tisdag 25 augusti 2009

Marksten

.
Helgerna går alldeles för fort. Vi hann ingenting med vårt bygge! Det har varit Lindåsloppet, fotbollsmatch och en massa annat. Men jag har i allafall fyndat på blocket!! När jag skulle fundera på vad vi skulle ha för plattor/marksten, hittade jag en annons på blocket. Det var en familj i Kalmar som köpt på sig för mycket. Det var ju tur att det var såna vi kunde tänka oss. Den är köpt på Benders, det är ju bra om vi skulle vilja köpa till. Det är ca 20 kvm, så jag hoppas det räcker. Den heter Troja Antik och är lite gammaldags, passar bra här ute på landet! Det blev halva priset mot om vi skulle köpt från butiken. Pallarna vägde ca 1 ton st, mamma och pappa var snälla och följde med så vi hade två släp!! Nu finns det här hemma, så det är bara att sätta igång när lusten infinner sig.

Jag har inte bara fyndat marksten, i fredags var Filip och jag på miljöstationen. Jag blev rätt snopen när jag insåg, att de ju faktiskt har en hel del gamla fönster och dörrar. De var dessutom billigt!! Jag betalade 30 kr st. Det är billigare än på auktion. Vi plockade ut de vi tyckte var i bäst skick, så nu ska jag skrapa, kitta och måla. Sen ska de sitta i väggarna i vårt nya projekt. Nu har vi börjat vela om vi ska ha tak över hela istället för halva eller kanske inget alls. Det finns ju så fina segel också!! Vi får se.

Kramar Malin