onsdag 12 juli 2023

 Det här med Semester....


Det är semestertider och det är ju inte bara att fylla i semesterlistan och hoppas på att chefen är snäll och ger en de veckor man begärt. Som egenföretagare är det ju upp till mig hur jag vill göra och jag behöver inte be om lov MEN jag vill ju att det ska gå bra för Butiken och inte hålla stängt under större delen av sommaren.
Men i år känns det mer ok att var helt ledig i drygt 2 sammanhängande veckor eftersom det är inte samma tryck som vanligt tyvärr. Många har och har haft det tufft ekonomiskt med dyra elräkningar, drivmedel höjda matpriser och räntor m.m. Det som finns i min butik är inget man måste ha utan det prioriteras nog i de flesta fall bort i första hand.


Vi får hoppas att det blir bättre tider snart och det är ju inte synd om oss vi lever inte i ett krig...Vi har frihet och lever i ett tryggt land. 


Under dessa år sen dec 2012 har jag inte haft någon längre sommarsemester. Vi brukar ta några strödagar när det passar och oftast 2 veckor i september. Det har fungerat bra och jag har en snäll sambo som aldrig klagat vi är ju trots allt två. Vi älskar båda att vara på rull med husbilen och det gör hundarna också som tur är. Jag brukar säga att det är min rullande sommarstuga:) Det är svårt att koppla av hemma för det är alltid så mycket som behöver göras och då tycker jag att Butiken likaväl kan vara öppen. För att vila behöver vi lämna gårdsplanen och det är så vi vill ha det.


Jag älskar ju numera att bada året om och helst i havet. Hoppas på lugn och ro, många dopp och läsa böcker och gosa med hundarna:)


Butiken är öppen ikväll onsdag 16-19 därefter stänger jag och öppnar igen lördagen den 29:e juli. Jag har ju nästan precis börjat blogga igen och tycker det är kul men vi får se hur mycket uppdateringar det blir de närmaste veckorna. Det ska inte bli ett dåligt samvete för då tappar jag glädjen med det. Bilderna i inlägget är från förra året i Byxelkrok. Vi hade 5 dagar innan jag skulle hem och öppna för Helgen. Det känns lyxigt att stänga två hela Helger nu mitt under sommaren men också konstigt. Livet och våra förutsättningar ändras hela tiden. Jag brukar försöka fundera över vad livet vill lära mig nu när det uppstår vissa tråkiga situationer. Butiken har tappat i försäljning MEN jag kanske behöver vila...Vad vet jag:) Det är absolut ingen fara för att jag ska stänga ner och jag vill inte beklaga mig, de flesta inom handel upplever samma nedgång. Det blev ett långt inlägg idag...hoppas Ni läst ända hit. Öppet denna regniga julikväll alltså, kom gärna förbi om Du/Ni har tid, lust och möjlighet.


Kram//M