fredag 22 januari 2010

Renbäddat!!

.
Hej!!! Äntligen fredag!! Så skönt med helg;o)
Har tvättat och strykit mina örngott!!

Passar bra i vår gamla säng som är arvegods!!

Funderade ett tag på att måla den, men det kommer jag inte göra...

Den är skönt sliten!!

Våra sängbord är egentligen blombord från Indiska! Hade sån tur att jag hittade dom, de är lika höga som sängen!! Även överkastet från Indiska, skulle så gärna vilja ha ett kviltat täcke istället!! Står på önskelistan!!

Vi har inga tavlor bara en guldspegel på väggarna. Tycker det är vilsamt och skönt! Det finns ju lite pinaler i resten av huset....



Här står mina små dunsockor från Hemtex, de är riktigt varma och sköna!!

Den här dörren leder in i vår "Walk in Closet", den kanske jag visar någon dag;o)
Ha en riktigt trevlig Helg!! Särskilt alla bloggare som är på Formex....
Ser att jag fått lite nya läsare, Välkomna!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

34 kommentarer:

Marie sa...

Hej Malin!

Vilket fint sovrum ni har, ser så rofyllt ut! Tycker du gjorde helt rätt som inte målade sängen, den har ju en alldeles underbar patina, superfin!

Ha en härlig helg!
Kram Marie

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Så fina dina örngott blev sängen. Du gör rätt i att inte måla sänggaveln den är charmig som den är. Din walk in closet den blev jag nyfiken på. Den måste du bara visa sedan. Ha en skön och trevlig helg.
Kramar Camilla

Helt Enkelt sa...

så fin den är, sängen. absolut inte måla om den ;). i sovrummet behövs det inte så många saker, där ska det vara rofyllt...

ha en härlig helg!

kram
anna-malin

Desirée sa...

Hej.. jag måste bara säga att du verkar ha det jätte mysigt hemma hos dig, gillar dina bilder!

Mvh Desirée

Vit som snö sa...

Inget är väl som att krypa ner i renbäddad säng! Vad fint det ser ut. Vissa saker ska man nog låta bli att måla, tiden gör ju så vackra spår, det kan man aldrig efterlikna med målning!
Kram Cilla

Lissboden sa...

Vilken vacker gammal säng ni har och jag tycker inte att du ska måla den. Den gör sig fint och syns så bra bra mot allt det vita.
Ha en bra helg!
Kram/Maria

Mom´s kitchen sa...

Den sängen var fin! :) JAg är ute efter en soffa som ska förvandlas till sänggaveln istället ;) Men det tar sin tid, då inte måttet passar... Men hoppet är ju den sista som dör ;)
Ha en härlig helg! :)
kram Olg@

Fröken Fräken sa...

Vilken fin soffa som blivit sänggavel! Underbar! Och färgen med, så jag tycker att det är tur att du inte har målat om den :-)

promenader på landet sa...

Hej vännen och vad fint ni har det i sovrummet, sängen är helt gudomlig! Ser så skön också när den är lite ombonad vid huvudet! Sov gott i natt! Kramar från Maria

essemia sa...

Vilken härlig gammal säng. Förstår om du inte målar den. Jag som just satt och funderade på ert överkast. Tyckte det var så snyggt. Men man tröttnar på sina saker när man ser dom var dag, så är det bara.
Här ska det bli lugnt i helgen. Ska njuta av ledigheten. Hoppas du också får en skön helg.
Kram Elzie

LinnaLi sa...

Blev fint med örngotten! Tycker att sängen är fin som den är, skulle inte heller ha målat den!

Ha en bra helg!

Kram

Linda

Queen Of Småland sa...

Så vackert Malin!
Helt underbar säng - helt rätt, måla den inte! Gillar fårskinnsplädarna på de indiska nattduksborden, smart ide. Här är det bråda dagar, förbereder för påskutställningen... ja det är massor att göra! Hoppas ni har det varmt o mysigt i Norregård denna underbara helg!
Många kramar
Stoma

Queen Of Småland sa...

Stoma? Nej Stina ska det vara (=

Livet på Berget sa...

Så fin säng! Blev helt betagen och lite småbetuttad i den. Nä måla den inte, den är underbar som detn är. Jätte fina sovrumsbilder och Nicke nyfiken försöker så klart sträcka på halsen för att kika in i din garderob men det gick inte;). Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Vintage House sa...

härlig säng du har glad att du inte målade den :) har börjat blogga igen efter ett långt uppehåll kul om du ville titta in ha en mysig fredag sandra

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Nej måla inte sängen. Den är ju helt underbar som den är.
Ja du Malin...Formex ja nu har jag varit där i 2 dagar. Jag har tagit lite bilder fast man egentligen inte får så jag ska visa dem i nästa inlägg.
Sköt om dig och familjen och ha en mysig helg
Kram Agneta

Änglarnas hus sa...

Vilken härlig säng..den skall du absolut inte måla :)
Insdiska har mycket fint..Blombordet har jag inte sett förut , men det passade perfekt in hos er!!
ha en härlig helg!!
Kramis sanne

Sköna o Gröna Ting sa...

Malin.., hyr du ut en natt eller två??
Jisses vilken underbar säng och dessutom renbäddad med högsta kvalitet:)
Det såg väldigt lockande ut Malin, gillade allt jag såg på bilderna.

Nyfiken på garderoben nu..:)
Kvällskramar till dig
Marianne

bakom berget sa...

Så gammaldags det ser ut. Jättefint! Sängen är absolut finast sådär...
Ha en god o skön helg! Kram Åsa.

VITA NYANSER sa...

SÅ snyggt!!! Jag gillade sängen som den är ( hi,hi...trots att jag själv har allt i vitt, men jag gillar verkligen färg också, och den soffan/sängen är så himla fin som den är).

Ha en skön helg!
Kram L-L

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad mysigt det ser ut i er säng. Man skulle gärna vila huvudet mot såna välstrykta örngott... Blir så fin kontrast med vitt mot den mörka härligt slitna sängstommen.
Kram/ Anna

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint i ert sovrum..jag håller med dig om att sängen ska vara så där, inte måla !!!
Och vilken fin Odd Molly tunika du har där !!
Ha nu en toppenhelg
Kraaam Anette

Fågel Blå sa...

Oj så fint och romantiskt sovrum du har i ditt sovrum ,jag tycker du gör rätt i att inte måla om den gamla sängen, den är fin som den är!
Önskar dej en underbar Helg!
Kram Kathrine!

The Secret Garden sa...

Så fint det ser ut! Och jag förstår att du är nöjd med sängen, den är jättefin. Tur att du inte hann måla den! :)

Trevlig lördag!

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Så fina sovrumsbilder! Visst är det underbart med rena lakan - skall gå upp och byta våra nu:) Vilka vackra örngott du har och sänggaveln var ljuvlig.

Ha en go lördag - kram!

Vitaboet sa...

Hej hej. Så vacker säng ni har, och när det är arvegods blir det ju ännu vackrare, då har man ju massa minnen knytna till möbeln.

Ville titta in och önska dig en fin helg. Kram Camilla

Snövita drömmar sa...

Nej du gjorde helt rätt i att inte måla sängen, vissa saker ska förbli orörda! Den såg sååå mysig ut! Lantlig och härlig.

Har inte hunnit titta in till dig som jag brukar, vi är sjuka här hemma hela tiden känns det som. Det "personliga" du skrev till mig på bloggen om barn gjorde att jag bara gillade dig ännu mer.
Inte alla som bjuder på sånt.
Kram på dig!
/Catrin

Viola sa...

Vilket underbart sovrum, lova att du aldrig målar denna vackra, härligt slitet och jag älskar det mörka bruna mot det vita, ha en skön kväll, kram

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Vad fint du har bäddat i den vackra, härligt slitna sängen! Jag säger som de andra...tur du inte målat den. Sedan måste du visa hur badrummet blev, är nyfiken på om du målade bjälkarna eller inte!

Tack för din kommentar...efter en hel dag med de underbara gamla, blir man berörd!

Kram Helena

liven sa...

Så fine bilder Her!!
en herlig gammel seng med nydelige puter!!!
Vi kan ikke male alt....noe må få være som det er!! Kjempekoselig her hos deg Malin!!!

Ha en fin lørdagskveld :o)

Tro hopp och vitt sa...

Jag missar också lite här & där, ibland så hinner jag tyvärr inte in på alla bloggar :(
Vilka mysiga bilder du visar! Ha en fortsatt trevlig helg.

Kram Jenny

fröken knopp sa...

Så fint så fint!! o jag tycker definitivt att sängen ska vara som den är..så charmigt!!!

o jag hade nog behövt se din walkincloset o få lite inspiration..vi håller på att göra i ordning vår..hm...så lite inspiration hade inte vatt fel..!!

Hoppas att du har en härlig helg!!

varma kramar elin

Jenny sa...

Hej Malin!
Tack för dina fina ord hos mig, de värmer:)

Vad fint ni har det i sovrummet, sänggaveln är jättecharmig, vad bra att du behåller den så som den är:)

Ser en ljuvlig Odd Molly skapelse där på dörren oxå;)

Önskar dig en fortsatt trevlig helg Vännen!

stor kram Jenny

Signe 1 sa...

Men jisses vilken fin gammal säng du har, me like!:-) Och walk-in-closet låter ju inte helt fel det med *avis;-)

Ha en fin söndag!!

Kraam Sofia