tisdag 26 januari 2010

Ny Mall & Spetsar!!!

Hej!!! Känner Ni inte igen Er!? Jag har bytt mall!! Det är något jag funderat på sen innan Jul....

Den andra kändes varm och ombonad, men jag tyckte att det bruna vid sidorna tog över lite för mycket. Bilderna kom inte alltid till sin rätt....Och texten, den höll på att göra mig galen varje inlägg med att leva sitt eget liv;o) Jag fick redigera i omgångar!!! Nu provar jag så här, tyck gärna till om Ni vill!!

Kan Ni tänka Er, dessa ljuvliga lakan hade mamma i sina gömmor! Jag hade ett svagt minne av det, men trodde inte att hon ville ge bort dom....Men hon har flera, så jag och min syster får några var!! Lycka!!


Tänk att min lilla mamma har själv virkat dessa fina spetsar och fällt in i lakansväv till de ljuvligaste lakan!! Vilket jobb.....Här är det både lakan och örngott med samma spets!

Och hon har gjort monogram också......

På dessa har hon virkat en bredare spets....

Och de här har min mormor gjort i sin ungdom! Hon gick bort 1997, 91 år gammal.
En härlig mormor som var stor djurvän och hade rolig humor!!
Det var allt för idag, hoppas Ni ska trivas med min nya mall Ni också!!


Nu är det dags för mig att greppa penseln.....

Ha det bäst, så ses vi snart igen;o)



Kram Kram Malin

37 kommentarer:

Gela sa...

Hittade hit första gången idag. Vilka underbara spetsar. Vad de kunde förr. Är så roligt att någon inser värdet på dom och vill ta vara på dom. Lägger till dig i min lista hit vill jag komma fler gånger. Ha en fin kväll/Gela

mariaK. sa...

Det ser jättefint ut!
Jag funderade också på att byta bakgrundsfärg, men då såg det så dumt ut när jag sätter ihop flera bilder i en. Där brukar jag ha vitt mellan bilderna, och så var det en annan färg runtom. Det störde intrycket.
Dina lakan är underbara, och ljuset på den översta bilden har du fångat vid precis rätt tidpunkt. Jätteläckert!
må så gott!
Kram, Maria

Linda i Lönnbacka sa...

Vilka ljuvliga lakan och örngott din mamma och mormor gjort. Åh vilken lycka att få så mycket fint!
Vad duktig din mamma och mormor är...

Själv väntar jag faktiskt oxå på gamla lakan med spets och lite annat fint som jag har beställt.

Din blogg är jättefin såhär, gillar denna bakgrunden bättre. Mer lugn och bilderna kommer fram till sin rätt!

Varma kramar
Linda

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Mallen var mycket fin..och den känns som lite lungnare..
Vilka lakan!! ..så roligt att få ta del av dem..Kulturarv!

Ha en underbar tisdagskväll!!

Kramis Sanne!!

essemia sa...

Vilket hästjobb din mamma lagt ner på de spetsarna. Med så många stolpar och varv. Puh!! Blir trött bara jag tänker på det, hihi. Men snyggt var det. Roligt också med lite annorlunda spetsar. Oftast är dom ju mer åt det hållet som det nedersta är.
Jaha, i morron kommer snön. Usch, säger jag om inte vill ha mer. Är glad att jag inte ska köra någonstans i morron i alla fall.
Hoppas du har en riktigt bra kväll.
Kram Elzie

Annika Christensen sa...

Vilka spetsar.. vad de kunde förr. Min farmors mor gjorde sådana fina lakan och tänk alla är sönderklippta.. kan man inte bli för...
Vilket härligt soljus i första bilden.
ha det gott
Annika

Vita verandan sa...

Verkligen jättefina, hur många har tid och intresse att göra sånt i dag??
Det är så roligt när man får fina saker av någon ´nära.
Jag gillade din nya mall, den var lite lugnare och som du säger bilderna kommer mer till sin rätt.
ha det gott
Kram Anna

Mom´s kitchen sa...

Åj, vilken lycka!!! Det var inte illa! Så trevligt!
Jooo... för i tiden kunde man spendera sin tid med vet ;)

LinnaLi sa...

Härliga spetsar! Kul att få dem när det är nära och kära som gjort dem!

Mallen blev bra tycker jag. JAg bytte för inte så längesedan heller, ville ha mer yta så jag tog en utdragen mall =)

Kram

Linda

bakom berget sa...

Jamen du!!! Så himla fint.... Jag blir alldeles varm i magen när jag ser sånt där. Vilken tur du hade att din Mamma ville ge bort dom. Man känner sig lite rik, när man har så fina lakan i sin ägo.
Ha en bra kväll! Kram Åsa.

Lantliv på Holm sa...

Hej goa Malin!

Det blev så bra - känns lättare och ljusare och som du skriver bilderna blir bättre - kanon!

Vilka makalöst fina lakan, jag bara älskar sådana här. Har också fått några örngott som mamma gjort. Men de har Alice i sin säng - skall visa dem en dag.

Ha det gott - kram!

Monica sa...

Hej, snyggt blev det! Gillar det skarpt! Otroligt vackra spetsar, såna lakan är guld värda!

Hälsningar monica

Lily´s nya... sa...

Ibland tröttnar man och vill förnya sig. I synnerhet vid jul o nyår..Din nya mall blev jättefin... Underbara bilder o spetsar..

Ha de´ gott
Kram Lily

Viola sa...

DÅ härligt att få rå om vackra textilier som familjens kvinnor skapat...så vackra lakan.. du fick sidan så bra..har ju oxå den grå färgen och tycker den är så vacker mot alla möjliga färger man skriver med..ha en skön kväll, kram

Sjabbig men chic sa...

Mallen ser bra ut tycker jag. Och gamla lakan med spetsar och monogram... vilken skatt! Och är de dessutom gjorda av någon nära då är det underbart!

Kram Lisa

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Den nya mallen är superfin! Känn dig helt nöjd...alla vackra foton kommer så till sin rätt mot den grå bakgrunden!

Jättevackra lakan med spetsar...tänk vilken kvinnokraft som ligger bakom allt detta arbete.
Ofta så vävdes ju tyget självt också!

Ha en fin kväll:)

Kram Helena

Nyanser av vitt sa...

Hej Malin
Kan inte annat än att hålla med din sambo. Det är fruktansvärt tråkigt att cykla 30 mil men känslan när man gjort det....går ej att beskriva. Nu blir det nog min sista...har visst sagt just de orden förr hm...
Jättefin header. Jag vet inte hur man gör. Stina Hemma på Landet gör alltid mina fina.
Vilka fantastiska spetsar du visar.
Sköt om dig
Kram Agneta

Livet på Berget sa...

Mallen blev kanon bra! Men gud vilka lakan, din mamma är ju helt fantastisk, hälsa henne att jag är super impad. Vilken lycka att få sådana där!
Jag har fått en energidipp, orkar inte måla just nu, det är ovanligt och därför tror jag att jag håller på bli sjuk eller nått. Får försöka gå och lägga mig tidigt.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Inspiration i vitt sa...

Din nya header ser inbjudande och fin ut, det är ju vilktigt att man är nöjd med sin bild som många ska se.
Vilken tur du har som fått dessa skatter från din mamma och mormor, lyckliga dig. Kram på dig/Ingela.

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Malin!

Tycker att hela bloggen har fått ett jättefint utseende. Både header och mallar är kanon! Funderar själv på att förnya min blogg lite med... Man tröttnar ju lite efter ett tag. Omväxling förnöjer. Vilka underbara lakan du och din syster har fått. Betyder ju extra mycket när det är arvegods...

Kramar till dig!

Anna-Lena♥

Karin - Mina Rum sa...

Tack för din hälsning! Jag gillar din nya mall jättemycket. Håller verkligen med om att bilderna kommer mer till sin rätt nu. Snyggt!
Vilka härliga lakan och monogram. Själv har jag inte så många lakan med spets och monogram men desto fler handdukar. Visade faktiskt en av dem i gårdagens inlägg. Det är verkligen roligt med saker man ärvt.
Ha det bra! Kram

Ljuva Lantliv sa...

Så fint det blev Malin, gillar din nya mall! Lugn och behaglig. Bilderna syns bättre. Så fina lakan du visar. Jag har också fått en massa härliga lakan och handdukar med monogram. Tänk vilket arbete man la ner förr! Man blir helt imponerad. Själv gnällde jag över att behöva sy i 4 knappar i jackan i söndags *ler*! Ha en bra vecka. KRAM Anna ♥

Sköna o Gröna Ting sa...

Nääää Malin, inte blev jag ledsen inte!!!
Det blev bara ett missförstånd vettu, jag trodde ju att du hade en liten söt valp hemma hos dig som behövde en kärleksfull matte kanske:)
Man kan ju få önska....

Vilka ljuvliga lakan och örngott du har i din ägo och jag förstår att du är glad för dom Malin:)
Roligare när en i familjen har gjort dom så fina, mamma och mormor kan minsann det där med virkning ser jag!!!

Din header är kanonfin och jag gillar den ljusa bakgrunden oxå, känns mer vår liksom.
Det blev mycket bra Malin!

Sussa gott vännen och tack för din góa hälsning!
Kram kram
Marianne

Vit som snö sa...

Uuunderbart med din nya mall! Jag tycker den är jättefin!!!!!
O vilka vackra lakan sen, en skatt!!!
Kram Cilla

annashusidingtuna sa...

Underbara textiier!!!
Gillar din bakrund passar jättebra till dina bilder!
Kram Anna

VITA NYANSER sa...

Så fina lakan, så kul att det går i arv! Din blogg fick verkligen ett lyft, så stilrent och snyggt!!! Jag har tyckt att din blogg har varit jättefin förut och inte alls tänkt på att den skulle ändra utseende, men nu, oj, SÅ SNYGGT!!! Hi,hi...man kanske skulle ändra mall....= )!

Kram L-L

Huset vid ån sa...

Hej Malin! Vad fint du har det....Det blev kanonbra! Och vilka vackra spetsar du visar....Tråkigt att Filip blev sjuk efter sprutan, jag håller tummarna att Wilma ska få klara sig! Hoppas att han mår bra nu! Många Kramar Therese

Vita små hjärtan sa...

Å vad härligt!!! Dessa vackra lakan med spetsar!!!! Alldeles ljuvligt!
Ha en mysig kväll!
Kram Agnetha

liven sa...

Bloggen din er så fin den Malin!!
Nydelige saker du har her.....så mange laken med de fine broderiene!!
Det er jo noe spesielt med det som er arvet også!!
Ha en fin kveld så "sees" vi snart :o)

Marie sa...

Hej Malin!

Vilka vackra lakan, en riktig skatt du har fått!

Din nya mall är jättefin, känns lugnt och harmoniskt!

Kram Kram
Marie

Queen Of Småland sa...

Malin vilka fina linnen! Tänk vilket jobb de la ner på sådana ting som idag konsumeras mest hela tiden. Tänk vilken härlig kvalité, riktigt vävt och håller än idag. Jag tycker det är dålig kvalite idag tyvärr. Så är det ju med allt tycker jag. Det ska vara billigt, men blir dyrt eftersom man måste köpa nytt.... tokigt! Härligt att din mamma gjord dem också, då blir det ju extra speciellt!
Ser ju jättefint ut i ert badrum när penseln har dansat över panelen. Ska bli spännande att se slutresultatet!
Ha en fin kväll. Här är det snöstorm på gång...
Kramar
Stina

Annelie sa...

Hej Malin,

Jag tycker att den nya mallen är finare för färgen får dina vackra bilder att framträda bättre. Din blogg är inspirerande och du har ett mycket fint hem.

Hälsningar från frun till din jobbiga kollega. Jag hoppas att du har vant dig vid honom... : )

Rummet för välbefinnande sa...

Hej där! Vilken underbar blogg du har....... Har njutit av dina vackra lakan med spets och monogram, suckat över vågen du fann på loppis och fullkomligt dreglat över huset....... Det är så fint och det är så jag själv drömmer om att bo. Så härligt att ni bor så vackert!
Ja, det här är lycka alltså - har scrollat och njutit av alla dina bilder.
Ha det gott!
Kram Mia

Huset vid ån sa...

Hej Malin! Hoppas allt är bra! Här blev det feber för Wilma, men jag hoppas att det snart går över! Ha en bra dag i snön! Kram Therese

Tezz från Kungens Kurva sa...

Fantastiskt fina spetsar, hon var duktig din mamma!
Gillade den nya mallen, det passade in bra.

Helen sa...

Hej!
Jag tycker din nya mall och blogg är jätte fin. Vilka underbara lakan du har kommit över och vilka vackra spetsar sen. Grattis.
Kram/helen

Conny - Frøken Klara sa...

Hej, fandt lige din blog for første gang. Du har lige min indretnings stil, så den vil jeg følge nøje :-). Måske vil du kigge ind på min blog, så kan vi jo få ideer fra hinanden ? Jeg elsker dit store skab, det er så fint. Jeg er også igang med at flytte rundt på mine ting og sager; det er det bedste jeg ved. Hilsen Conny