måndag 8 februari 2010

Stilleben!!!!

Hej!!! Hoppas alla har en bra start på veckan!!! Vännina A krya på dig och dottern;o)
Jag har varit ute och loppat igen....kan bara inte låta bli, är inne i ett stim nu;o) Det är bara såååå kul!! Men där jag var igår dröjer nog ett tag innan jag åker igen.... Folk var som gaaaaaaalna...Även jag så klart.....

Hur kul som helst var det i allafall........
För att inte tala om hur kul det är att packa upp sina fyyyyynd;o)

Vackra stilleben kan man väl inte få för mycket av....

En ny snipa till samlingen.....(det blev faktiskt tre stycken....)

Lite bägare i olika storlekar....

Man kan bara inte få för många.....

.


Den här är från Gustavsberg;o)

Vet Ni, det bästa av allt hittade jag på vägen hem....Något jag letat efter läääääääääänge....
Det finns ju men ofta är dom dyyyyyyyyra....Ska hämta den imorgon!!!!
Visar nästa gång!!
Är det någon som undrar om badrummet!? Det är färdigmålat och Johan håller på med kommoden....sakta men säkert.....
Ha det bäst Alla!!!
Vi ses snart igen;o)
.
Kram Kram Malin

31 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Vad kul att fynda så mycket på loppis!!! Vad spännande att se vad det är du har på gång = )!

Kram L-L

Sköna o Gröna Ting sa...

Upps.., vilka ljuvliga fynd du gjort Malin!!!!
Hmm.., vad var det nu du handlat som du senare skulle få hem.., nyfiken attanas?

Härligt när man hamnar i ett sådant "stim" som du gjort men mindre härligt när man inte är omringad av varken loppisar eller auktioner:(
Dåligt med det här i Dals Ed och du kan tro jag saknar det.

När jag bodde nere i Skåne fick det varje helg tras lott om vilka loppisar vi skulle åka till...!
Där var en del att väla på...

Ha en fortsatt skön kväll
Kram kram
Marianne

Vita verandan sa...

Halloj Malin!
Vilka fynd, köpte du alla glasen?
En såsnipa också..de kan man inte få för många av eller hur?
Du har arangerat så fint! Spännande att få se vad du har köpt.
Ha d gott Kram Anna

Mom´s kitchen sa...

Loppat - bra uttryck! Ska komma ihåg det.. Jag kan säga att jag har oxå perioder. Ibland det känns som jag inte behöver loppa, ibland suget är så stark ;)
Fina silver muggar/koppar du har. Jag har liknande muggar och tycker att de är väldigt fina! Stilbenet fixade du fint!
kram Olg@

Lilla Lycksta sa...

Vilka fynd du gör Malin, när du "loppar". Här hos mig är det svårt att göra riktiga fynd. Vad fint stilleben du fick till av dina fynd. Ha det gott vännen!
Kram Camilla

Jenny sa...

Halloj "Loppan":)

Vilka fina fynd!! Såna där snipor är så charmiga, vill oxå ha;)

Nu blev jag jättenyfiken på vad det var du hittade på vägen hem!!

Ha en trevlig vecka!

kramis Jenny

Livet på Berget sa...

Vilka härliga fynd och så vackra bilder du fått till. Vet precis hur kul du hade!!!! Man blir helt uppåt:). Det ska bli jätte kul att se ditt fynd sen, men jag är som vanligt fruktansvärt nyfiken!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Marie sa...

Hej Malin!

Så fina fynd du gjorde och så vackert du har arrangerat dem, jättefina bilder! Spännande att se vad det var du hittade på vägen hem, nyfiken!!!

Kram Marie

Annika Christensen sa...

Underbara fynd du har gjort - igen...
Tror att vi bloggare har bra nosar för fynd...
Silverbägarna är ursnygga måste börja leta.
Ha det gott och väntar med spänning
Annika

Lantbacken sa...

Hej! Vilka fina fynd du har gjort! Tack för dina kommentarer om min kökssoffa, det är så kul att man kan ha köpt vissa saker för 20 år sedan och fortfarande älska dessa!
Kram Pernilla

Mitt hvite hus sa...

Hei Malin..

nydelige bilder av funnene dine.. liker sammensetningen av bildeen dine..
ha en fin fin uke videre,,

Klem Kerstin

estersinspiration sa...

Sv: Hej och tack själv för titten hos mig! åh att åka på loppis och fynda är ju bland det bästa och roligaste! :)
Det är ju fantastiskt att ni har varit tillsammans så länge! Det finns mycket att vara tacksam för i livet - t.ex. att man har funnit någon att dela det med! Jag längtar så tills jag får ta stegen till altaret. :)

Än en gång vill jag säga att du har en så otroligt fin och inbjudande blogg! jag kommer att fortsätta kika in här. :) kram från mig!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är såå roligt att gå på loppis, speciellt när man har turen att fynda som du har gjort. Allting passar så bra ihop på ditt bord. Ska bli spännande att se vad du har köpt.
Kram,
Regina

essemia sa...

Så fina saker. Din vita resväska var verkligen fin. Och såssnipan.
Är det i Vrigstad du varit och fyndat igen, haha? Min gubbe tror ju bara det är dyra saker där, efter att ha sett antikrundan!!
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Signe 1 sa...

Åhh det är så kul at se alla fina fynd du gör, me like!!:-))

Önskar dig en härlig dag!

Kramkram Sofia

Elsa och Helena sa...

Det kan man kalla fynd:) Bägarna är hur fina
som helst!
Kram Helena

Bluggi buggi blogg sa...

Så mye fint det var her inne. Nydelige bilder og utrolig masse fine ting :)
Trude :)

Hannis sa...

Fasiken så fint med papperet runt Hjärtan på tråd i snipan!
Och du har rätt, stilleben kan man inte få för många av.
Massor av ögongodis att kika på är kul.

Blir helt loppissjuk när jag läser att du varit på loppis.
Jag vill också=))

Kram Hannis

NataljaOblonskaja sa...

Du har det så himla mysigt, och det stämmer bägare kan man inte få för många av.
Läste först att Johan håller på med kondomen och blev lite orolig att det skulle bli lite för privat!! men blev lugnad, komoden lät lite bättre.
Ha det gott.
//Camilla

Viola sa...

Nog har du loppat vackra ting, visst är det fint att samla mycket i samma stil som dessa bägare...ett vackert stilleben fick du till!

Nu blir jag nyfiken...fram med bild snarast så man får se jättefyndet!

Ha en fin tisdag, KRAM

Huset vid ån sa...

Åh, Såå mycket vackert för ögat....Ha en bra dag Malin! Tisdagskramar Therese

Solveig sa...

Åååå, så vakre ting du har funnet!!! Visst kan man ikke få for mange av slike skatter! Jeg blir bare så inspirert av dine vakre bilder og fantastiske blogg-må komme i gang med mine prosjekt nå:o)))
Ønsker deg en flott dag!
Klem fra Solveig

linnea-maria sa...

Åh såna bägare vill jag ha fler av! Jag har 6 stora som jag brukar servera mousse i. Ha det fint /linnea-maria

oumberligating sa...

Hej! Idag är det stora "raggardagen"! Har faktiskt redan fått några "underbara-napp" Ja, inte raggare som i bilburen ungdom utan jag är på jakt efter lite nya "bloggmänniskor" för att bredda mig lite! Bloggvänner skriver jag ännu inte, för det är ju inte alls säkert att vi gillar varanadra! (ler)
Jo, jag gillar ju din fina blogg så det är ju alltid en början!
Fast min blogg är nog lite "svårare" att gilla, kanske?
Ja, som sagt det här är en "fuling", jag ska faktiskt knåpa ihop en massa kommentarer för att se om det leder till något "nytt" idag och för framtiden!
Har bloggat i något år nu och tragiskt nog så börjar en del "lägga av nu", sorgligt och ledsamt, men förståligt, det "kostar på" att blogga, både tid och möda! Har haft några bloggpauser själv, men de har bara varit i några dagar! (ler)
Nej, nu ska jag inte plåga dig och ditt kommentarsfält med mer text!
Som sagt fin och trevlig blogg har du, men det vet du förstås redan!
Ha det så bra som det bara går!
Kram ifrån en som kallar sig för Oumberlige Peter, men anses kanske mest vara Omöjlig!

Helen sa...

Hej!
Nej, vackra stilleben kan man inte få nog av och dina är underbara.
Kul att ändra hela tiden också tycker jag. Fina loppisfynd du har gjort.
Kram/Helen

Nordingården sa...

Ahh ljuvliga fynd, jag gnuggar händerna, såna vackra stilleben!!!!! Mari.

liven sa...

Nydelige bilder Malin....og sååå vakre funn!!!!
Du er så flink å sette sammen koselige stilleben!!
Og nå er jeg sååå nysgjerrig på hva du hittat på veg hem :o)
Selv er jeg ute etter gamle nattbord for tiden....gjerne med marmorplate!! Håper jeg kan fine uten å betale for mye!!

ha en fin tirsdag :o)

Inspiration i vitt sa...

Hej Malin, wow vilka fynd du gör, bara fina saker och ditt stilleben är såå fint så.
Kram på dig/Ingela.

no47-mia sa...

Heej!!
Å vad kul att du skrev en kommentar hos mig så jag hittade dig! Vilken mysig blogg du har här! Mycket att titta på.. Säger bara hjälp! vad många vi är som gillar det lantliga..
Vilket fint hus ni har.. såg bilden från framsidan överst på bloggen. Grinden..mmm..

Kram Mia

oumberligating sa...

Tack för svarskommentaren inne hos mig på Oumberligating Bloggen! Alltid trevligt att få lite "respons"!
Nu ska jag se mig runt lite mer här inne på din härliga inredningsblogg, hoppas vi "ses" mer!
Ha en fin dag!
Kram ifrån Peter!

Anonym sa...

Hej Malin!
Samlar på bägare så det var jättekul att se på
bilderna du visar på din blogg. Tycker däremot
inte om att dricka ur dom utan har dom bara som
prydnad. Underbara att titta på.....
Jessica