söndag 24 januari 2010

Vi målar i Badrummet!!

.
Hej!!!! Hoppas att Alla har en bra Helg!! Förra söndagen började vi måla i badrummet!! Jippii;o) Det har jag velat länge....Det är ett ganska stort projekt så det tar ett tag innan jag kan visa det färdiga resultatet.....
.
Det blev antikvit och bjälkarna får behålla sin färg! Johan ville absolut det och jag tycker det blir bra!! Badrummet är ganska stort så det tar ett tag....allt måste strykas tre gånger...
Jag har letat kommod eller mindre skänk att bygga in handfatet med, men har gett upp. Det är inte lätt att hitta något som passar så vi har bestämt att bygga in det själva (Johan inte jag) Det ska bli någon ny hylla också och en större spegel! Jakten pågår efter den rätta ramen;o)

Bloggandet har fått mig att bli fotointresserad.... Titta vad vackert det var på vår äng i går morgon....Vinter när den är som bäst! Sol och några minusgrader;o)


Vy över granngården...

Här ligger Norregård i solskenet!!

En lycklig Jack kommer springande....


Julbocken trivs i snön!!

Jack och jag säger Hej Då!!
Idag är det skidåkning och målning som gäller...
Ha det bäst!!! Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

46 kommentarer:

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj Malin!

Här har det dundrat in nya inlägg ser jag. Vad du är flitig.Så vackra bilder från ditt hem. Ska bli spännande att få följa er lilla renovering.
Ert hus är så otroligt vackert, vilken dröm att få bo så fint!

Helgkramar till dig!

Anna-Lena♥

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad roligt med ett projekt..sååå himla fint det kommer att bli !!
Du...jag har lagt bud på Tradera på en likadan tunika som du visade i ditt förra inlägg !!! Håll tummarna att den blir min !! Vad har du under din då du har den på dig, den ser rätt urringade ut, man kanske kan ha en långärmad svart topp, eller vit ?
Kraaam Anette

bakom berget sa...

Va, fint med vitmålat badrum. Det ska bli kul att se det färdigt.
Ni har ett sånt otroligt fint hus.Man blir ju rent av avundsjuk ju...
Ja, visst är det roligt att vara ute och fota. Jag gör åxå det. Så ofta jag kan.Du tar jättefina bilder.
Ha en skön söndag! Kram Åsa.

Lilla Lycksta sa...

Vad fint badrummet kommer att bli. Ska bli spännande att se. Jättefina vinterbilder, ert hus är så vackert. Ha en skön söndag i skidspåret.
Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin hund du har, det syns att han har kul i snön. Och badrummet kommer bli så ljust och fint. Jag gillar också färgen på bjälkarna, snygg kontrast. Jättefint foto på gården, du har så fina bilder allihopa.
Ha en mysig söndag
Goa kramen
AnnaMaria

essemia sa...

Det blir ju jättesnyggt med det vita i badrummet. Och bjälkarna framträder på ett bättre sätt än tidigare.
Vilket fint hus ni har. Och ligger helt perfekt. Om man bodde så kanske man kom ut mer på laggarna, haha.
Hoppas du fick en skön åktur.
Kram Elzie

LinnaLi sa...

Kommer att bli fint där!

HÄrligt med utgång i snön, har precis kommit in från en promenad!

Kram

Linda

Helt Enkelt sa...

så härliga bilder!

det ska bli kul att se när allt är färdigt!!

kram
anna-malin

Vita verandan sa...

Det blir säkert fint med mörka bjälkar, snyggt när det bryter. Passar ihop med den franska stilen.
Härliga bilder du visar. Här grejar vi med, städar och så.
Ha det så bra i skidspåret!
Kram Anna

Ljuva Lantliv sa...

Hej Malin! Så fint det blir. Det är vackert att kombinera mörka balkar med vit spont! Önskar dig en härlig söndag. Kram Anna

LillaFlisan sa...

Men gud så vackra bilder!

Håller helt med mannen, bjälkarna är superfina som de är!!!

tusen tack för dina uppmuntrande ord till mig!

Ha en fin vecka!

Kram

Flisan

Snövita drömmar sa...

Kul att se förvandlingen av badrummet. Snyggt att låta bjälken vara i brunt, fint avbryt mot resten.
Er Jack är ju hur fin som helst! Vilken ståtlig herre med otroligt blank päls.
Ha en fin söndag! Kram på goa dig!

Änglarnas hus sa...

Oj, så fint det kommer att bli!..färg gör underverk!
Ska bli spännande att få se fortsättningen på projektet!!

Kramis sanne

Solveig sa...

Så spennende det er å følge med på denne baderoms-forvandlingen! Dette blir kjempefint! Spennende også med dette byggeprosjektet - er sikker på at dere får et alle tiders møbel ved å lage et selv!
Ja, en blir skikkelig hekta på foto når en starter å blogge! Skjønne vinterbilder fra deg. Du har bare et drømmehjem i mine øyne! Og så ligger det så nydelig til!
Ønsker deg en flott søndagskveld.
Klem fra Solveig

VITA NYANSER sa...

Underbart fiiiint!!! Gillar verkligen den vita pärlsponten och det bruna på balkarna, superduperfint!!!!

Kram LL

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Det blir så snyggt i badrummet och jag håller med bjälkarna ska vara bruna! Snyggt med kontrasten:) Vackra vinterbilder du bjuder på!

Kram Helena

Ullen sa...

Hej Malin! Hoppas allt är bra med Er!! Vad fint det kommer att bli i badrummet! Vår hallrenovering har tyvärr legat nere ett slag, men nu ska vi försöka fixa det sista, bl.a. golvet...
Vilka härliga vinterbilder! Tyvärr har jag inte hunnit njuta och vara ute så mycket i helgen. Idag har vi firat vår lilla prinsessa som fyller 8, det är inte klokt att hon blivit så gammal...
Ha det bra och blogga på, jag läser!!!
Kram Ullen

Trädgårdsingenjören sa...

Vilket underbart rött fint hus ni har!!
Kram Gry

lottens vita och gröna sa...

hej malin, måste säga att norrgård är verkligen såååååå fint! vilket härligt projekt, vilken lycka att ha såna fina bjälkar! när vi gjorde vårt badrum så letade vi som ni efter kommod, till slut köpte vi ikeas stomme som vi kakalde sen köpte vi vackra handfat och satte vitt linne tyg framför, du kan se om det kan vara nåt att inspireas och spånad vidare på, kolla under mina etiketter, badrum. tycker du är supergrym med kameran, varmkram lotten

Lilla Blanka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilla Blanka sa...

Hej goa Malin!

Förlåt att jag varit så dålig på att kommentera på sistone...det har inte blivit mycket dator för mig på kvällarna på det tag

Härligt vackra vinterbilder! Ja visst blir man mer fotointresserad av bloggandet, jag blir iaf det också :)

Det kommer att bli superfint i badrummet, och jag tror att det är helt rätt att behålla de mörka bjälkarna.

Hoppas du har haft en bra helg!
Kram
Mia

Livet på Berget sa...

Det blir ju jätte snyggt i badrummet! Kul!
Vackra vinterbilder!
Kram
/Sara

Dona blogg sa...

Måla badrummet är ett av vårens projekt här också. Än har jag dock inte kommit loss med penseln...

Fortsatt skön söndag!

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Att fixa badrummet är såååå härligt! Det är något speciellt med ett fräscht badrum.

Så otroligt många fina loppisfynd du har gjort...jag vill också gå på loppis...men här i stan är det inte så stor chans att göra fynd!! Dyrt, dyrt...ha en underbar vecka!
Hälsningar monica

fröken knopp sa...

hej Malin!!!

ska bli otroligt spännande att se resultatet!!! o bjälkarna blir nog toppen som dom är.. Blir toppen!!

varma kramar elin

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Så fint det kommer att bli i badrummet. Snyggt med de mörka bjälkarna som kontrast.

Och vilka finafina fynd du gjort på loppis i tidigare inlägg. Gillade alltihop!

Jag var också och hämtade in mannens spiklåda :)

Kram Viveka

Mom´s kitchen sa...

Hej hej!
Tycker det var rätt beslut att behålla bjälkarnas ursprungliga färg! Blir väldigt vackert!
Ha det gott!
kram Olg@

mariaK. sa...

Vad kul att ni är igång med badrummet!
Och vilka härliga bilder från eran vackra gård!
Ha en skön kväll,
kramis Maria

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack, malin för att du är en så trogen bloggvän!
Gud vad många fina bilder på bl.a loppisfynd.
Vad roligt med ett fräscht badrum. Såg att vi har likadan tunika från Odd Molly. Den är så gullig, jag får nog använda den mer.
Kram på dig!
Susanne

Lantliv på Holm sa...

Hej rara Malin!

Det kommer att bli superfint i ert "nya" badrum! Tänk vad vit färg kan göra :)

Härliga vackra vinterbilder! Önskar dej en riktigt skön vecka - kramar!

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Å det kommer bli kanonfint!!!!
Härliga bilder på ett vinterlandskap!
Ha en mysig måndag!
Kram Agnetha

Credo sa...

Underbara bilder. Kul att göra om badrummet. Jag har sjölv ständigt projekt hemma. Det blir lite roligare i vardagen då!
Ha en fin dag
kram Linnea

Huset vid ån sa...

Hej Malin! Tusen Tack för alla kommentarer o fina ord inne hos mig nu när vi haft det jobbigt en tid! Det har värmt mitt hjärta....Hoppas allt är bra med dig o familjen! Och med Jack också naturligtvis! Vad stiligt han poserar framför kameran....Jättefina vinterbilder också! Lycka till med badrummet! Många Kramar Therese

Viola sa...

Vad roligt att få se din fina labbe..) härligt blank i pälsen som dom svarta är, min första labbe var en svart tik...lilla Elsa..det gjorde ni rätt i att spara de bruna bjälkarna..ska bli roligt att följa...ha det gott, kram

The Secret Garden sa...

Vilka otroligt stooora frostflingor!!! Tror faktsikt att jag aldrig har sett såå stora!
Badrummet blir säkert jättefint!
Blir så glad i hjärtat när jag ser labben!

trevlig måndag!

annashusidingtuna sa...

Vilket projekt!!Ska bli kul att se det färdiga resultatet!
Kram Anna

liven sa...

Tenker badrommet ditt kommer til å bli kjempefint!!!
Nydelige vinterbilder og huset ditt ligger sååååå fint her!!
Et riktig koselig hus du har :o)

Ha en fin kveld Malin

NataljaOblonskaja sa...

Vilken fin säng ni har, gillar att ni inte målat den vit.
Känner igen mig i det där med fotandet. Från början var det bara ett nödvändigt ont vid bloggandet, men det blir roligare och roligar. Men jag glömmer fortfarande väldigt ofta att ha kameran framme.
//Camilla

Sköna o Gröna Ting sa...

Här kommer massutskicket jag lovade i mitt senaste inlägg..., TÄVLING pågång, vill du vara med????
Har du redan hunnit anmäla dig så önskar jag dig Lycka till i tävlingen:)

Ha en underbar måndagskväll och ta väl hand om dig!!!
Kramar i massor...
Marianne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det kommer att bli kalasfint i badrummet. Vad spännande att få se fortsättningen på "projektet". Underbara vinterbilder, vilken rimfrost, det är såå vackert.
Kram,
Regina

Lissboden sa...

Vad fina vinterbilder du visar och badrummet blir ju jättefint.
Lycka till med renoveringen!
Kram/Maria

Vintage House sa...

oh det kommer bli så fint, jag vet att det tar tid med badrum... härliga bilder ha en mysig kväll sandra

Karin - Mina Rum sa...

Hej!
Roligt att hitta hit till dig för första gången. Vilket härligt hus ni bor i och så fint ni inrett det.
Jag tycker ni gör helt rätt som behåller bjälkarna i badrummet bruna. Så snygg kontrast till det vita.
Ha en bra vecka! Kram, Karin

Sköna o Gröna Ting sa...

Käre nån.., så vackert det blev med den vita färgen, vilken skillnad Malin!!!
Det är en ganska så frustrerande färg att måla med..., det känns tungt att behöva stryka minst tre lager och slitsamt attans!
Jag är ju sån att när jag väl börjat skall det gå undan, har inte tålamodet att vänta:)

Hundvalp?!?!?
Det körde till i magen direkt som jag läste din fråga Malin, uppspelt och ivrig!!
Men inte är det väl du som har valparna, är det någon du känner och kan det vara Jack som är pappan?

Jo då, jag börjar vänja mig vid tanken att jag inom snar framtid skall ha en goding igen men det ligger ändå ganska långt fram då jag inte känner mig riktigt redo ännu.
Janne och jag pratade om det för inte så länge sedan men vi kom väl inte fram till något i stunden men vi har i alla fall så smått börjat prata om våra tankar kring det.

Skulle du kunna berätta mer Malin och i så fall om du kan maila mig.., här kommer adressen.
marianne_renard@telia.com

om du tycker det är okey att göra så?
Nu skall denna tröttisen se om hon kan hitta till kudden:):)
Sussa gott Malin...
Kram kram
Marianne

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Jag vann budet på tunikan !!! Tror knappt det är sant, den blev billig !! Ibland ska man ha tur, så nu har vi likadana du och jag !!
Visst har du bytt mall nu på din blogg ?? Ljust o fint, funkar det bättre nu ?
Kraaam Anette

Vitaboet sa...

Hej hej.

Åh jag som är väldans svag för bjälkar, det är så himla vackert. Och den murriga trä färgen till det vita, åh så vackert alltså....Lycka till med renoveringen...Ha en strålande dag. Kram Camilla