söndag 31 januari 2010

Resväskor & Tulpaner!!!!

Hej!!!!! Hoppas allt är bra med Er i kylan!!
Min farmor gick ju bort strax innan jul och igår var det dags för kusinerna att se om det var något vi ville ha som minne!! Det kändes konstigt att komma till huset när det inte fanns någon liten farmor som kom till mötes....Men allt gick bra och alla 7 kusinerna har fått något som de önskade, det var skönt tycker jag. Vi har alla olika smak och tycke, därför fick jag ta dessa underbara resväskor.....
.
Jag tycker de är så läckra, nu pryder de mitt drängaskåp i vardagsrummet...

Jag gillar ju som bekant, detaljer.....



Ser Ni veven som skymtar längst upp...

Visst är den läcker...

Kolla in vevgrammofonen, den fungerar oxå!! Till sonens stora lycka;o)
Igår provade vi att spisa stenkakor....

Vilken lycka att jag fick glädjen att ta hand om dessa!!
Jag har fått så mycket fint efter farmor!! Veckan som kommer ska jag med glädje dela med mig mina skatter! Hoppas att Ni vill se;o)

I torsdags när solen tittade fram, var jag tvungen att ta fram kameran.....Fotonörd som man blivit. Mina löktulpaner söker sig mot solens strålar!!!

De står i en gammal patinerad lerkruka på verandan...

Är de inte underbara dessa tulpaner....

Jag tycker de vita är allra finast!!

Hoppas att de här bilderna kan tina upp Er lite i kylan!!
I dag hade vi -21 på morgonen...
Nu snöar det igen!!
Ha det gott Alla!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

42 kommentarer:

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Gôrläckert!

Helt Enkelt sa...

UNDERBARA resväskor!! så fint på skåpet!!

(mitt skåp var avlutat från början. sen blev det vitt, för att bli grått, sen vitt igen och nu färgen du såg på bilden......*L*)
skulle du inte bli nöjd kan du ju alltid slipa bort färgen eller måla i en annan...:)

ha en fin söndag!

kram
anna-malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det blev med väskorna, jättefint att de var i olika storlekar. Vilket kärt minne efter farmor, ska bli kul och se vad du fick mer. En vevgrammofon som funkar var roligt. Jättefina tulpaner också.
Må så gott
Kramar
AnnaMaria

Lilla Lycksta sa...

Hej Malin!
Vilka fina resväskor du har som minne av din farmor, så fint när de är olika storlekar. Löktullpanerna är helt underbara. Ska bli roligt när du visar fler av dina skatter. Ha en fin söndag.
Kramar Camilla

Lindvallska Gården i Lindås sa...

Hej Malin!

Vilka fina bilder du tar... gillar oxå att få se detaljerna. Vad härligt att få ta över fina saker som någon man tyckte om har haft... det känns extra i hjärtat när man ser dem... hon och hennes saker kommer ju att leva vidare genom Dig nu... och självklart sätter såna saker extra krydda på inredningen! Ha det så jättegott i snöandet!
Massor med kramar från Sanna, hälsa J o F

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!
Jaaa, jag vill gärna se dina saker :)..
tulpanerna tinar absolut upp frusna själar..
Har själv tulpaner lite överallt här hemma..dock inga med löken kvar!!

Väskorna var jättefina..och en skivspelare för stenkakor..Wow!!

Kramis Sanne

Vita verandan sa...

Hallojsan Malin!
Superfina resväskor, så fina, kul att ha som minne.
Här hade vi 24 minus grader i morse, brrr.
Ha så gott! Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Men vilken lycka alltså, att du fick de där väskorna !! Sååå fina..
Här har vi också kallt idag..brrr, nu längtar men efter våren o värmen.
Kraaam Anette

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Vilka fina gamla resväskor du fått efter din Farmor...man kan undra vilka resor de varit med på:) Tänk om de kunde berätta!

Klart jag vill se resten av sakerna du har fått:)

Kram Helena

Livet på Berget sa...

Oj så fina väskor du fått efter farmor extra kul att de innehåller minnen. Häftig grammofon också:).
Härliga blombilder!
Ha en skön söndag!
Kram
/sara

Gúa sa...

SÅÅÅÅÅÅÅÅ, vackert!
Och extra roligt med minnen, det får mig att darra av lycka!
Men alltså ditt skåp i förra inlägget!
Jag skrek!...av avund faktiskt! Och det är inget jag brukar lida av..:)))
Det är obeskrivligt vackert! VILL HA!!!

Puss i kylan till dig min fina fina vän...

Nyanser av vitt sa...

Hej Malin
Åh vad många fina väskor du fått. Dina kruktulpaner är jättefina och jag gillar också de vita bäst.
Sköt om dig
Kram Agneta

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Malin!

Vilka fina resväskor du fått ärva efter din farmor. Förstår att det måste känts lite konstigt att vara där. Vad bra att ni alla var ense. Dina tulpaner och bilder är helt underbara. Vackert!

Kramar Anna-Lena♥

Vintage House sa...

åh vilka härliga väskor är avundsjuk på dig letar förfullt efter dem:) här har det också varit superkallt sitter framför öppna spisen och värmer mig kram kram sandra

Mom´s kitchen sa...

Åh, så skönt att allt var frid och fröjd vid uppdelning.
Så dumt av mig - tänkte "varför ska man ha en vev i reseväskan???" hahhahahahah Men det var grammofonen!!!
Fin fin blommor! Det känns som våren är snart här :)
kram Olg@

essemia sa...

Jättefina väskor. Och nog känns det konstigt att komma "hem" till folk som man är van ska komma till mötes och dom inte är där. Var likadant när vi var hos min farfar efter att farmor gått bort. Så tomt. Och så dum man var som inte tog tillvara tiden bättre. Men man var ung och dum!!
Idag har jag - äntligen - kommit iväg på loppis. Men det blev Östregård. Hittade en hel del, faktiskt.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

Fröken Fräken sa...

Vilka fina väskor! Tur att ingen annan ville ha dem då. Jag kan ångra lite att jag inte tog reda på mer saker från mina mor- och farföräldrar, men jag var inte så gammal när de gick bort så då hade man ju lite andra prioriteringar. Men jag är glad över mitt linneskåp från farmor och farfar!

Monica sa...

Hej,
så fina resväskor och så blir det lite extra när de innehåller minnen .. Spisa stenkakor låter häftigt. Det gjorde jag som barn för min mamma hade en gammal grammofon och stenkakor... undra vad som hände med dem... skall fråga..
Ha en fin vecka, hälsningar monica

Helen sa...

Hej!
Vilka fina gamla resväskor, det är något som jag också är ute efter faktiskt. Ett minne från din farmor.
Kram/Helen

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig.

så fina dem är, och vilken lycka att spela stenkakor =)Det är inte många som får det.

ha en toppenbörjan på nästa vecka. Kram Pirre

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Å så fina välvårdade resväskor, vad kul att få dom. Som ett minne. Å ljuvliga blombilder...
Ha en mysig kväller!
Kram Agnetha

Helen sa...

Hej igen!
Tack för infon om min klocka, det var mer än jag visste. Alltid lite kul med historia om föremålen.
Kram/Helen

Marie sa...

Så fina gamla resväskor Malin, vilket fint minne efter din farmor, är ju alltid extra roligt när saker och ting har en historia och betyder något.

Härliga blombilder!

Kram Kram
Marie

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilka charmiga gamla väskor du fick efter din kära farmor. De är ett fint minne efter henne.
Jag gillade speciellt den med vevgrammofonen:)

Vad duktig du är på att fotografera,blombilderna är ljuvliga!

Önskar dig en trevlig kommande vecka!

Kram Jenny

bakom berget sa...

Oj, va läckert med en gammal vevgramofon! Och stenkakor åxå. Vilken skatt att få ha.
Jag kan riktigt höra musiken.
Vilka fina tulpaner! Bra att ha en veranda där man kan driva upp sånt. Jag har bara ute(-20) eller inne(+23)Hmmm...
Ha en jättebra kommande vecka! Kram Åsa.

Nyanser av vitt sa...

Godmorgon vännen
Håller med...tulpaner är ett måste denna årstid.
Ha en fin måndag
Kram Agneta

Lissboden sa...

Hej Malin!
Vilka underbara väskor du fått och dina tulpaner är supervackra. Jag gillar förstås också de vita men när jag står i affären och ska välja blir det ofta de vitrosa.
Ha en bra vecka!
Kram/Maria

Gela sa...

Vilka fina minnen du fick. Det betyder mycket. Vilka fina tulpaner du visar upp. Gör mig glad. /Gela

Loppisliv sa...

Superfina resväskor, gillar också när det har lite detaljer på. Veven var så charmig!! Så himla snyggt att ha dem ovanpå varandra som du satt dina. Liten, mellan, stor :-) Ha en toppendag. Kraaaam Paula

Nyanser av vitt sa...

Jag igen...Välkommen till mig, har en liten utlottning av ett vårligt smycke.
Kram Agneta

emilias gömmor... sa...

Underbara resväskor! Häftigt med grammofonene och stenkakorna!

Kram Mimmi

Signe 1 sa...

Åh vad fina resväskor!:-) Det skulle er farmor uppskatta mycket att hennes saker kom så väl till hand om, riktiga rariteter:-)

Kramis Sofia

mariaK. sa...

Visst är väskorna läckra!
Jag fick några liknande efter min mormor. Inte nog med att de är dekorativa, de är också smarta till förvaring:-)
Kram,Maria

Sjabbig men chic sa...

Vilken häftig vevgrammofon! Och vilka jättefina resväskor. Det är så skönt när människor bara kan komma överens.

Kramis Lisa

Huset vid ån sa...

Hej Malin! Hoppas att helgen varit bra med familjen o vovven! Vilka fina o charmiga resväskor, passade ju jättebra hos dig! Och din vita tulpan i krukan var ljuvlig! Må så gott! Kram Therese

Solveig sa...

For noen herlige kofferter du har fått! Jeg har en i lignede utførelse og passer godt på den:o)
Så kjekt å ha noe som minner en om et menneske en var glad i. Kjempeflott sveivegrammofon - ikke rart dere ble glad for den:o)
Ønsker deg en fin kveld.
Klem fra Solveig

Viola sa...

Vilka underbara väskor du fick som minne, älskar dessa bruna...letar alltid efter dom när jag är på mina turer, har flera st i vattenhålet och några även här hemma...så klart jag vill se MERA!

KRAMEN

Vita rosor och förgätmigej sa...

Åh, så fina! Lite lustigt är det att du visar resväskor för idag har jag stått och målat en vit. Den var i papp och aldeles gräslig innan *hihi*. Det är härligt med saker som har en historia. De betyder mer för en än saker man köper.
Kram/ Anna

Lantliv på Holm sa...

Hej Malin!

Vilka underbara resväskor! Nu har jag packat våra men de är lite mordernare snitt:) För den här gången blir det resväska - inte ryggsäck:)

Tack för din hälsning - ha det så gott - kramar!

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej goa Malin!
Vad kul att få ärva så fina väskor, lakan och allt annat. Ert vita skåp är bara så underbart, häftigt att äga. Gillar dina tulpaner i krukan också.
Kramis Susanne

Hannis sa...

Underbara väskor!!
Härligt också att dom kommer från någon nära och kan få finnas kvar.

Sen är dom perfekta att förvara saker i.
Mina gamla resväskor gömmer alla dom där böckerna jag ska läsa någon gång=))

Hoppas att du får en skön dag i dag/
Kram Hannis

Ps.Jag länkar dig också

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Vilka fantastiska saker du fått efter din farmor. Tur att hon sparat dessa.

Väskorna var ju ljuvliga. Och tänk en grammofon :)

Kram Viveka