söndag 2 juli 2023

 Första helgen i Juli

Hoppas Ni haft en fin helg trots att det varit betydligt svalare och regnat en del. Så himla skönt tycker jag. Jag frös lite igår och fick ta på mig en tjock tröja och tänk att det gör en lycklig nu för tiden:) Butiken har varit öppen både lördag och söndag och vi har ändå varit iväg med bobilen en sväng. Det finns många fina platser i närheten som man kan besöka en natt för att komma bort lite. Det bästa är ju att man har nära hem också när man öppnar kl 12 på söndagen. Det blev lite grillning och en trevlig kväll med vännina B och hennes R. Fick lite påhälsning av våra söner en stund på kvällen också.

Nu blommar lavendeln utanför Butiken och det är alltid lika vackert. Varje vår tänker jag att alla plantorna är döda men sen som genom ett under blommar de för fullt. De har frösått sig och lever sig eget liv och jag tycker det är fint med det rufsiga och operfekta. Nu väntar jag bara på fjärilarna det brukar vara smockat med olika sorter som svävar runt blommorna. 

Söndagkväll och ännu en vecka lider mot sitt slut.

// Malin