fredag 26 februari 2010

Badrum del 1!!!!!!!

Hej!!! Hoppas det är bra med Alla!! Redan fredag igen och ledig;o)
Ääääääääääntligen kan jag visa lite bilder från badrummet....
Det har kommit mycket emellan, ibland blir det bara så!!!!
Det kommer bli mååååååååånga bilder därför har jag delat upp det i två delar;o)

Välkommen till vårt badrum!! Hoppas du ska trivas;o)

Den här skänken fick jag efter farmor! Precis lagom på denna vägg och efter ett par omgångar med vit färg!! Jag är så glad för den!! Rymmer en hel del!!

Måste ju ha lite att titta på när jag ligger i badkaret;o)

Här kan man ta sig en bastu om man har lust......

Direkt när jag fick se denna visste jag att den skulle stå på farmors skänk!!! Den är riktigt najsig!!! Underbart loppisfynd!!

Min handukkshängare inköpt på Fridas Gård!!!

Ett fönster som släpper in mycket ljus, tror inte det blir någon ny hissgardin....

Gillar utsikten mot skogen;o)

En hylla måste jag ju också ha;o) Det finns ju en hel del i det här huset!!
Vitmålade brädor från ladan och likadana konsoller!!
Jag har haft dom i många år och är lika glad för dom!!
.
Tog en lite kraftigare hylla denna gången....

Roberts radio kan man ju trivas med;o)

En liten snipis i varje rum......

Känns som det varit mycket hyllor här på bloggen nu....
.
Knopphängaren fanns i drängaskåpet, bara till att plocka ur!!!
Handdukar från Hemtex!!!

Hoppas Ni får en riktigt bra Helg!!
Vill gratulera min svägerska Carina som fyller år imorgon!! Grattis;o)
Ha det bäst Alla!!
Vi ses snart med del 2!!!!
Nu ska jag ta en liten prommis i solglimtarna!!
Det töar och snön dråsar ner för taken!!!
.
Kram Kram Malin

44 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Så fina bilder från badrummet Malin. Vi har nytt badrum på landet men ska inreda gästtoan i gammal stil. Ska komma ihåg detta "reportage"när det blir dags. Jag vill ha den med rosor på från Roberts men 3000 kr...nja...det var lite dyrt tyckte jag
Ha en jättemysig helg
kram

Vintage House sa...

Hej,
Ett underbart fantastiskt badrum älskar de gamla bjälkarna:) Jätte jätte fint...
ha en utlottning av 3 st små urtavlor kul om du vill vara med.
kram i massor och en mysig fredag
sandra

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Å vilket fint badrum ni har fått och vilken yta, wow! Det är så lyxigt med yta, något som jag verkligen saknar...

Ljuvliga bilder!

Ha en fin helg, kram Monica

Ullen sa...

Hej Malin! Så jättefint badrummet blir, ett riktigt hemmaspa att njuta i!!! Supersnygga bilder som vanligt:)
Är på Öland och har sportlov med barnen och mormor och morfar. Har just varit en runda på Allvaret och grillat korv, riktigt mysigt. Tyvärr har skidföret töat bort, men det är massor av snö här ändå!!
Kram Ullen

Vita verandan sa...

Hej malin!
Förstår om du är nöjd med badrummet! Allt är så fint och genomtänkt, ska blir kul att få se resten. Vad skönt att ha bastu...skulle jag vilja ha. Det blev bra med de bruna bjälkarna ändå...du var ju lite osäker.
Ha en skön helg:))
Kram Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Malin!

Så otroligt fint ni gjort i badrummet. så många fina detaljer.
Och konsollerna är jag helt kär i :)

såg att jag missat flera av dina inlägg och har nu läst igenom alla. Blev lite konfunderad hur jag missat dessa och såg att jag inte följde dig. Men nu har jag lagt mig som följare och du blir inte av med mig...haha.

Önskar dig en fin helg

Kram Viveka

fröken knopp sa...

Åhh Malin det ser otroligt fint!!! O vilken utsikt!! Bastu o allt ..som ett riktigt hemma spa...

Hoppas att du får en härlig helg!!
Varma Kramar Elin

Hannis sa...

Men vilka långa stunder jag skulle tillbringa där inne!!
Helt enkelt jättefint!
Älskar alla detaljer.
Och att det är så stort.
Det har jag som måste nästa gång jag flyttar, stort badrum och stor hall=))

Ha en jättemysig helg!
Kram Hannis

The Secret Garden sa...

Oj så fint det har blivit!
Och så suveränt bra det blev när ni målade golvet, vilket lyft!
Jättesnyggt! :)
Och bjälkarna är fina, som de är!!!

He en fin helg!

essemia sa...

Ser riktigt fint ut. Ska bli intressant att se fortsättningen.
Hoppas du får en skön helg. Inte klokt vilket väder vi haft idag. +4 grader och en envis sol. Härligt!!
Kram Elzie

lottens vita och gröna sa...

malin, jag visste det redan när vi fick ana en bjälke...neeeeeeeeeedrans så fint badrum, bilderna är ljuvliga och du, fantastiskt vilket fint rum ni har gjort och du är gymgrymmig på detaljerna!!!!
varmastekramen lotten

Loppisliv sa...

Jättefint badrum!! De gamla bjälkarna är så himla charmiga, och vita brädväggar till. Mycket fint överallt som fångar ögat. Den gröna lilla radion är sån härlig färgklick. Trevlig fredag önskar jag dig. Kraaam Paula

LenaS sa...

Åh vilket underbart badrum, förstår att du är glad över det!
Ha en jättefin kväll!
Kramis/LenaS

Sofia sa...

Hej! Vilket vackert hem ni har. Jätteroligt och inspirerande att titta på alla bilder hos dig. Ha en skön helg! //Sofia

Änglarnas hus sa...

Ooooh Malin du gör mig helt "tossig"..vilka härliga bilder..Och vilket härligt badrum!!
allt var kanon..och den lilla radion..perfekt att kunna spisa lite ljuv musik i badet!!

Tittar in snart igen för jag vill se meeeeeeer!!

Ha det gott i helgen!!

Kramis Sanne..

Helen sa...

Hej!
Vilket fantastiskt badrum ni har. Och vad mycket fina arrangemang du har gjort, mycket smakfullt. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Rosor och Spetsar sa...

Vilket härligt badrum, väntar redan till del 2. Vilka vackra konsoller du har till dina hyllor.
Ha en fin helg
Kram
Annelie

liven sa...

Et kjempeskjønt baderom du har med fine detaljer!! Har bladd saaaaakte nedover her nå og zomet på bildene!! Så skjønt!!!
Har et emaljefat med grønn kant til mine toalettruller :o)
Ha en fin helg Malin.....og gleder meg til del 2 :o)

Hanna sa...

Åh så fint du har det.
Kram
Hanna

Livet på Berget sa...

Nä men jag klarar knappt av att se det här, det är så fint att jag får ont i ögonen:). Gud jag skulle bada så mycket så jag blev ett russin. Du är så duktig Malin och vad du hinner mycket!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Lantbacken sa...

Vilket badrum!!! Urmysigt och vilka ytor! Och bastun!
Avis är jag och tack för dina kommentarer hos mig.
Trevlig Helg Kram
Pernilla

Jenny sa...

Hej Vännen!
Attans vad fiint!!
Vad härligt med bastu oxå..det drömmer jag och min sambo om (vi har ju båda finskt ursprung, det är ju nästan ett måste med bastu då:))
Åh har du en Roberts Radio, lyllos dig;)

Ser fram emot att få se fler bilder!

Trevlig helg!

Kram Jenny

promenader på landet sa...

Hej vännen och så jättefint du har det i badrummet! Ha en skön helg! Kram Maria

♥ Hannele på Hisingen sa...

Så snyggt!

no47-mia sa...

Hello!!

Vilket enormt badrum ni har.. Såå fint..
Och en bastu..suck.. Det är något jag är uppväxt med men inte har nu och det saknar jag såå in i norden!

Ha en skön helg!
Kram Mia

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj Malin!

WOW! Vad fint det blev i badrummet. Det är så vackert med pärlspont. Jag blev lite nyfiken på hur ni löst det med fuktspärren. Jag skulle nämligen väldigt gärna också ha spont i vårt baddrum. Tycker att det blev jättefint med den vita sponten och de träfärgade bjälkarna. Hoppas att golvfärgen håller bra!

Önskar dig en trevlig helg!

Kramar Anna-Lena♥

LantlivsAnette sa...

Åhhh himmel så fint..ojj..ojj vilken lycka att ha det så där..vårt badrum skulle jag aldrig kunna visa..ujj, vi har inte renoverat där ännu..
Ha nu en toppen helg
Kraaam Anette

Mitt Stugliv sa...

Hejhej!

Ljuvligt badrum som jag hade tillbringat många timmar i.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Elsa och Helena sa...

Men åhhh så fint! Längtar redan till del två:) Vem skulle inte njuta att ligga i badkaret med den vackra utsikten...både inne och ute!!
Kram Helena

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilket badrum du har!!!! Jag tror jag flyttar in. Det går bra med en liten inneboende va? *fniss* Jag tar inte så stor plats och jag lovar att städa efter mig... Huuuuur snyggt som helst!
Kram/ Anna

Fröken Fräken sa...

Jag som har ett yttepytte badrum, blev först och främst avis på ert stora härliga badrum! Sedan var det jättemysigt inrett också. Jag är förvånad över att du inte vill ligga i badkaret jämt ;-)

Queen Of Småland sa...

Hej Malin!
Så fint det blev! Tänk att ni vågade måla golvet också, det blev ju jättebra!!! Tycker det är fint att ni lämnade bjälkarna som de är. Bryter av fint mot det vita. Förstår inte hur ni hinner med allt så fort!!!!! Så duktiga ni är!!!!
Bastun ser ju väldigt inbjudande ut i dessa kalla och råa dagar. Vi är på gång att bygga en vedeldad variant i trädgården.... men som sagt här tar allt så lååååååååång tid då vi ju har så mycket annat på gång hela tiden ;-)
Ha en fin helg!!!
Kramar
Stina

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så fint ni har i ert badrum!!!Ja, hela din blogg är som en massa karameller som är underbart fina och söta!
Kram Anna

Linda i Lönnbacka sa...

Men vilket drömbadrum!! Älskar alla små detaljer du piffat med och det är så fint med de vita väggarna mot de mörka bjälkarna... Åååhh!! Mycket lantliga badrum kan man knappast hitta :)

Ha en fin helg!
Kraaam

Hagagård sa...

Hej!!Första gången jag är här...Mysigt badrum..
Härligt med blandningen..Hoppas det går bar att jag lägger upp dig på min blogglista..
Hej,hej/Helen

Sjabbig men chic sa...

Men helt otroligt superfint! och vilken underbar handdukshängare!

Kram Lisa

Signe 1 sa...

Woohooo vilket fint badrum tjejen, jag trivs alldeles förträffligt ska du veta!:-) Härliga bilder!!

Ha en fin kväll!

Kraam Sofia

Viola sa...

Så himla fint ni fått till det i ert vackra badrum, nog har du massor av ljuvliga saker att vila ögonen på....0) hoppas helgen är skön, här jobbas det för fullt, om ett par veckor får jag massor utav varor så nu är det bara att köra stenhårt...kramen

NataljaOblonskaja sa...

Ja, igen ser bilderna tagna ur vilket inredningsmagasin som helst. De är bara helt underbara. Sååååå avundsjuk är jag, vi har bara ett pyttebadrum.
Ha det bra, och tänk nu på att inte bada för mycket så du blir som ett russin;)
//Camilla

Annika Christensen sa...

Oj så mycket fint på en gång.
Robertsradio.. mm var hittar man en sådan?
Vilket badrum... lite avis blir man allt
ha en skön söndag
Annika

mariaK. sa...

Åh, vad härligt det blev när det blev klart! Förstår om det blir många timmar i badrummet i fortsättningen;-)
Ha en fortsatt skön helg.
kramis, Maria

Ljuva Lantliv sa...

Oj oj oj så fint ni har fått det i badrummet. Förstår att du spenderar en hel del tid här inne Malin!! Önskar dig en riktigt härlig söndag! Kram Anna

Mom´s kitchen sa...

Skålen på silver fot blev min favorit!
Så trevlig med nya badrum!

kram Olg@

Vita små hjärtan sa...

Men hoppla vad fint!!!!!! Å massa vackra detaljer! Förstår att du trivs där!!!!!
Ha en mysig dag!
Kram Agnetha