring.
Dina bilder ser såå mysiga ut!

Ha en fin tisdagskväll!

essemia sa...

Vad du ser ut att ha det mysigt där. Ja, nog vore det gott med en vedspis alltid. Här snöar det för fullt och kallt är det. Brrr! Vi har fått en riktig vargavinter i år. Det var längesen sist, hihi.
Hoppas du får en trevlig kväll.
Kram Elzie

Mom´s kitchen sa...

Gud, så mysigt du hade!!! Spisen är alltid bra att ha, om man frågar mig!
kramar Olg@

Viola sa...

Ser hur mysigt som helst ut..vår vedspisel går hela dagarna, idag skulle vi få tre grader kallt och fick istället 20, hallå..den här kylan tar nästan knäcken på en, snön vill jag ha med inte denna kyla, ha en angenäm afton, KRAM

Annika Christensen sa...

Härligt både inne och ute...
Visst är det en härlig vinter vi har?
Här snöar det idag.
Mys framför spisen är nog det bäst som finns.
Fint litet bord och skåpet i bakgrunden ser också fint ut.
Ha det gott
Annika

Pink Chocolatier sa...

Hej Malin.

Vad mysigt det ser ut med vedspis!
En dröm jag har här hemma är att installera en kamin, hur underbart som helst <3
Men allt har sin tid och vi har ju endast bott här i två år och pengarna växer inte på träd (tyvärr)
Men drömmen lever vidare :)

För en dag som denna, 25 minus grader ute så..Passa på att njut där framför värmen.

Ha en bra kväll.

Kram Erika

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Vad gott det ser ut att värma fossingarna vid vedspisen. Det lilla bordet var så sött och stilrent. Nog är det kallt alltid, här hos mig har vi -20 grader brrrr. Önskar dig en trevlig trettondagsafton.
Kram Camilla

Solveig sa...

Så koselig du har det! Ikke tvil om at man finner roen hos deg:o) Nydelig nattbord-passe stort å ta med seg bort til kosekroken. Deilig å sitte å drømme seg bort i interiørbilder:o)) Sitter også ved peisen og koser meg med blogging. Her er det 10 kalde nå og i morgen truer de med at tempen synker til -30 grader! Tror jeg holder meg hjemme da:o))
God kveld til deg.
Klem fra Solveig

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Jättefint bord du fått ärva efter din mormor. Praktiskt att du kan flytta fram det till spisen...förstår att den värmer gott i den här kylan!!
Vad är det för fint skåp som skymtar till hö. på bilden...det kan du väl ta och visa!? Om du vill!?

KRAM

House number 15 sa...

Verkligen mysigt med en vedspis.Det blir sån härlig värme, i vår gamla stuga hade vi en.
Förstår att du vill sitta där med en kopp te och en bok, bara mysa. Dert är såå kallt ute.

Ha det gott/C

Nyanser av vitt sa...

Hej Malin,
Nu blir jag avundsjuk :O) en vedspis...åh vad mysigt. Vi har ju iochförsig brasan på landet men det där ser väldans trevligt ut.
Sköt om dig
Kram

Helen sa...

Hej!
Vilken härlig myshörna du har vid spisen, önskar nästan att jag var där. Det är som du säger, härligare värme kan man ju inte få. Mys på.
Kram/Helen

Snövita drömmar sa...

Det såg mysigt ut det där!
Tänk, jag har precis likadant nattduksbord i sovrummet, och jag älskar dessa!
Sen såg jag att vi hade likadan ljusstake också, måste ju säga att din stil är suverän, hi hi!

Här hemma är det dåligt med eldning i vår vedspis då vår lille ettåring är alldeles för oförsiktig och vi har inget skydd framför.
Så eldningen får ske sent på kvällen istället.
Och här visar tempen just nu minus 23 grader!!! Helt otroligt kallt!!!! Så en brasa är ett måste ikväll.

Stor kram på dig!

//Catrin

Åsa sa...

Hej !

Men så mysigt med vedspisen, jag har oxå en i köket men kan tyvärr inte elda i den, men den är vacker som ett smycke!
Jag har även likadana små bord men mina står i vårt förråd och är fortfarande bruna, ditt var så sött i vitt.
Ha det gott.
Kram Åsa

Marie sa...

Vad härligt med en vedspis, ser så mysigt ut att sitta där och värma sig och läsa en bra bok. Här har det varit -19 grader idag, kallt!!!!!!!!!!

Kram Marie

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Så mysiga bilder! Jag hör nästan hur det sprakar i spisen...
Ha en mysig kväll!
Kram Agnetha

Fru Sirlig sa...

Hejsan!

Så mysigt det ser ut med det lilla bordet vid den värmande vedspisen, det kan verkligen behövas i dessa dagar. Här har eldats i kakelugnen idag. Vilken fantastiskt fin blogg och hem du har, kommer gärna tillbaks.

Hälsningar Heléne

Inspiration i vitt sa...

ååå vilken härlig plats att bli varm på. Där skulle jag gilla att vara. Bara fina myssaker har du bullat upp med oxå.
Kram på dig/Ingela.

Galleri Hönshuset sa...

Hej tjejen, allt väl?

Ja, det såg varmt och gött ut det där =) Gjorde likadant igår här hemma. Jag var också frusen så fötterna hade jag så nära spisen som det bara gick =)


Hoppas dagen blir kanon. Kram Pirre

Livet på Berget sa...

Hej där i kylan.
Vilka höjdar mysbilder, har bara lust att hoppa in där och sätta mig framför brasan. Underbart fint från ert vackra hem!
Må så gott!
Kram
/Sara

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åh tack för dina värmande foton! Vilken mysig plats att sitta och värma sig på.
Kram,
Regina

Lantliv på Holm sa...

Mmmm vilka mysiga bilder en sådan här kylig kväll. Här eldar vi också i både kakelugnar och vedspis.

Ha det gott - kramar!

Helt Enkelt sa...

SÅ mysigt du har det ;)
önskar mig en kamin, men det får bli på sikt...

boken är en av mina favoriter. kan inte se mig mätt...

kram
anna-malin

Nyanser av vitt sa...

Välkommen in till mig. Har en liten utlottning
Kram Agneta

Karin Lindström sa...

Hej Malin!

Tack för din rara hälsning hos mig! ja, vilken kyla vi har. Idag önskar jag att vi hade något att elda i, det har varit så kallt inne. Vi har satt om en gammal kakelugn och satt in en vårt matrum men får inte elda på sex månader. Det är först i april, vem behöver elda då:) Idag var det närapå att vi gjorde det ändå men vi höll oss och fick klä på oss ordentligt istället.
Ni bor verkligen fint. Jag kommer gärna tillbaka hit och kikar igen:)

Ha det så bra!

hälsningar
Karin

liven sa...

Hei Malin!!
Så fine bilder....nyter dem!!! Dette lille bordet var så koselig!!
Ser ut som du har det bra foran ovnen....jammen er det godt å ha en vedovn i disse kalde dager!!!
Og boken ja....hihi....vi må jo ha litt inspirasjon :o)
Ha en fin torsdag :o)

Huset vid ån sa...

Åh, vad skönt att sitta där vid spisen o värma "fossingarna"...Ditt lilla bord från mormor var jäöttefint o charmigt! Ha en bra dag o hälsa Jack! Fniss! Cesar är mer vild än tam, han behöver verkligen gå ut på en promenad! Kram Therese

Vitaboet sa...

Hej hej. Oj så mysigt det der ut. Du har det ju så himla vackert alltså, förstår att det är svinkallt även hos dej. Jag måste ha skor på mej inne, haha.

Kram Camilla

Jenny sa...

Hej Malin!
Åh vad myysigt! Vilken fin vedspis ni har!!
Livskvalitet att sitta där o njuta framför eldens värme o sprakande:)

Ha en bra eftermiddag Vännen!

kraam Jenny

disa sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色