måndag 3 juli 2023

 Det här med grusgången....

En grusgång tillhör när man har ett gammalt hus från sekelskiftet tycker jag:) Vi har såklart lagt en matta under men vad hjälper det när det även kommer uppifrån. Varje dag traskar vi här och jag tänker att vi ska hålla den iordning. Men...Det blir liksom inte så. Nu tog vi tag i det ännu en gång och Ni ser ju skillnaden på den rensade vänstra sidan och den högra. Maj God det tar ett tag innan vi är klara. Det ska rensas in till strecket. När det är klart ska vi INTE låta det växa inåt på detta viset igen. Inte ens jag tror på det...



Det har verkligen varit omväxlande väder idag blåst, sol och riktiga regnskurar. Jag har haft bokade kunder och det går alltid bra att höra efter om inte öppettiderna passar. Kan jag så öppnar jag gärna. Maila mig malin@butiknorregard.se eller ring 070/1138790 så kommer vi överens om en tid.



Lyxen att ha nära hem den uppskattar jag varje dag. Slippa att pendla är så himla skönt. Att gå mellan hus och jobb som det passar, lägga i en tvätt om jag har lust med det eller ta en promenad med hundarna i skogen. Nu njuter vi av det svalare vädret några dagar innan det blir varmare till Helgen igen. Hoppas veckan börjat bra för Er:)


//Malin